שוב הרשת כמרקחה. ולא, הפעם לא בגלל הניחוח הפדופילי שנוטף משער מגיזין "V״ בכיכובה של סלינה גומז, ואפילו לא בגלל הסרטון המביך של מושיק גלאמין ושרה נתניהו.

החודש כולם מדברים על נורת' ווסט, בתם הפעוטה של קים קרדישאן וקניה ווסט ואושיית השורה הראשונה שמגיעה לתצוגות הכי נחשבות כמעט. במהלך החודש האחרון (שבו מתקיים ברחבי בירות האופנה שבוע האופנה לחורף 2016), הגיעה הילדה למספר תצוגות בניו יורק. בין היתר ישבה נורי הקטנה על ברכיה של אמה בתצוגת הקולקציה שרקח אביה בשיתוף אדידס. ונדמה שכמו רוב המבקרים, גם היא לא אהבה את מה שראתה. כמה תמונות שלה מתייפחת בשורה הראשונה (ועורכת "ווג" אנה וינטור מביטה הצדה בזעזוע) צצו בשבועיים האחרונים. אבל נדמה שיותר משהתמונות של הפעוטה המייבבת הטרידו את ההמון, הטרידה השאלה - למה לעזאזל הילדה לובשת תמיד שחור?
את המלתחה המונוכרומטית של ווסט הקטנה ניתן לראות בבירור בפרופיל האינסטגרם של אמא קים. פה היא מצולמת יושבת מול הפסנתר באאוטפיט בלרינה בצבע שחור (כן, לא ורוד!) ושם היא מהדסת ברחובות ניו יורק לצד אמא במעיל ומכנסיים קטנים ושחורים. נדמה שממש כמו שקשה לאתר תמונה של קרדשיאן האם ללא איפור, כך קשה לאתר תמונה של הבת בגוני פסטל או בכל צבע ילדותי מתנחמד. והתגובות לתמונות בפרופיל של האם לא איחרו להגיע, ובהן שלל נשים וגברים שמפצירים במשפחה להעניק לילדה מלתחה מגוונת ורכה יותר.
אגב, הבחירות האנינות של קרדישיאן עבור בתה הקטנה (על מי אנחנו עובדים? קניה אומר לה ולנורי הקטנה מה ללבוש) בהחלט צמחו על קרקע פורייה - בשנתיים האחרונות נדמה שילדים הפכו לאייקוני אופנה מן המניין. אושיות שיק פעוטות דוגמת הילד מר קורי ואפילו מאדי זיגלר, כוכבת הקליפים של סיה, הפכו למודלים עם רלוונטיות ואדג' ולהשראה גם עבור פאשניסטות בוגרות.

למעשה, קים וקניה פשוט לקחו את הקונספט הנ״ל צעד אחד קדימה - לעזאזל ורוד וכחול של תינוקות, אם הילדה שלנו הולי כת להיות אייקון אופנה, היא תעשה את זה ממש כמו שהגדולים עושים את זה. הצבע השחור ידוע כצבע שיקי (להלן האמרה שאומרים על כל טרנד חדש - "זה השחור החדש״), ולכן אין סיבה שילדה שנועדה לגדולה אופנתית לא תתהדר בו. בנוסף, אין ספק שיש פה גם הצהרה בדלנית של הזוג - בניגוד לילדים ה״רגילים״ שנאלצים להתלבש בפי ריטים שמייצרים רשתות המוניות, הילדה האקסקלוסיבית שלנו מקבלת בגדי מעצבים שתפורים בדיוק למידותיה. הכי מארי אנטואנט גרסת המיני מי.

אבל יש פה אמירה נוספת, חבריתית וחשובה למדי. מי אמר שילדים מוכרחים להתלבש בחליפות פוטר בגוני סגול לילך ואפליקציות של דובים? הפלורליזם האופנתי שאנחנו המבוגרים מסגלים לעצמנו בהחלט תקף גם לגבי הילדים שלנו. המעשה של קרדשיאן את ווסט כמעט חתרני - לא מעניין אותם מה תעשיית ביגוד הילדים אומרת להם שהילדה צריכה ללבוש, הם ילבישו אותה איך שבה להם.

אנג'לינה ג'ולי יצרה גם היא אמירה חברתית מעניינת בעבר דרך בתה שיילו פיט, כאשר הניחה לילדה להתלבש על פי רצונה - דבר שכלל לרוב פריטים "של בנים״ ותספורות קצרות. נכון, להפוך את הבת שלך ללוח מודעות אופנתי זו טעות, אבל אם כבר, אנחנו לפחות מרוצים שווסט וקרדשיאן מייצרים דרכה מסר חדש ומעניין. לפחות הם לא נועלים לה נעלי עקב, כמו שעשתה בזמנו קייטי הולמס עם בתה סורי קרוז.