ילדים נוטים לדלג על ארוחת הבוקר, ואם מצליחים בכל זאת לשכנע אותם לאכול משהו, הם מיד מחפשים את הדגנים עם כל התוספות המתוקות האהובות עליהם. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בתקופת חופשת הקיץ, דבר שמאלץ את המבוגרים לנקוט מעט יותר אחריות. אז אם כבר דגנים בקערה – שתהיה זו גרנולה תוצרת בית, רצוי כזו שמשלבת תוספות בריאות שגם ערבות לחכם של הילדים, כדוגמת גרעיני חמנייה ודלעת, שקדים ואגוזי פקאן. גם בכל הנוגע לסוכר, השליטה בכמויות היא שלנו, ולא של החברה המסחרית שייצרה את הדגנים. 
 
לפניכם מתכון להכנת גרנולה ביתית פשוטה, קלה וטעימה. בהכנתה אפשר לשלב אגוזים שונים, רק הקפידו לשמור על היחס ביניהם. כלומר אם בחרתם להוריד את אגוזי המלך, הוסיפו כמות זהה מאגוז אחר או פירות מיובשים. כאשר אין שקדים,  אפשר להשתמש באגוזי מלך או פקאן. אם אין צימוקים, אפשר להוסיף חמוציות, ותמיד זה יוצא נפלא ומוצלח. לעתים אני משלבת במתכון שיבולת השועל גם אורז תפוח.
מי שאינו מעוניין להשתמש בשמן, יכול להחליפו בכף טחינה גולמית וחצי כוס מים. כדי לשמור על גמישות החמוציות והצימוקים, אין לערבב אותם עם שיבולת השועל. בתום האפייה של הגרנולה מכבים את התנור ומוסיפים את הצימוקים והחמוציות לתבנית, מערבבים הכל יחד, וכך שומרים על מרקמם.

את הגרנולה המוכנה מצננים היטב ומכניסים לצנצנת בעלת סגירה הרמטית. שומרים במקום קריר ומוצל במזווה. 

גרנולה תוצרת בית
גרנולה תוצרת בית


 
גרנולה ביתית 
החומרים: 
(לצנצנת של 1 קילו)
4 כוסות  שיבולת שועל (קוואקר), אפשר להחליף כוס אחת בכוס אורז תפוח 
1/2 כוס סילאן או דבש, אפשר גם סוכר חום 
כ־8 כפות שמן – אפשר להחליף בחמאה
3/4 כוס אגוזי מלך או פקאן 
3/4 כוס שקדים
3/4 כוס גרעיני חמנייה
1 כוס גרעיני דלעת
1/2 כוס אגוזי מקדמיה (לא הכרחי)
3/4 כוס אגוזי לוז
3/4 כוס פיסטוקים
1 כוס אגוזי קשיו
1 כוס חמוציות ללא סוכר או צימוקים בהירים
2 כפיות מלאות קינמון
אופן ההכנה: 
1. בקערה רחבה מערבבים את שיבולת השועל עם הסילאן והשמן. מרפדים תבנית אפייה של תנור בנייר אפייה.
2. מוסיפים את כל האגוזים והתוספות אל שיבולת השועל ומערבבים היטב. משטחים הכל על התבנית המרופדת. אופים בתנור שחומם מראש לחום של 160־170 מעלות במשך כ־25־30 דקות עד להזהבה והשחמה נאה של שיבולת השועל והתוספות. מוציאים, מצננים, מפוררים בכפות הידיים ומעבירים לצנצנת בעלת סגירה הרמטית.