אחותי הגדולה החלה לסבול ממחלת האלצהיימר, ושמעתי ממקורות שונים כי כף אחת של שמן קוקוס בכל יום יכולה לסייע למצבה ולמנוע את הידרדרות המחלה. מה דעתך בנושא? 
“לשמן הקוקוס יש יכולות רבות, וזה לא מזיק להכניס לתפריט היומי כף אחת של שמן קוקוס, אבל מפה ועד הענקה לשמן הקוקוס יכולות של תרופה המרחק רב. אני לא בטוחה שאפשר לעשות את זה ושהוא באמת עושה פלאים בצורה דרסטית, כפי שנאמר לכם. בשמן קוקוס יש חומצות שומן בינוניות שדרושות לפעילות תקינה של המוח, אבל עדיין לא נתקלתי במחקרים שמוכיחים כי שמן הקוקוס יכול לעזור למצב. מה שכן, לפני כמה חודשים נתקלתי במחקר מרתק הטוען כי תרופה חדשה המבוססת על סוכר כוהלי הקרוי מניטול מצליחה לעכב את ההידרדרות המוחית בחולים ולהעלים את הנגעים ברקמת המוח, האופייניים למחלת האלצהיימר, ולכן הייתי ממליצה לך לבדוק דווקא שימוש במניטול". 
אני רוכשת אגוזים וגרעינים וקולה אותם בבית באופן עצמאי בתנור הביתי שלי. האם לדעתך זה עלול למנוע ממני ליהנות מהוויטמינים הרבים שקיימים בהם? 

“האגוזים והגרעינים עשירים בוויטמינים ובמינרלים ולא מאבדים מערכם התזונתי גם לאחר חימום, לא משנה מה הטמפרטורה. ההבדל בין פיצוחים שלא עברו קלייה לכאלה שכן, נמצא בכמות המלח שמוסיפים להם בעת הקלייה. אם אין לך בעיה של לחץ דם או בעיות בתפקוד הכליות ואת שולטת במינון המלח בפיצוחים הקלויים בביתך, אני לא רואה כל בעיה לאכול מעט פיצוחים בקלייה ביתית בצורה מאוזנת”. 
פעם בשבועיים אני קונה תבלינים בשוק וטוחנת אותם בעצמי. ברצוני לדעת האם יש תבלינים שמומלצים לשימוש יומיומי, והאם את ממליצה על תבלין אחד באופן מיוחד? 
“לכל תבלין יש יתרונות מיוחדים משלו: הקינמון ידוע כתבלין המוריד את רמת הסוכר בדם ומסייע לטיפול בגזים, הכורכום מפורסם בזכות היותו שורש אנטי־דלקתי, השום עשיר בתכונות אנטי־דלקתיות ומסייע לטיפול בכולסטרול. כדי לשמור על הערכים התזונתיים של המזון, ההמלצה היא להוסיף את התבלינים דווקא לקראת סוף הליך הבישול. לדעתי אין תבלין שמומלץ באופן מיוחד, הכל לפי הטעם האישי שלך”. 
בחודשיים האחרונים אני מאוד מקפידה על התזונה שלי, וברצוני לדעת האם לדעתך אכילת דגים היא יותר דיאטטית מאכילת עוף?
“אנשים רבים חושבים שאכילת דגים מומלצת יותר מאכילת עוף, אולם בפועל זה מאוד תלוי בסוג הדג ובחלק של העוף שאותם בוחרים לאכול. למשל, נתח סלמון הוא בעל אחוז שומן גבוה ודומה בכמות הקלוריות שלו לירך עוף או פרגית. דג המושט, המכונה גם אמנון, דומה במספר הקלוריות שלו ובאחוזי השומן לחזה עוף. בשורה התחתונה - כשנמצאים בדיאטה לא חייבים לאכול רק עוף או רק דגים. אפשר לגוון את התפריט היומי בצורה נכונה ומאוזנת”. 
אני סובלת מכבד שומני, ולא יודעת כיצד אני יכולה להתאים לעצמי תפריט חדש שיתאים למצבי ואף יסייע לי לרדת במשקל. 
“בתור התחלה, המלצתי היא לעשות שינוי משמעותי בתפריט היומי שלך. תחליטי שאת מפסיקה לאכול פחמימות פשוטות ולא מכניסה לביתך מוצרים מתועשים, מאכלים העשויים מקמח לבן, סוכר לבן, עוגיות, מאפים וופלים, ובהמשך תיעזרי באיש מקצוע ותבני לעצמך את התזונה המדויקת למצבך”. 
 
התחלתי לאכול שלוש כפות דייסת קוואקר עם חלב ביום, אבל לצערי זה גורם לי לתחושת אי־נוחות ולכאבי בטן. האם לדעתך כדאי לי להפסיק? 
“לדעתי, כאבי הבטן שאת מתארת לא קשורים לאכילת דייסת הקוואקר וככל הנראה נגרמים בעקבות החלב שאת מוסיפה לדייסה. המלצתי היא להכין את הדייסה על בסיס מים במקום חלב, וכך תוכלי לבדוק האם עדיין מופיעים חוסר הנוחות וכאבי הבטן או לא. בנוסף, לדעתי כדאי לא לשתות מים בסמוך לאכילת דייסת הקוואקר, וזאת כדי לא להעמיס בכמות הנוזלים בבת אחת”.
ערכה: עדן בן ארי 
מתוך תוכניתה של ד"ר מאיה רוזמן, בכל יום שישי ב־12:00 ב־103FM