אני בת 25. גדלתי בבית פרימיטיבי כילדה מרדנית, אסרו עלי לצאת החוצה וניסו לשמור אותי בתוכו, וחיכיתי ליום שבו אצא מהבית. כיום אני נמצאת במערכת יחסים טובה עם בן זוג מדהים, אך כשהוא מדבר איתי על חתונה, ילדים ומשפחה, אני מפתחת חרדות שבאות לידי ביטוי בניתוק מהמציאות וברעידות בכל חלקי הגוף. מה עלי לעשות?



“גדלת בסביבה שבה הנשמה שלך הייתה כלואה. לא נתנו לך להתבטא והיית צריכה לפתח מלחמת קיום. היית כמו חיה לכודה בכלוב וחיכית לרגע שבו תוכלי לפרוץ גבולות. פרצת אותם והסתובבת כמו לביאה פרועה וגאה בתוך היער, ובמקביל גם פגשת אריה שמצא חן בעינייך והתפרע איתך, עד אשר הציע לך לבנות עמו יחדיו כלוב משלכם.



בכך איבדת לחלוטין את הראייה השכלתנית שלך שלא מדובר בכלוב שבו גדלת אלא במערה שאפשר להיכנס אליה ולצאת ממנה. האריה הזה תמיד יהיה שם בשבילך, אך ברגע ששמעת את המילה ‘כלוב’, חזרת לטראומה שספגת בבית הוריך. את נמצאת בחרדה, כי הבנת את הכלא העצום שנשאר בתוכך. כנראה הילדה הפרועה שבך הייתה חייבת לגדול בבית שיציב לה גבולות ויאפשר לה להיות מי שהיא. הורייך אינם אנשים רעים, אלא אנשים טובים שרצו להגן עלייך ולא הבינו שגרמו לך נזק שמוביל לחרדה שאת חווה כיום. לריפוי תהליך כזה, עלייך להבין בתוך עצמך את הכאב שבך. במקביל לעצב, עלייך להכיל את מי שאת ולהשלים עם זה. חבקי את עצמך והביני שמה שאת חווה הוא בסדר. בנוסף לכך, יש לצדך אדם שמבין ורואה אותך, הוא מבין את הכאב שלך ואת הסימנים והצלקות שלך ועדיין רוצה להיות לצדך.



אף על פי שהוא מסמל עבורך את המקום שאליו את לא רוצה לחזור, אני בטוח שהוא גם יוכל להיות התיקון שלך. דברי עם בן הזוג שלך וספרי לו על מה שעובר עלייך, בקשי ממנו שיקל עלייך וישחרר אותך מהלחץ, שתחזרו להיות זוג אוהב וחזק שיוכל להתמודד בעתיד עם הכלא שאת כל כך חוששת ממנו. את לא תירפאי מהדמות הלוחמת שלך, כי זו מי שאת, אף שאת רואה עצמך כפיה חייכנית. השילי את העור העבה שלך כדי שתוכלי להכיל אותו ואותך יחד. בקשי ממנו לצאת לדייט נוסף, לסטנד־אפ, צאו לבלות שוב ביחד ותני לו את הצ’אנס להוכיח לך כמה הוא האיש המתאים בשבילך”.



אני בת 35, רוצה להיות אמא ונמצאת בעיצומו של חיפוש אחר האביר על הסוס הלבן. אני מחפשת את בן הזוג שיאהב אותי ושאני אוהב אותו. בנוסף אני דתייה ומחפשת בחור דתי, אך אינני יודעת מה עוד אני מחפשת בגבר. מה עלי לעשות כדי למצוא אותו?


“החיפוש שלך אחר האביר על הסוס הלבן הוא אסון, כי אבירים ונסיכים יש רק באגדות. כאשר אנחנו מכוונים את עצמנו לבן זוג מהאגדות, אנחנו למעשה מחפשים דבר שלא קיים. השימוש בטרמינולוגיה הזו אינו נכון, ואת מחפשת דברים שלא קיימים. אהבה היא כמו ווייז; אם את לא יודעת מה את מחפשת, לעולם לא תגיעי ליעד. עלייך להגדיר מה את מחפשת, ובמידה שחשובה לך הדת, חשוב להדגיש זאת כדי שהאיש שאת מחפשת יהיה מודע לנושא. אין זה אומר שבהכרח בחור דתי הוא הבחור שאת מחפשת, ישנם לא מעט חילוניים שמכבדים את הדת. חפשי גבר שאת רוצה לחלוק איתו את חייך, חפשי גבר ולא ילד, חפשי מישהו שיהיה החבר הכי טוב שלך לפני שיהפוך לבעלך. בקשי איש שיחה קשוב שיודע מה הוא רוצה מחייו. אני ממליץ לך לכתוב לעצמך חצי עמוד שמתאר את הבחור שאותו את מחפשת, תארי את התכונות שלו ואת המאפיינים שאותם את מחפשת. את חצי העמוד שכתבת שלחי לחברייך ומקורבייך כדי שיסייעו לך להכיר אנשים מתאימים. כשאת משוחחת עם חברייך ומספרת להם שאת מעוניינת בזוגיות, עלייך לכוון אותם לאיש שאת מחפשת, וככל שתהיי יותר ממוקדת, הם יוכלו לסייע ולהכיר לך מישהו שימצא חן בעינייך”.



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן