ד״ר אמיר זרח, מומחה לרפואה אסתטית ובעל קליניקה לרפואה אסתטית מהמובילות בארץ, שיתף אותנו בארבעה טיפולים שישנו לכן את החיים מבלי שתצטרכו לשכב על שולחן הניתוחים. במרפאתו של זרח שממוקמת בתל אביב, תוכלו למצוא רופאים נוספים בעלי התמחות בתחום הכירורגיה הפלסטית ורפואת העור. אז הנה לכם כמה טיפולים אסתטיים שבהחלט יכולים להגשים לכם את החלום.

1. עיצוב ועיבוי שפתיים
השפתיים הינן חלק מרכזי ביותר בפנים. שפתיים בריאות, חושניות ומלאות משאירות רושם רב על המתבונן ומקרינות נוכחות, ייחודיות ונשיות. בשנים האחרונות אחד הטיפולים שבולטים בעולם הביוטי והופך יותר ויותר טרנדי הוא עיצוב ועיבוי השפתיים, טיפול המעניק לנשים מראה אטרקטיבי ומושך. הודות לידע ולניסיון שרכש בתחום והודות לחומרי המילוי האיכותיים שבהם משתמש, ד”ר אמיר זרח והמומחים בקליניקה שבעלותו מעניקים למטופלות רבות את ההזדמנות ליהנות משפתיים עבות וחושניות עליהן חלמו.

View this post on Instagram

A post shared by Amir Zerach MD (@dr.zerach)

הטיפולים הייחודיים לעיצוב ועיבוי שפתיים מאפשרים להעלים תופעות מהן נשים רבות סובלות, כמו חניכיים חשופות, אי סימטריה בשפתיים או מראה קמוץ. במהלך הטיפול מזריקים חומרי מילוי לשפתיים כדי לעבות ולעצב אותן. חומצה היאלורונית הוא החומר שנעשה בו השימוש המרבי, לאחר שהיא מוזרקת לגוף היא מחזיקה בו מעמד בין חצי שנה לשנה מאחר והיא מתכלה ומתפרקת בגוף. משך הטיפול הוא כ-15 דקות והתוצאה היא מיידית, אך ייתכן ותבחינו בנפיחות קלה ושטפי דם מקומיים. זמן ההחלמה מהטיפול הוא בין שלשה ימים לשבוע והתוצאה עשויה להישמר בין שישה לשנים עשר חודשים. רמת הכאב של הטיפול היא נמוכה. בנוסף לעיצוב ומילוי השפתיים מטפלים בקליניקה של זרח גם בקמטוטים שנוצרו סביב השפתיים ובתיחום מסגרת והדגשת קו מתאר השפה שאובדים עם השנים.

2. פיסול אף ללא ניתוח 
האף הינו האבר הבולט ביותר בפני האדם. ככזה, יש לו נוכחות גבוהה והשפעה רבה על המראה הכללי והינו אלמנט בעל חשיבות אסתטית ראשון במעלה. עיצוב אף ללא ניתוח הינו טיפול המבוצע במרפאתו של ד”ר זרח ומעניק לפנים את המראה המרשים, הייצוגי והאסתטי הראוי להן. עיצוב האף נעשה באמצעות הזרקה ומילוי של חומצה היאלורונית. החומצה מוזרקת לאזור המטופל ואז מעוצבת באמצעות ידיו של ד”ר זרח עד לקבלת המראה הנדרש. באמצעות המילוי ניתן לתקן פגמים כגון אף שקוע, בליטה במרכז האף, חוסר סימטריה ועיקום של האף, הרמה של חוד אף נפול והפיכתו לסולד, חידוד קצה האף ועוד.. הטיפולים כולם מבוצעים ללא התערבות כירורגית, ללא כאב ואף ללא הרדמה מקומית ומתאימים  גם למטופלים שלא ביצעו ניתוח אף קודם וכן למטופלים שביצעו ניתוח אף ואינם מרוצים מהתוצאה.

View this post on Instagram

A post shared by Amir Zerach MD (@dr.zerach)

3. יישור קמטים ובוטוקס
אנשים רבים לא יודעים את ההבדל בין סוגי ההזרקות שמתבצעות בפנים ומה ההבדל בין זריקות למילוי קמטים לבין זריקות למניעת קמטים. אז בואו נעשה קצת סדר: ישנם שני סוגי קמטים עיקריים באזור הפנים – קמטי הבעה וקמטים סטטיים.
קמטי ההבעה הם קמטים הנוצרים במהלך השנים כתוצאה מפעולה מתמדת של שרירי הפנים. קמטים אלו מתרכזים בעיקר בשליש העליון של הפנים ואנו מחלקים אותם ל-3 אזורים עיקריים: קמטי המצח, קמטי הזעף וקמטי צידי העיניים.

בקמטי ההבעה מטפלים בקליניקה של ד"ר זרח באמצעות בוטוליניום טוקסין (בוטוקס). הבוטוקס הינו רעלן המופק באופן מבוקר מחיידק הבוטוליניום. באמצעות החדרה של כמויות זעירות אל האזורים המיועדים אנו גורמים לשיתוק של שרירי הפנים באותו אזור. שיתוק השרירים גורם להחלקת קמטי הבעה ומניעה של יצירתם מחדש. הטיפול אינו מכאיב, אם כי ייתכן עקצוץ קל, ולאחריו ניתן לשוב מיד לשגרת היום-יום. את התוצאות נתחיל לראות לאחר כ-3-4 ימים ונגיע לשיא ההשפעה לאחר כשבועיים. במועד זה הד"ר נפגש שוב עם המטופל/ת ומבצע תיקונים עדינים במידת הצורך. השפעת ההזרקה נמשכת כ-3-4 חודשים. לאחר מספר הזרקות, שרירי ההבעה נחלשים, וכתוצאה מכך תקופת יעילות הטיפול מתארכת וכך גם מרווח הזמן בין הטיפולים.

קמטים סטטיים– כחלק מתהליך ההזדקנות מאבד העור את האלסטיות הטבעית שלו, ייצור הקולגן פוחת, העצמות נספגות, השומן משנה את מקומו ונוצרים עודפי עור, קמטים ואזורי הצללה בפנים. חומר המילוי העיקרי בו נעשה שימוש למילוי קמטים הינו חומצה היאלורונית. חומצה היאלורונית היא חומר טבעי הנפוץ ברקמות שונות בגוף. ישנן בארץ חברות רבות המייבאות או מייצרות חומצה היאלורונית. כמו כן לכל חברה ישנם סוגים רבים של חומצה היאלורונית שהדבר העיקרי המבדיל ביניהן הוא סמיכותן. ישנו מגוון רחב, מחומצות דלילות מאוד המשמשות להעשרת העור ומילוי קמטים עדינים עד חומצות סמיכות מאוד שמשמשות כמעין יסודות בבנייה ועיצוב מחדש של הפנים.

השילוב בין המוצרים השונים הוא שמאפשר השגתן של תוצאות אופטימליות בעיצוב הפנים ומילוי הקמטים השונים. יתרונותיהם העיקריים של חומרים אלו נעוצים בעובדה כי מדובר בחומרי מילוי נספגים, העשויים מחומרים טבעיים. התוצאה מיידית ונשמרת לאורך זמן (תלוי בסוג החומצה, האיזור המוזרק, סוג העור והרגלי המטופל/ת). החומצה ההיאלורונית מוזרקת למקומות שונים בפנים ע”י מחטים או קנולות. הטיפול עצמו קצר ולאחריו ניתן לשוב לשגרת היום-יום.

4. עיצוב ומתיחת פנים ללא ניתוח
כחלק מתהליך ההזדקנות מאבד העור את האלסטיות הטבעית שלו, ייצור הקולגן פוחת, העצמות נספגות, השומן משנה את מקומו ונוצרים עודפי עור, קמטים ואזורי הצללה בפנים.
אנו מתארים את מה שקורה במהלך השנים כמעין היפוך של משולש. אם בגיל הצעיר האזור הרחב ביותר של הפנים הינו בין עצמות הלחיים, הרי שעם השנים המשולש מתהפך וכעת האזור הרחב ביותר הינו בסיס הלסת:

משולש ישר באישה מבוגרת        משולש הפוך בבחורה צעירה

משולש בפנים של אישה מבוגרת וצעירה (צילום: ללא)
משולש בפנים של אישה מבוגרת וצעירה (צילום: ללא)

בעיצוב הפנים, המטרה היא לגרום להיפוך המשולש. לצורך כך במרפאה של ד"ר זרח משתמשים בחומרי מילוי שונים למילוי קמטים, החזרת נפחים ועיצוב של הפנים. חומר העיצוב העיקרי בו נעשה שימוש לעיצוב והחזרת נפח הפנים הינו חומצה היאלורונית.

ד”ר זרח מעצב איזורים שונים בפנים באמצעות חומצה היאלורונית וביניהם: עיצוב עצמות לחיים, עיצוב קו המצח והגבות, הלסת, מילוי שקעים מתחת לעיניים, עיצוב מסגרת הפנים ומילוי חללים ריקים, עיצוב אף ושפתיים.

גם כאן, החומצה ההיאלורונית מוזרקת למקומות שונים בפנים ע”י מחטים או קנולות. במרפאה של ד”ר זרח משתמשים בטכניקות שונות לעיצוב ומתיחת עור הפנים. סוג הטכניקה נקבע בהתאם לסוג העור של המטופלת, גילה והשאיפות האסתטיות שלה. כמו כן הטיפול הינו טיפול קצר ולאחריו ניתן לשוב לשיגרת היום-יום.