חוגגים עשור

המותג הצרפתי “אמריקן וינטג’” חגג השנה עשור להקמתו. אומנם המותג, שנוסד על ידי מייקל אזולאי, היה בתחילת דרכו ליין של פריטי קז’ואל, אך עם השנים הוא התפתח, וכיום הוא כבר הרבה יותר ממותג בייסיק. “אמריקן וינטג’” פונה לנשים ולגברים, במטרה שכל פריט – גם כזה שנראה לא מתוחכם – יישב במדויק על הגוף ויהיה רב־עונתי. העונה קולקציית הנשים של המותג שואבת את השראתה מהלוק של הרקדנים האורבניים. על כן ניתן לראות מגוון פריטים אקלקטיים מאוד, המון צבעים (בשונה מקולקציות חורפיות של מותגים אחרים) – שילובים של גוני פסטל, ניוד וחאקי הפוגשים צבעים חיים יותר כמו צהוב, אדום וירוק. אלו ואלו מעטרים סריגי אובר־סייז בכמה אורכים וגם את מעילי הצמר שבקולקציה. בצד הגברי אפשר לראות נטייה ללוק ספורטיבי ומשוחרר. הדגש הוא על ניגודיות ושבירה של המראה המוקפד והחליפתי. 
אהבנו: את הצבעוניות שבכל עונה מצליחה להפתיע מחדש. יש משהו מאוד מפתה בנועזות הזאת של המותג מבחינת צבעים, שהופכת כל שילוב לטבעי ביותר. גם הגזרות העונה נראות מצוין. גזרות האובר־סייז הולכות מעולה עם הלוק החורפי.

אהבנו פחות: הבעיה הכי גדולה של המותג היא בתמחור. לעתים יש חוסר פרופורציה בין מה שהם מציעים לבין התקציב שלי. חוץ מזה לעתים יש תחושה של חזרה על גזרות ועיצובים.
טווח מחירים: 1,689-169 שקלים.
ניתן להשיג במתחם התחנה, בקניון רמת אביב ובקניון עיר ימים


הופכת כל שילוב צבעים לטבעי ביותר. "אמריקן וינטג'". צילום: יח"צ

אהבה ממבט ראשון

לאחר שהביאו לנשות ולגברי ישראל את נעלי הבנסימון, חברת t marketing החליטה לפנק את הישראלים במותג מגניב לא פחות – נעלי הסמארט־קז'ואל של MARUTI. המותג נולד באזור כפרי ופסטורלי בהולנד בשנת 2008, והוא מצליח בשל העיצובים הפשוטים אך אופנתיים שהוא מציג. המוטו של המותג הוא MAKE IT SIMPLE BUT SIGNIFICANT, וכבר ממבט ראשון אפשר לראות שהמעצבים שלו עושים בדיוק את זה. הדגמים מאוד נקיים, פשוטים יחסית ומדויקים, ומה שמבדל אותם זה מזה הוא השימוש בהדפסים הורסים ובצבעים כובשים. אחד הדגמים הפופולריים של המותג הוא ה־GIMLET. זהו שמה של נעל נשית בעיצוב מינימליסטי, הנקראת על שם קוקטייל משנות ה־20, שההדפסים שלה רכים (PONY HAIR). חוץ ממנה יש גם נעליים בסגנון מוקסין, סניקרס, מגפונים שטוחים, נעליים עם סוליית טרקטור ומגפונים עם עקבים גבוהים ורחבים.
אהבנו: ההדפסים מעולים, החומרים איכותיים, והנעליים נוחות מאוד. קלות שלא בא להוריד אותן מהרגליים. 
אהבנו פחות: הייתי שמחה אם המותג היה מתחשב גם בנמוכות שבנשים, שמעדיפות עקבים. יש מבחר מצומצם של נעלי עקב מגניבות, וכאן יש מקום לשיפור. 
טווח מחירים: 920-499 שקלים.
ניתן להשיג באתר www.tmarketing.co.il


דגמים פשוטים ומדויקים. נעלי MARUTI. צילום: יח"צ


נעליים של אמריקן וינטג'. צילום: יח"צ

ההיסטוריה חוזרת

ללכת לשוקי עתיקות ולפשפש בחנויות קטנות וישנות שמסתתרות באיזה רחוב קטן בברלין, נראה לעתים מוגזם ותמוה בעיני אנשים מסוימים; אבל למצוא סיכה בת 50 שנה שהשתמרה מצוין, זה דבר מרגש מאוד עבור חובבי הווינטג’ ומביני אופנה. החיפוש אחר “המציאה” הבאה יכול להיות ממכר, אך יש עדיין לא מעט חובבי וינטג’ ויד שנייה שמעדיפים לוותר על כיתות הרגליים ולתת למישהו אחר לעשות עבורם את העבודה. בדיוק בשביל אנשים כאלה ישנה בתיה אלמגור, הבעלים של “וינטג’ גלאם”, שעושה עבודת מחקר לפני שהיא קונה תכשיט שבעיניה הוא לא פחות מפיסת היסטוריה. את התכשיטים שאלמגור אוספת היא מכוונת לנשים שלא מחפשות קנייה מהירה בלבד, אלא רוצות שהענק או הטבעת שלהן יספרו סיפור. 
את האהבה שלה לתכשיטים יד שנייה גילתה אלמגור לפני שש שנים, כשאביה, שעבד בשוק העתיקות בתל אביב, סחב אותה איתו למכירה של עיזבון. שם היא גילתה אוסף ענקי של תכשיטים והחליטה לקנות אותו. כיום האוסף שלה כולל המון פריטים ייחודיים, כמו סיכת וינטג’ יפנית משנות ה־50, סיכות ויקטוריאניות, שרשראות עץ גדולות ועוד. את התכשיטים שמרכיבים את האוסף היא קונה בשווקים באנגליה, בצרפת ובארצות הברית. מלבד תכשיטים היא אוספת ומוכרת גם אקססוריז, כמו משקפיים של קוואלי ודיור משנות ה־50, תיקים וקלאצ’ים.
אהבנו: את עגילי הווינטג’ עם סוגרי הקליפס שמגיעים בציפוי זהב מט ובשילובי צבעים שונים. גם את השרשרת הארוכה העשויה מחרוזי זכוכית בצורת ריבועים צבעוניים, וכמובן את תיקי הקלאץ’ המשלבים אבנים ופרנזים.
אהבנו פחות: מן הסתם, הפריטים שיש ב”וינטג’ גלאם” נבחרו על פי טעמה של אלמגור, כך שלא תמיד יש ורסטיליות מאוד גדולה. לתכשיטים יש נוכחות רומנטית וקצת יותר מדי סיכות דש. 
טווח מחירים: 790-179 שקלים.
ניתן להשיג בירידים ובאתר מרמלדה


אוסף שנקנה בשווקי אירופה וארצות הברית, "וינטג' גלאם". צילום: יח"צ


צילום: יח"צ

מעשה בנוצה

רשת מגנוליה החליטה להקדיש מיני קולקציה לאחד הטרנדים הוותיקים: תכשיטי הנוצה. הבחירה לחזור לטרנד הוותיק מגיעה בשל חילופי העונות, שכן הסתיו הוא יותר מכל מסמל את התמימות והרכות ומשתלב נהדר עם שילובים נוצתיים. בתת הקולקציה ניתן למצוא עגילים, תליונים, טבעות וצמידים שהנוצה משתלבת בהם.
טווח מחירים: 244-122 שקלים.
ניתן להשיג בסניפי הרשת


טרנד ותיק. תכשיטי נוצה במגנוליה. צילום: יח"צ


תכשיטי נוצה במגנוליה. צילום: יח"צ