פריז

עיר האורות והבאגט מובילה כבר שנים כיעד תיירותי מועדף על הישראלים. היא משלבת מראות מרהיבים, אוכל משובח, תרבות נהדרת וכמובן לא מעט שופינג. הדוגמנית הבינלאומית המובילה נועם פרוסט התחילה את הרומן שלה עם פריז ברגל שמאל. "כמו כל מערכת יחסים טובה זה התחיל משנאה. פריז זאת העיר הכי נוקשה מבחינת סטנדרטים בעולם האופנה, ובתור נערה צעירה שטסה לעיר נבהלתי מאוד. עם השנים חזרתי שוב ושוב לפריז, עד שבצילומים לסרטים של לוק בסון יצא לי לבלות שם הרבה זמן ולהכיר את האנשים והמקומות הטובים בעיר. אחת המסעדות המועדפות עלי היא "La Belle Époque", שם תמצאו את מיטב האוכל הצרפתי. כדאי להגיע בסוף השבוע וכמובן להזמין מקום מראש. ממליצה בחום". גם מאיה ורטהיימר מעדיפה בילוי בפריז. "מבחינתי, כיכר פלאס דה ווז' מושלמת. אני קונה אוכל טעים וקפה והולכת לשכב על הדשא".



מאיה ורטהיימר, פריז, צילום: מהאינסטגרם


מיטל דה רזון גם בוחרת בפריז, אבל ה־MUST HAVE שלה הוא דווקא הניחוח הצרפתי. “חנות הבשמים של מונטל פריז, שבארץ אפשר להשיג רק בבית הבושם, אבל בפריז יש בה את כל הקולקציה שלהם. אין פעם שלא עוצרים אותי ושואלים מאיפה הבושם. אלו בשמים על בסיס שמן, שלא דומים לבשמים תעשייתיים. הם מספיקים להמון זמן והריח נשאר. הכמות בבקבוק נדיבה, כך שהם גם משתלמים במחיר. פשוט מאסט בעיני. החנות שלהם נמצאת בשאנז אליזה".


ואם את כבר שם, כדאי שתבקרי גם בחנות של Bimba & Lola Paris‏ ברחוב (רו) פאבל 17, המציעה את הקולקציה המושלמת של המותג הספרדי. אומנם עדיין אין להם חנות בארץ, אבל ביקור בסניף מוכיח שישראליות לא עפות רק על פריימארק אלא גם על אופנה איכותית. אל תשכחי כמובן לבקר גם ב־MARQUESAVENUE L'ÎLE SAINT DENIS, קניון אאוטלט המאגד 70 בוטיקים של מותגים אהובים אך עממיים יותר כגון מנגו, דיזגואל, בנסימון, טריומף, נייקי, ליווייס ועוד בהנחות של 70%-30%.



מיטל דה רזון, פריז, צילום: מהאינסטרגם


לונדון

יקרה או לא, לונדון אהובה על הישראלים. עושר התרבויות והאטרקציות סוחפים אותנו אליה כבר שנים, ואין ספק שכבירה תיירותית צצו בה מאות עסקים מעוצבים שעושים את העבודה לחובבות האינסטגרם. הרי היום כבר לא אוכלים סתם, הכל מתועד וחייב להיראות מגניב, ייחודי ומרגש כדי שיסחוף לייקים ועוקבים. ירדן ויזל מודה שהיא לא מוותרת על הדונאטסים של "Doughn Time UK". “אין סיכוי שאהיה בלונדון ולא אבקר שם. כמה שזה יפה ואינסטגרמי - ככה זה טעים".


ואם את כבר שם, כדאי שתבקרי גם בבית הקפה הכי אינסטגרמי ומהמם "Elan cafe" - שכולו ורוד, עם חדי קרן ופרחים - ואין פאשניסטה שיכולה להרשות לעצמה ביקור בממלכה בלי תמונה עם אחת העוגות המדהימות.



ELAN CAFE, בלונדון, צילום: מהאינסטגרם


שופינג מושלם מחכה לא רק ברחוב אוקספורד או בקמדן מרקט. חפשי את מותג Collectif בשוק ספיטפילדס המעולה, שהאופנה שלו נשית מאוד, ייחודית ושמחה. קחי לך זמן לטייל בין כל הבוטיקים, ליהנות מדוכני השוק וגם לאכול ולשתות בצורה הכי פוטוגנית שיש.



ירדן ויזל, לונדון, צילום: מהאינסטגרם
ירדן ויזל, לונדון, צילום: מהאינסטגרם


ניו יורק

אין כמו התפוח הגדול לטיול מלא שופינג, תרבות, קולינריה וחגיגה אינסטגרמית. תמיד מומלץ לעשות חיפוש קל בגוגל על התאריכים שבהם תהיי ולגלות אילו הפתעות מחכות לך (כגון פופ־אפים, אירועים ותערוכות). זה גם היעד המועדף על טיטי איינאו לטיול שופינג עם חברות. “אין כמו ניו יורק, ואם כבר אז להתפנק עד הסוף ולהזמין מקום במסעדת 'Chipriani', שהיא אומנם יקרה בטירוף אבל הכל שם מעולה וטעים".


ואי אפשר לבקר אצל האומה הכי מוגזמת בבירת התיירות הכי מוגזמת בלי לעצור לאכול ב־"Lroomcafe", שכל מנה וקינוח שם הם לא רק תענוג לחיך אלא גם לאינסטגרם. נכון, את תמיד יכולה להסתפק בסטארבקס, אבל האמת היא שאין סיבה. כמעט בכל פינת רחוב מסתתרת מנה עם פוטנציאל להמון לייקים.


מבחינת שופינג, מובן שהעיר עמוסה בכל מותג, מעצב ובית כולבו אפשרי ביקום, אבל ההמלצה שלנו היא לבדוק היטב בגוגל את ימי החג, שכן יש לאמריקאים חגים מוזרים ואין דבר מבאס יותר מאשר לרכוש בגד ולגלות למחרת שהוא נמכר ב־50% הנחה כי יש יום הולדת לקדוש כלשהו. כמו כן, צאו לטייל ולרכוש בבוטיקים מגניבים בהארלם ובברוקלין, שאומנם היו מנותקות בעבר מחוויית ניו יורק, אבל כיום בטוחות לשיטוט והפכו ליעדים תיירותיים בפני עצמן. האופנה שם הרבה פעמים מגניבה (וזולה) יותר מבמרכז העיר.





אמסטרדם

אמסטרדם תישאר כנראה לנצח נצחים יעד אהוב על הישראלים, צעירים ובוגרים כאחד. אבל לא רק בגלל הדברים שמעשנים אלא גם בזכות האוכל הנפלא, הנופים המרהיבים ושלל האטרקציות. מה שבטוח, זהו היעד המועדף על יוליה פלוטקין, שבוחרת בו לחופשות קצרות ורומנטיות עם הבעל. “באמסטרדם הבחירה האולטימטיבית בעיני היא מלון park inn, שהוא הצגה. העיצוב מרהיב ויש גם קזינו מדהים לאורחים. כל פינה בו היא עולם אחר מלא סטייל".


בביקור בעיר אסור לך לפספס את הוופלים הכה טעימים ופוטוגניים של "vanwonderenstroopwafels" או את חנות המתוקים polaberry עם עוגות הגבינה על מקל בצורת חדי קרן. בכלל, טרנד האוכל והקינוחים לאינסטגרם הפך לטרנד החזק ביותר ברשתות החברתיות, ובכל עיר ומדינה בעולם כמעט, אפשר למצוא את המסעדות והקונדיטריות המומלצות, כך שזה יהיה לא רק יפה, אלא גם טעים.


אם את באמסטרדם, נעלי נעליים נוחות וצאי לשוטט בין הבוטיקים המקסימים ב־De Negen Straatjes, אחד מאזורי הקניות החמים של העיר ובאזור Jordaan, שהוא אומנם תיירותי פחות, אבל מציע בוטיקים שווים במיוחד וקרוב מאוד לשוק הפשפשים, שזה תמיד נחמד ומצטלם היטב.