בחודש אפריל האחרון יצאה גוגל בפרויקט חדש המבקש למצב את מנוע החיפוש הפופולרי בעולם בראש שוק חזאות הטרנדים המתפתח.



אחד הנתונים המפתיעים שהתגלו בדוח הטרנדים הראשון של ענקית הטכנולוגיה היה שחצאיות הריקוד התפוחות, הידועות גם בכינוין חצאיות הטוטו, ומכנסי טרנינג הם שני הפריטים שהחיפוש שלהם מאז תחילת שנת 2015 צבר את התאוצה הרבה ביותר. בתפר שבין שני הפריטים האלו, שלכאורה אין כל קשר ישיר ביניהם (מה לעושר העמוס של 15 שכבות הטול ולרפיון של מכנסי האימונית?), ניצב לו אחד הטרנדים הבולטים של קיץ 2015 -  הבלט הקלאסי.



עבור מי שצריכה הוכחה חותכת מתוצאותיו של גוגל, נעדכן שאפילו תנ"ך האופנה הבלתי מעורער, מגזין "ווג" בגרסתו הצרפתית, הכניס לתוך רשימת 20 הטרנדים המובילים לעונת קיץ 2015 את טרנד הבלרינה, שמשלב העונה, על פי המגזין, את המראה החלומי של שמלות השיפון והטול עם החספוס של נעלי גלדיאטור המתלפפות עד הברך. 

היפהפייה המתעמלת 
היה ברור שיהיה זה רק עניין של זמן עד שעולם האופנה יגלה מחדש כהשראה את אחד מענפי הספורט המאתגרים מכולם - ענף ספורט שהוא לא פחות מאמנות - הבלט. הדימוי של הבלרינה בראי ההיסטוריה והזמנים המודרניים היה ונותר שברירי מחד וחזק מאידך, זוהר ומרוחק, עדין וטהור, כזה שדורש יציבה מיוחדת ומשמעת עצמית אדירה. הערגה המחודשת לצורת המחול שהתפתחה בחצרו של המלך לואי בצרפת של המאה ה-14 לא תפתיע את מי שעוקב בשקיקה אחר ההתפתחויות התרבותיות והאופנתיות.

זה כבר כמה עונות, מאז אולימפיאדת קיץ 2012 הלונדונית למעשה, שהטרנד הספורטיבי הוא אחד הבולטים בזירה. חדרי הכושר וסגנונות ספורט למיניהם הפכו ללחם ולחמאה היומיומיים של כולנו, והידוס בנעלי ספורט ברחובות הפך מאקט פונקציונלי גרידא לסטייל לגיטימי לכל שעות היממה. ללא ספק, השאיפה לאורח חיים שמכיל את השילוש הקדוש: קינואה, קיק-בוקסינג ושעון למדידת קלוריות הצליח להחליף כמעט לחלוטין את התשוקה האנכרוניסטית לחיים של סקס, סמים ורוקנ'רול.   
 
״התחלתי לרקוד בלט בעיקר בגלל המלתחה המעולה״, סיפרה האיט גירל אלכסה צ׳אנג בראיון ל"טלגרף" הבריטי, בכתבה שהגדירה את הבלט כ-"פיקסציה החדשה של עולם האופנה". צ'אנג, מובילת טרנדים ידועה, הצטרפה בשנה האחרונה לאחד הטרנדים החמים של עולם הכושר - שיעורי בלט כפעילות סיבולת לב-ריאה מן המניין. צ'אנג מתאמנת בסטודיו שמשלב בין אימוני אירובי לבלט וממוקם בסוהו בניו יורק, אותו סטודיו שבו התאמנה בעבר נטלי פורטמן לתפקידה בסרט "ברבור שחור". את האימון, שמכונה ballet beautiful, יצרה הרקדנית לשעבר של להקת הבלט של ניו יורק, מארי-הלן בוורס, שהפכה ללא פחות מאשר גורו לתלמידות שלה.







בוורס, שהייתה זו שאימנה את פורטמן באופן אישי, עוררה בתחילת השנה שעברה סנסציה כשהקפידה להעלות לאורך הריונה תמונות בבגדי בלרינה לחשבון האינסטגרם שוקק החיים שלה. לצד צ'אנג היא מאמנת כוכבות נוספות דוגמת ליב טיילר, זואי דשנל וקירסטן דאנסט. עוד שיטת אימון עכשווית המבוססת על אלמנטים מעולם הבלט, הפעם על בר האחיזה המוכר שעליו מתאמנות הבלרינות, היא ה-Barrecore, שהפכה לפופולרית ואף הוצגה בתוכניתה של אלן דג'נרס.  
מלבד לבישת מכנסי טייטס ובגדי גוף המשלבים משחקי שקיפויות, צ׳אנג, לנצח ממציאת לוקים חדשניים, יצרה לוק פוסט-אימון חדש, תוך שהיא תועדה לא פעם מסתובבת עם נעלי הבלט הקלאסיות קשורות סביב צווארה כחצי מחרוזת שזועקת כולה "להיות בלרינה זה סמל הסטטוס החדש". השיטוט ברחובות ניו יורק עם אלמנט המזוהה עם הבלט הקלאסי, אבל למטרות אופנתיות, בהחלט מרפרר לדמות מלאת שיק נוספת שהשתמשה במוטיבים מעולם הבלט כהשראה אופנתית - קארי ברדשאו, דמותה האלמותית של השחקנית שרה ג'סיקה פרקר, שמופיעה בפתיח לסדרה "סקס והעיר הגדולה" בבגד גוף ובחצאית טוטו ורודה. לא במפתיע, ממש לפני כחודש וחצי נכנסה לבית "האח הגדול" אישה נוספת בעלת נטיות ספורטיביות, העיתונאית רותם איזק, שללא ספק עודכנה מראש בנוגע לשובו של טרנד הבלט כשבחרה להיכנס לבית הקדחתני ביותר במדינה בחצאית טוטו א-לה קארי ברדשאו. 
מפצחות האגוזים 
צ'אנג ואיזק הן לא אושיות האופנה היחידות שאימצו לאחרונה את מראה הבלרינה. בפסטיבל קאן, שהתקיים בחודש מאי האחרון, דגמנה השחקנית ואייקונית האופנה סיינה מילר שלל מרהיב של שמלות מעוטרות במוטיבים מעולם הבלרינות. אחד מהאנסמבלים, באדיבות המותג גוצ'י, הורכב מבגד גוף, חצאית טול ארוכה ורכה וחגורת קורסאז׳ פרחונית בגוון תכלת מאובק. באחד מימי הפסטיבל האחרים לבשה מילר שמלת שכבות בגוון ניוד ורדרד, מהסוג שהייתם יכולים לדמיין בלרינה מתעטפת בו בשעות שלאחר האימונים. לאותו הפסטיבל הגיעה גם השחקנית פן בינג בינג בשמלת טול ארוכת שובל מבית מרקיזה. השמלה הייתה רקומה בנוצות ובעלי כותרת רבים שיכלו לשמש תפאורה נאותה למופע בלט דוגמת "אגם הברבורים".
 
בנוסף לכך, בשנה החולפת הצליחו כמה אושיות פעוטות להזכיר לנו את ימי הבלט של ילדותנו באמצעות בחירותיהן האופנתיות. הרקדנית הצעירה מאדי זיגלר הפכה לסנסציה כשלבשה בקליפ הידוע לשירה של סיה "שנדליר" בגד גוף בגוון ניוד -  הופעה שללא ספק הפכה לאחד מרגעי הסטייל הבולטים של השנה. קים קרדשיאן העלתה לאינסטגרם שפע תמונות של בתה הקטנה נורת' ווסט בלבוש הבלט שלה. האם והבת זכו בעבר לביקורת רבה על כך שבניגוד לפעוטות אחרות הצאצאית לבית ווסט מקפידה על מלבושים שחורים לגמרי, אך בנונשלנטיות אופיינית בחרה הפעוטה השיקית גם בבגדי בלט ובחצאיות טוטו בגווני שחור. 
ההתעניינות של הכוכבות  בדגמים בהשראת עולם הבלט צמחה על קרקע פורייה למדי. מעצבי אופנה רבים נכבשו לקראת עונת קיץ 2015 בקסמי הבלט ויצרו קולקציות בהשראתו. העבודה על קולקציית האלטה- מודה הקוטורסטית של דולצ׳ה וגאבאנה לעונה החלה לאחר שצוות האטליה נלקח לצפיית השראה קבוצתית ב"מפצח האגוזים".

בבית האופנה ולנטינו, המתמחה ביצירת שמלות מז'אנר האגדה, יצאו בקולקציית קוטור קיצית משופעת בשמלות טול דקיקות ושקופות בגווני פסטל. בבית האופנה ברברי יצרו לוק היברידי מעניין כששילבו את מראה הבלרינה הקלאסי עם המראה הספורטיבי באמצעות סטיילינג שחיבר בין שמלות גרנדיוזיות לנעלי נוחות שטוחות. במותג היוקרה בוטגה ונטה יצרו גרסאות אקסקלוסיביות למראה האוף-דיוטי של רקדני הבלט, עם חולצות מעטפת חושפות בטן, אוברולי סריג דקיקים ומכנסי שרוך רפויים מקשמיר חסר משקל. "חשבתי על ריקוד, לאו דווקא על ההופעה, אלא על הדרך של הרקדנית אל הסטודיו", אמר מעצב המותג תומס מאייר בראיון למגזין "ניו יורק", "אישה שיש לה יציבה נפלאה ומזיזה את ידיה באופן מלא חן, אישה שיש לה הליכה של רקדנית - זה מה שאני מוצא מעורר השראה". 
אגם הפאשניסטות 
שלא במפתיע, לא רק הכוכבות אימצו לעצמן את מראה הבלרינה. גם הבלרינות האמיתיות אימצו לעצמן את תפקיד הכוכבות. או במילים אחרות, זו בהחלט הייתה השנה שבה לא מעט פיגורות מעולם הבלט תפסו את מקומן כאושיות אופנה מן המניין. מלבד מארי-הלן בוורס, הבלרינות הראשיות של להקות בלט מובילות, דוגמת מיסטי קופלנד, שרה מירנס, לורן ליאטרדו והבלרינה הצרפתייה מארי אגנס-גילו מצופפות סביבן מאות אלפי עוקבים. המעריצים עוגבים על הדיוות המרקדות לא רק כדי לצפות במופעי הבלט שלהן, אלא גם על מנת להיחשף לחיי השיק העמוסים של הבלרינות, שמסתובבות ללא הרף עם אושיות אופנה דוגמת עורכת "טין ווג" אמי אסטלי ודיטה וון-טיז ויושבות בשורות הראשונות של תצוגות אופנה. אגנס-גילו אף הגדילה לעשות והצטלמה לקמפיין קיץ 2015 של בית האופנה סלין, לצד ג'ואן דידיון. 
 
ואם חשבתם שיחסי הגומלין בין עולם האופנה לעולם הבלט המקצועי נגמרים שם, אתם טועים. טייקוני הבלט השכילו להפנים את כוחה של תעשיית האופנה והם החלו שוכרים את שירותיהם של מיטב מוחות העיצוב הקריאטיבי של עולם האופנה. לדוגמה, לרגל מופע הגאלה הסתווי האחרון של להקת הבלט של ניו יורק, שהתקיים בחודש ספטמבר, קשרה סגנית יושבת הראש של הלהקה, אחת, שרה ג׳סיקה פרקר, בין כוריאוגרפים שונים למעצבי אופנה נחשבים. בין המעצבים שלקחו חלק בחגיגה אפשר היה למצוא את מארי קטרנזו היוונייה- לונדונית, שיצרה שמלות ובגדי גוף עוצרי נשימה בשילוב רקמות החותם הנרטיביות שלה; את שרה ברטון לבית אלכסנדר מקווין, שהביאה מהיופי הפואטי והקודר של המותג; ואת המעצב האמריקאי ת׳ום בראון, שהדגים שנינות בחליפות ריקוד מכווצות פרופורציות שהדהדו לקו הגברים שלו.