איזה תיק

יש שלב בחיים, מתישהו בגיל תיכון, שהדבר האחרון שאנחנו רוצים להיתפס איתו זה ילקוט, או תיק בית ספר אם אתם מתעקשים. הסיבה: הוא נראה משעמם ולא אופנתי. אך זה לא המקרה כשאני חושבת על התיקים של JanSport. אני כל כך אוהבת אותם, עד שאפילו שמרתי את התיק שלהם מתקופת הלימודים הרחוקה. הסיבה לכך שהמותג הוותיק, שהחל את דרכו בשנת 1967 בסיאטל הרחוקה, מצליח לשמור על אותנטיות ונאמנות צרכנית, היא בשל הכוח שלו להתחדש. העיצובים שלהם, כפי שתראו בקולקציה החדשה, תמיד נקיים.

הם לא "מרובעים", אך מצליחים להיראות רציניים כשצריך, ומגניבים כשאפשר. הם כבר לא רק תיקי בית ספר, אלא תיקי סטודנטים, תיקי ים, טיולים, ספורט, פסטיבלים ומה שלא תרצו. כדי לשמור על עכשוויות, הם יוצרים לא מעט שיתופי פעולה עם מעצבים עדכניים ויוצרים תת־קולקציות משתנות. בקולקציה העונה ניתן לראות המון הדפסים, לצד מגוון הצבעים החלקים. ההדפסים, חלקם בסגנון רטרו וחלקם עדכניים יותר, מעטרים את כל התיק.
 


 
אהבנו: את הדפסי הקלטות (קסטות) ואת ההמבורגר והדונאטס שהחזירו אותי בשנייה לשנות ה־90. אהבנו גם את תיק ה"האטצ'ט" שלהם, מעין תרמיל אורבני המכיל לפטופ, אך יש בו מספיק מקום לשלושה ליטרים של מים, אם בא לכם לטייל.
 

אהבנו פחות: ב־JanSport אומנם לא מפחדים להתפרע עם צבעים צעקניים והדפסים לא שגרתיים, אך משום מה הם לא מצליחים לעצב תיקים שונים מהבייסיק המוכר והידוע שלהם. גם כשהם מוציאים דגמים חדשים, הם בדרך כלל יהיו חידוש של דגם ישן. וחבל, כי הם באמת יודעים לדבר עיצובית.
טווח מחירים: 199־329.90 שקלים.
להשיג באתר החברה ובחנויות התיקים
שעת כושר
שיגעון הכושר שעובר עלינו גורם לכך שבכל דקה יוצא ליין חדש של נעלי ספורט שאמור להקל עלינו את המלאכה. המותג SKECHERS השיק אף הוא קולקציית נעליים חדשה תחת השם GO WALK 3. הנעליים בקולקציה מוצעות בגרסה עם שרוכים או ללא שרוכים, למי שרוצה נעילה מהירה. כל הנעליים בעלות סוליה בולמת זעזועים, תוך שילוב של טכנולוגיית GO PILLARS, המכניסה “פקקים” בין שכבות הסוליה, כדי לתת תמיכה נוספת ולהקל את העומס. מלבד זאת, לנעליים יש רפידה פנימית מקצף, שגם היא פועלת כבולם זעזועים.
 
אהבנו: הנעליים באופן כללי נותנות תחושה של ללכת עם ולהרגיש בלי. בגלל כל בולמי הזעזועים והוואקום שיוצרות הנעליים, נוצרת תחושה שהן המשך טבעי של הרגל. אהבנו גם את הפתח הקטן שיש בעקב, שמקל את הנעילה.
 
אהבנו פחות: בזמן האחרון נעלי הספורט הפכו לחגיגה מוגזמת מעט של צבעים. כאילו העובדה שאנחנו עושים ספורט צריכה להיחגג, וכולם צריכים להבחין בכך שאנחנו הולכים למכון. היינו שמחים לראות עיצובים קצת יותר סולידיים.
מחיר: 319 שקלים. 
להשיג בחנויות המותג 
וברשתות הספורט
יורדות מהעקבים
כל אישה מבינה את הצורך בנעליים נוחות שיצילו אותה מהקושי שבהליכה על עקבים קטלניים, בעיקר אחרי יום עבודה ארוך. יש נשים שלא יוצאות מהבית בלי לסחוב איתן בתיק נעלי בובה או כפכפים. בשנים האחרונות יצאו כמה פתרונות המקלים על נשיאת הנעליים, כמו תיקים מיוחדים ואפילו נעליים מתקפלות. נעליים בסגנון של SALVATOS, מותג ששמו הוא צירוף של salvar (להציל) ו־zapatos (נעליים) בספרדית.

נעלי האצבע של המותג עשויות סיליקון, הן קלילות ומתקפלות לתוך נרתיק מסיליקון. בקולקציית הקיץ יש מגוון צבעים ושילובים, כך שכל אחת יכולה למצוא את המראה שלה. את המותג, שנמכר כעת ביותר מ־1,000 חנויות בעולם, הקימו האחיות מור וסיון שלום. הרעיון בא להן לאחר שמור יצאה לבילוי לילי, וכמו הרבה נשים, לא יכלה לעמוד יותר בנעלי הסטילטו.
 
אהבנו: נעלי האצבע עשויות מחומרים ידידותיים לסביבה, הן צבעוניות, והכי חשוב, מתקפלות לתוך הנרתיק בצורה היגיינית, כך שאין צורך לגעת בחלק של הסוליה.
 
אהבנו פחות: נעליים מתקפלות הן בהחלט פתרון נפלא, אך בתחילה כשהולכים בהן יש חשש קל שהן יתקפלו. זה כמובן עובר, אך עדיין מדובר בנעליים מעט יותר דקות ולכן הן גם לא בדיוק נעלי נוחות.
מחיר: 99 שקלים.
 
להשיג בחנויות נעליים מובחרות ובאתר החברה