כבשה את גרמניה

עולם שמלות הערב הישראלי מעולם לא הצליח לרגש אותי במיוחד, אולי כי ערבי גאלה ונשפים מעולם לא היו הקטע שלנו. אך כשמעצבת האופנה אפרת קליג נבחרה להציג את קולקציית ״ריזורט״ במסגרת שבוע האופנה בגרמניה, אני חייבת להודות שהסתקרנתי.
 
הקולקציה מזוהה מאוד עם קליג, וגם העונה היא מצליחה להיות דרמטית אך מודרנית, נקייה וזוהרת. השמלות סקסיות אך לא נועזות מדי, מין משחק בין הנשיות לקו המוכר לנו מחליפות הטוקסידו הגבריות. השמלות שהוצגו על המסלול שילבו מספר בדים, בהם המיקרופייבר הספורטיבי, קטיפה, רקמות תחרה בפרחים גיאומטריים, משי וסאטן.

אהבנו: למרות תחכומן, השמלות העבירו תחושה של נינוחות. הצבעים רעננים, ונעים על קשת של טורקיז, אזמרלד, שמנת ולבן. הכי אהובה עלי היא שמלת הערב בשחור-לבן, שתיראה מעולה לצד בן זוג בטוקסידו.


אהבנו פחות: כמו מעצבי שמלות ערב רבים, גם קליג מעצבת רק למבנה גוף אחד. השמלות, שבאמת נראות מצוין עם המסלול, לא יצליחו לדעתי להחמיא לאישה שמידת גופה עולה על 38.

מחירים:
החל מ-4,000 שקלים.

להשיג בסטודיו המעצבת, רחוב דיזנגוף 255 תל אביב


אפרת קליג.  דרמטית אך מודרנית, נקייה וזוהרת. צילום: הרדי ברתהולד 
דבר אלי בפרחים

לא צריך הקדמה ארוכה כדי להציג את "פנדורה". המותג, שמזוהה בעיקר עם צמידי הצ׳ארמס הכסופים, שאפשר לראות על כל אישה שנייה בארץ, הציג השבוע את קולקציית הקיץ שלו בדגש על פריחה והתחדשות.
 
ההתחדשות מגיעה, כמובן, בהתאם לטרנדים שראינו במסלולי התצוגות בשבועות האופנה האחרונים שנערכו ברחבי העולם. בלב הקולקציה שני טרנדים בולטים: הטרנד הפרחוני, שמתאים מאוד לאביב הקרוב, והטרנד הלבן שמתכתב גם הוא נהדר עם העונה החמה. בעוד שהטרנד הלבן מתמקד בעיקר בשיבוצי זרקונים, הטרנד הפרחוני משלב צבעי פסטל ומוטיבים הלקוחים מעולם הפרחים.

כל התכשיטים בקולקציה עשויים מכסף סט-רלינג וזהב 14 קראט, כשחלקם משלבים אמייל בצבעים שונים. 

אהבנו: שילובי הפרחים בתכשיטים השונים נראים העונה פשוט מושלם. הרומנטיקה האביבית באה לידי ביטוי, ויש תשומת לב לדקויות ולפרטים הקטנים. גם הקולקציה הלבנה מצליחה להפתיע, כשהיא חוצה את הבנאלי עם תכשיטים עדינים ולא קיטשיים.

אהבנו פחות: אף על פי שהחברה מזוהה בעיקר עם צמידי הצ׳ארמס, הם הכי פחות מרגשים בקולקציה. כך שבמקום להשקיע את הכסף בעוד צ׳ארמים, הייתי שמחה אם בחנויות הרשת בארץ היו שמים דגש דווקא על הקולקציה הרחבה, השרשראות והטבעות.

מחירים: החל מ-109 שקלים.

להשיג בחנויות הדגל של הרשת


תכשיטי פנדורה. טרנד פרחוני וטרנד לבן. צילום: יח"צ חו"ל
 
חדש בשכונה 
תגידו "ברוך הבא" למותג הסינגפורי CHARLES & KEITH שנחת לאחרונה בארץ. החנות הראשונה של המותג - שמציע תיקים, נעליים, משקפיים ואקססוריז - נפתחה בקניון הגדול בפתח תקווה ומעוצבת לפי הסטנדרטים והנראות הקבועה של כל הסניפים בכל העולם. זאת, כמובן, סנונית ראשונה, מכיוון שצפויים להיפתח השנה 12 סניפים בפריסה ארצית.
 
הייחודיות של CHARLES & KEITH היא ביכולתו לתרגם טרנדים עולמיים מבלי להתחכם. הם עושים זאת בדיוק מרבי, ומצליחים ליצור קולקציה שלמה המציעה טוטאל לוק נשי.
 
בקולקציה שהגיעה לפתח תקווה יש נעליים עם עקבים שטוחים, ביניים וגבוהים, אשר מתחלקים למשפחות צבעים וטרנדים, ולהם ניתן להתאים תיקים ואקססוריז משלימים, מאותו סגנון ומשפחת צבעים. כבר בכניסה לחנות תוכלו להבחין בקלות בקולקציות ובסיפורים השונים. לדוגמה: הסיפור הפרחוני או הכחול, שאליהם משויכים כל הפריטים שקשורים לצבע או להדפס. הסדר הזה אמור להקל על החיפוש בחנות וללמד את הקונים על הקולקציות השונות.
 
אהבנו: המותג לא מתפשר ולא מסתיר את הדנ"א שלו. התיקים והנעליים מוקפדים ולכל דיטייל יש סיבה. המחירים נוחים מאוד, כך שקל להתחדש בטרנדים מבלי לסבול רגשות אשם.
 
אהבנו פחות: זה ברור לגמרי שלא כולם יכולים להרשות לעצמם מותגי-על, ולכן אני לא מתפלאת לראות איך בזה אחר זה קמים מותגים טרנדיים. למרות זאת הייתי שמחה לראות גם במותג שכזה קצת ייחודיות, כדי שזה לא ירגיש כמו להיכנס לעוד חנות של ״ניין ווסט״.
 
מחירים: 599 - 199 שקלים.
 
להשיג בחנות הרשת בקניון הגדול בפתח תקווה




אביזרים של צ'ארלס קית'. חדש בארץ. צילום: יח"צ