מופע שנות ה-70
שנות ה-70 זוכות לעדנה מחודשת גם העונה. הזווית הבוהמיינית של העשור (בניגוד למראה הרוק׳נרול מהסבנטיז של העונה הקודמת) קיבלה ביטוי בקולקציה של ברברי, ולנטינו, גוצ׳י ולנוין לחורף הקרוב. בתי אופנה דוגמת קלואה שיחזרו את הצלחתן של השמלות בהשראת שנות ה-70 מהעונה שעברה ותיבלו אותן בדיטיילס חדשים, עם עושר של עורות זמש וסריגים בעבודות טלאים. אגב, אחד מהפריטים שלא תוכלו לוותר עליו בהשראת הטרנד לעונה הקרובה הוא חולצת הצווארון עם הקשירה. גוצ׳י, אמיליו פוצ׳י, בוטגה ונטה וקלואה הפכו את חולצת הקשירה הנשית והקלילה לטרנד של ממש.

הסבנטיז של זארה

נשארים על הספה
העונה יתאפשר לכולנו להישאר כל היום מתחת לשמיכה על הספה. מותגי-על כדוגמת מקס מרה, מרג׳יאלה, סלין ופנדי עיצבו מעילים חמימים ומנחמים שיהפכו את הכמיהה לא לצאת מהמיטה לא רק ללגיטימית, אלא לטרנד אופנתי של ממש. ואם כבר מדברים על ספה, אלמנטים מעולם הריפוד ועיצוב הפנים פולשים בעונת החורף הקרובה גם אל תחומי המלתחה. כך, וילונות היו ההשראה למעילי הטרנץ' החדשים של מותגים כדוגמת ברברי או מרני ושטיחים מרוקאיים עבור המעילים והמכנסיים של ג׳יבנשי וטורי ברץ'. מעצבים בריטים דוגמת מרי קטרנזו, סימון רושה וארדם השתמשו בבדי ברוקד נפוחים וצפופים.


האדום והפונצ'ו של סלבטורה פראגאמו

השפעות מזרחיות
השפעות תרבות מזרח אסיה פשטו וכבשו כל חלקה טובה בקולקציות האופנה לחורף הקרוב; דרקונים מעופפים במורד שמלות של ולנטינו, עמודי תחרה ישרים אצל דיאן פון פירסטנברג או רקומים אצל רוברטו קוואלי, אבנטים פרחוניים אצל דונה קארן וגזרות קימונו בקולקציות של לואי ויטון, מייקל קורס, טום פורד ואוסקר דה לה רנטה. תערוכת האופנה המפורסמת של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, שהוקדשה השנה לסין ומזרח אסיה, ודאי הייתה אחד הגורמים שתרמו להיתוך הבולט הזה שבין המזרח למערב. מי שרוצה השראה מקומית - היכנסו לגוגל ורשמו "גיל ריבה מגיע לחתונה של בר רפאלי". בבקשה!

צמרים פלאפיים
פריטים עשויים שערות וסיבים צמריים וחמימים חלשו על מסלולי התצוגות של מותגי-על כדוגמת לנוין, רוקסנדה ליליאק, לואי ויטון, סטלה מקרטני, סימון רושה, טופשופ יוניק וסונו. בין אם מדובר באפודות צמר כבשים מתולתל בצבעים נועזים ובוהקים, או במעילי שלג בגזרות אוברסייז שמקנים ללובשת אותן מראה של מפלצת זוהרת, בין אם מצמר טבעי ובין אם מצמר סינתטי - פריט צמר פלאפי הוא הדבר שישדרג לך את המלתחה לקראת חורף 2016.

צווארוני גולף
סוניה רקיאל, DKNY, דיור והרמס ביססו את צווארוני הגולף כפריט חובה במלתחה לאחר תקופה של יותר משני עשורים שבמהלכם הוא נחשב למיושן או מטרוני והוקצה מחמת המיאוס אל מחוץ לגבולות הגזרה של עולם האופנה.


מאיה נגרי
 
חפתים נפוחים
מפרק כף היד נבחר להיות האיבר שאיתו מעצבי-העל בחרו להשתעשע לקראת עונת החורף הקרובה. חפתי הפעמון המוגזמים מהקולקציה של סלין וחפתי הפרווה האימתניים מהקולקציות של מייקל קורס וגוצ'י נעים על התפר שבין מגושם לאלגנטי, ומהווים טוויסט מעניין שישפיע על פרופורציות הגזרה של החורף הקרוב.

רוברטו קוואלי

דנים
מיטב מעצבי-העל בכלל, ורשתות האופנה המקומיות בארץ בפרט, שזרו בקולקציות האופנה שלהן עושר רב של פריטי ג׳ינס. רנואר הקדישו לו מחלקה נפרדת בסגנון קלאסי ועל-זמני, בעוד שגולף וקסטרו עיצבו ממנו פרטים בוהמיינים בהשראת שנות ה-70 והפכו אותו ל״פריט סטייטמנט״.

פול אנד בר

ניאו גותי
תחרה עגמומית בצבעים קודרים ומראה אפל, שמלות מלמלה וגזרי בד שיפון בחצאיות שכבות וחולצות נשיות עם צווארונים גבוהים יצרו כור היתוך מעניין בין חשכה מורבידית לרומנטיקה מפתה בקולקציה של אלכסנדר מקווין, אלברטה פרטי, ג׳ילס דיקון וטום בראון. גוונים עמוקים וכהים של פירות יער, איפור מעושן ושיער תקופתי ברוח המאה ה- 19 בלטו כולם על מסלולי התצוגות.


רנואר
 
כפתורים
הקונטרסט שנוצר בין הכפתורים לבגדים שעליהם הם נתפרו העונה הוא מעין לוגו ייחודי המזהה את הפריט כ׳׳חדש". כפתורים שחורים מבריקים בגדלים שונים רכסו מעילים נפוחים ושימשו לחיבור השרוולים לגוף המעילים בקולקציה של סלין. ברברה קססולה השתמשה בהם כעגילים ושילבה אותם במקטורנים, אקנה שילבו כפתורים אדומים וכחולים בפריטי טווידים רכים ודרק לם, כמו גם קלווין קליין, השתמשו בכפתורי ענק בגווני אפור חלק או כסף מטאלי.

בלמין לאייץ' אנד אם

אזעקת צבע אדום
מסתמן שאדום לוהט יהיה הצבע הבולט ביותר שילבשו ההמונים בחורף הקרוב. מותגי-על דוגמת מרני, דיור, פנדי, סלבטורה פרגמו והרמס שלחו אל המסלול "טוטאל לוק" נועז של אדום מכף רגל ועד ראש והבטיחו שחורף 2016 יהיה לוהט מהרגיל.
 
אניה הינדמרץ'

הקו המתעגל של שנות ה-60
פיתולים, עיקולים וגלים גיאומטריים בצבעים עזים ומנוגדים בהשראת הקו המתעגל של שנות ה-60 בלטו בקולקציות של דיור, פוצ׳י ועוד לחורף הקרוב. את המראה הגרפי, שיוצר לעיתים אשליה אופטית, יש ללבוש כ"סט קומפלט" מכף רגל ועד ראש במראה עתידני - נוסטלגי, או בקומבינציות של הדפסים מתנגשים ברוח הרטרו, כפי שהציע ג׳ונתן סונדרס.
 

גוצ'י

משבצות
הן בכל מקום! דוגמת המשבצות היא קלאסיקה חורפית, שזוכה העונה לאינטרפרטציה מעניינת. תומס מאייר עיוות ומתח אותה עבור הפריטים שעיצב למותג בוטגה ונטה, קרל לגרפלד יצר ממנה גרסת קווילט תלת-ממדית עבור שאנל והנרי הולנד ומוצ׳יה פראדה תיבלו אותה בגווני "מתוק חמוץ" עבור המותגים "האוס אוף הולנד" ו"מיו מיו", בהתאמה.

טומי הילפיגר


שופרא

גיק שיק
אי אפשר שלא לסמן את אלסנדרו מיקלה, המעצב החדש של בית האופנה גוצ׳י, כמלך חזרתו של מראה ה-"גיק שיק" למרכז במת התצוגה. בין אם בהשראת מרגוט טננבאום, או תלמידות הקולג׳ השקדניות, מעצבי-על כדוגמת טומי הילפיגר, מייקל קורס וקלואי הפכו גם הם את "המראה המלומד" לטרנד של ממש.


גוצ'י


גוצ'י

תחיית שנות ה-80
קולקציית האופנה של מותג האופנה בלמן היא סוג של מנהרת זמן היסטורית אחת גדולה שתיקח את לקוחות המותג לעשור שכולו כתפיים מודגשות, חגורות מותן רחבות וצבעים פסיכודליים. המעצבים הצעירים כריסטופר קין ו-J.W Anderson, שגדלו בעצמם בשנות ה-80, עיצבו את קולקציות החורף שלהם גם כן בהשראת אותו העשור. גם המעצב הדי סלימן, שילב צבעים מטאליים ו"כתפי שלגייה" נפוחות עם חצאיות פליסה נוצצות בקולקציה שעיצב עבור סן לורן.

דולצ'ה וגבאנה

"יותר זה יותר"
כקונטרה לרוח המינימליזם הסקנדינבית של העונות האחרונות, חלק ממעצבי-העל החליטו לקחת את האביזרים והתכשיטים לאקסטרים. וכך, ה"בלינג" עושה קאמבק בחורף הקרוב. ריקרדו טישי עיצב עבור ג׳יבנשי תכשיטים על כל תו פנים אפשרי, FKA הפכו את עגילי האף לאביזר הנחשק ביותר העונה ודולצ׳ה וגבאנה השיקו אוזניות מתוכשטות המעוטרות בפיתולי זהב ואבנים יקרות.

תמונות: יח"צ