אני מאוד אוהבת לאכול פסטה. מהו סוג הפסטה המומלץ ביותר מבחינה תזונתית, והאם כדאי לאכול את הפסטה עם רוטב עגבניות או דווקא עם רוטב שמנת? 
"בתור התחלה הייתי ממליצה לך שלא להתרשם מהשמות המופיעים על אריזות הפסטה. לצורך העניין, אם נתמקד בפסטה העשויה מקמח דורום, נשים לב שיש רבים הטוענים כי היא בריאה מאוד ומומלצת לאכילה, אבל בסופו של דבר אין לה שום יתרון תזונתי על פני שאר הפסטות בשוק, והיא פשוט עשויה מסוג אחר של חיטה.



הפסטה המומלצת ביותר היא פסטה העשויה מקמח כוסמין מלא שעשיר מאוד בוויטמינים ובמינרלים. הפסטה המשביעה ביותר היא פסטה מסוג מקרוני, והערך הקלורי של צלחת של כוס וחצי פסטה הוא 250 קלוריות. רוטב העגבניות שאנחנו מכינים בבית הוא דל קלוריות ועשיר בוויטמין C ובליקופן, נוגד חמצון שמסייע במניעת קטרקט וסרטן הערמונית. 



אם מכינים בבית רוטב שמנת, אפשר להשתמש בשמנת לבישול 10% שומן, להוסיף מעט רוטב על הפסטה ולאכול, אפילו בזמן דיאטה. מנת פסטה ברוטב שמנת שתאכלי במסעדה יכולה להגיע גם ל־800 קלוריות למנה. רוטב עגבניות במסעדה אפילו משמין יותר מרוטב שמנת, כי יש בו כמות גדולה מאוד של שמן זית, והוא עלול להגיע גם ליותר מ־1,050 קלוריות למנה. פסטה ברוטב רוזה במסעדה מגיעה ל־1,300 קלוריות. לסיכום, כשאת מכינה פסטה בבית, הבחירה המומלצת ביותר היא רוטב עגבניות, אבל כשאת אוכלת פסטה במסעדה, המנה המומלצת היא דווקא פסטה ברוטב שמנת”. 



במשך חצי שנה סבלתי מכאבי בטן חזקים, ולפני כחודש גיליתי שאני סובלת מחיידק ההליקובקטר בקיבה. פניתי למומחית באירידיולוגיה לאבחון ולבניית תפריט תזונתי חדש, אבל יצאתי מאוד מבולבלת מהמפגש איתה, ואני חושבת שהיא נתנה לי מידע סותר. מה דעתך? 
"בתקופה האחרונה אני שומעת רבות על שיטת האירידיולוגיה והחלטתי לברר את הדבר לעומק. מסתבר שהאירידיולוגיה כלל לא נחשבת מדע מדויק, ואי אפשר להתייחס אליה כמו שמתייחסים לרפואה קונבנציונלית. מה גם שלפני כמה שבועות קראתי מאמר שבו סופר על מחקר שנערך בתחום, ובו עשרת האירידיולוגים הבכירים בעולם ניסו לאבחן אנשים עם מחלות שונות, וכולם כשלו בכך. 



חשוב שתדעי שהרפואה הקונבנציונלית מטפלת בחיידקי ההליקובקטר רק באמצעות טיפול באנטיביוטיקה, והחיידק שנמצא בקיבה שלך לא יעבור מעצמו אם רק תשני את התזונה שלך. נכון שאם תאכלי מאכלים בעלי חומציות גבוהה, תחושי לא טוב, אבל הימנעות ממאכלים כאלה לא תעלים את החיידק. הייתי ממליצה שתשובי לרופאת המשפחה שלך ותנסי למצוא טיפול אנטיביוטי מתאים. כך תוכלי להתמודד עם חיידק ההליקובקטר בצורה הטובה ביותר”. 



בתקופה האחרונה אני שומרת על אורח חיים בריא ומקפידה לשמור על תזונה נכונה. קראתי מאמרים רבים הממליצים לשלב שמן קוקוס בתזונה. האם לדעתך שמן הקוקוס באמת מסייע לבריאות כפי שאומרים, והאם אפשר להשתמש רק בו? 
"אני ממליצה לך לגוון את סוגי השמנים שאת אוכלת, ואף פעם לא להשתמש רק בסוג אחד של שמן. כף אחת ביום של שמן קוקוס יכולה להועיל מאוד לבריאות והיא גם מסייעת לתפקוד המוח, מכיוון ששמן הקוקוס אינו נספג ישירות במאגרי השומן בגוף, וכך המוח יכול להשתמש ביתרונות הבריאותיים הרבים שלו. טעמו של שמן הקוקוס מאוד דומיננטי, ולכן באופן אישי אני לא מצליחה לשלב אותו בהרבה מאכלים, אבל מצאתי שהוא מאוד טעים אם מוסיפים אותו לדייסת שיבולת שועל בבוקר או לעוגיות מקמח מלא שאני אופה לבן שלי”. 



אני מאוד אוהבת לאכול קיווי ורציתי לדעת מה הערך התזונתי שלו. בנוסף, כמה פירות אפשר לאכול כמנות פרי כאשר שומרים על דיאטה?
"כ־100 גרם קיווי מכילים כ־100 מ”ג ויטמין C, המהווה את כל כמות הוויטמין המומלצת לאדם בוגר ביום - אפילו יותר מפירות הדר. פרי הקיווי הוא גם מקור מצוין לאשלגן, ברזל, אבץ ועוד ויטמינים מסדרת ה־B, ואפשר בהחלט לשלב אותו גם בסלטי עלים למיניהם, כמו סלט חסה ועלי בייבי. אם את מעוניינת לאכול אותו כמנת פרי, זה מאוד תלוי בגודל שלו. אם הקיווי גדול, את יכולה לאכול שניים ביום. אם הוא בינוני, את יכולה לאכול שלושה, ואם הוא ממש קטן, את יכולה לאכול אפילו שש יחידות קטנות ביום". 



האם שקדים נחשבים מקור טוב לסידן? 
"זה מיתוס, משום שב־100 גרם שקדים יש כ־260 מיליגרם סידן. כדי להגיע לכמות הסידן שיש ביוגורט אחד, צריך לאכול 100 שקדים, שזאת כמות לא רלוונטית עבור מי ששומר על התזונה שלו".