אפשר להתקדם הלאה


רשת אלדו מקבלת את החורף בצבעוניות מינימלית ועיצובים רכים. בדומה לעונה קודמת, גם השנה יש הקפדה על קווים נקיים, מעט ארכיטקטוניים. הטרנדים של הרשת לעונה, בדומה לאופנת הבגדים, גם כן מושפעים משנות ה־70, מסגנון הבוהו שיק והמראה הספורטיבי.



בקולקציה אפשר לראות קו נרחב של נעלי ספורט וסניקרס צבעוניות, נעלי אוקספורד, נעלי סירה, נעליים במראה צבאי ונעלי עקב עם עקבי צ’אנקי ורוקי. יש טווח גדול של סגנונות, מהסופר אלגנטי ועד המראה הכי לא מתאמץ. ניתן לראות העונה שילובים של צבעי חורף קלאסיים (שחור, חום, בורדו) עם צבעים דומיננטיים ועזים יותר (סגול, כסף, ירוק וזהב).



כמו כן, בקולקציה שמו דגש על הדפסים מנוחשים ומנומרים, המשתלבים בבדים רכים יותר. לצד אלו יש תיקים ואקססוריז המשלימים את הקו העיצובי של הקולקציה.



אהבנו: הקו הספורטיבי של אלדו הוא המוצלח העונה. שילובי הצבעים המטאליים, הבדים הייחודיים וסוליות הגומי פשוט עשו את העבודה. גם קו מגפי הבוטס הגסים עם העקבים הבומבסטיים הוא ממש מדליק.


אהבנו פחות: הקולקציה לא מחדשת הרבה מבחינה אופנתית. ההעזה היחידה שלקחו על עצמם המעצבים היא מבחינת הצבעים החדשים שנכנסו לקולקציה. כן, נכון שסניקרס ונעלי אוקספורד חשובות, אך אפשר להתקדם הלאה.


טווח מחירים: 29־1,999 שקלים. להשיג בחנויות הרשת


שומרת על קווים נקיים. אלדו. צילום: יח"צ


על שלושה טרנדים העולם עומד

טופשופ הבריטית השיקה את קולקציית החורף שלה, כשבלב הקמפיין עומדת ג’יג'י חדיד היפהפייה. וכמו תמיד, הרשת מצליחה להציג את האינטרפרטציה שלה לטרנדים בעולם האופנה. בגדול, הקולקציה מתמקדת בשלושה טרנדים עיקריים: הטרנד הראשון הוא THE WILD ONE – מראה “הילדה הרעה”, ובו מכנסי עור, חצאיות קצרות בשילוב חלק עליון בגזרות אוברסייז, חולצות מכופתרות, הדפסים מעולם החי ושילובים של פרוות. הטרנד השני והכי בולט בקולקציה הוא WINTER GARDEN החוזר לשנות ה־70, ובו המון שילובים של צבעים חמים, חומים וירוקים המתמזגים בשמלות פרחוניות, רקמות ותחרות. כמו כן אפשר לראות כאן חזרה לגזרות המתרחבות שאפיינו את העשור, כמו מכנסי פדלפון, חצאיות מתרחבות, מכנסי חצאית ושילובים של טלאים בטקסטורות שונות. הבדים השולטים בטרנד הזה הם קורדרוי, פרווה, בד דמוי זמש ועוד. הטרנד האחרון הוא KRAFTEK, טרנד עדכני ומודרני לחובבות המראה האורבני, שבו הדגש הוא על משחקי טקסטורה ובדים, שילובי צבעים ותיפורים נראים לעין. כמו כן נראה כאן גם הרבה טוניקות, מכנסיים וז’קטים מחויטים, סריגים וחולצות בייסיק. מלבד זאת, הרשת מציעה גם את קו ה”יוניק” שלה, כפי שהוצג בשבוע האופנה בלונדון, שהוא הקו היוקרתי והמתוחכם יותר שלה.



אהבנו: טופשופ ידועה ביכולתה לקחת טרנדים שחוקים ולתת להם את הטאץ’ הייחודי והלא מתאמץ. מה גם שהיא איכשהו מצליחה לקלוע לטעם של נערה מתלהבת ואישה בוגרת באותה נשימה, ומספיק שיטוט אחד בחנות כדי להראות לנו מה כולם ילבשו החורף.


אהבנו פחות: טרנדים זה דבר נכון לחברה מבחינה כלכלית, אך זה לא אומר שרשת אופנה כזאת גדולה לא יכולה להציע גם משהו למי שלא חורשת על הלוק של סקיני וחולצת אוברסייז מעל. בהרבה מהניסיונות, בעיקר בקו של שנות ה־70, יש המון דברים שראינו כבר ברשתות אחרות, וחבל.


טווח מחירים: 29־1,819 שקלים. להשיג בחנויות הרשת




מצליחה לקלוע לטעם של כולן. טופשופ. צילום: יח"צ


צעד לכיוון הפאשן

מותג הנעליים הבריטי קלארקס, המתמחה בנעלי נוחות, עושה העונה עוד צעד לכיוון הפאשן. נראה שסוף־סוף הבינו שם שנשים לא ייתפסו בנעלי סבתא, לא משנה כמה הן נוחות. קולקציית הנשים שלהן לעונה הקרובה משלבת משהו משני העולמות. קלאסיות בריטית מצד אחד, וטרנדיות מצד אחר. התוצאה קסומה ונוחה, כמובן. הקולקציה מחולקת לארבע תתי־קולקציות: קז’ואל יומיומי המאופיין בנעלי ספורט ללא שרוכים וסניקרס מבד זמש עם סוליות לבנות עבות; סגנון אנדרוגיני, המתמקד בנעלי מוקסין בסגנון גברי, מגפונים בשילובי ניטים ונעלי קריפרס; מגפיים מחויטים בכמה גבהים וסגנונות, וכן מגפי אופנוענים בקו עדין יותר עם סוליית ניטים ואבזמים; ותת־קולקציה המתמקדת בנעלי ערב, וכאן יש חזרה לקלאסיות המאפיינת את המותג - נעלי סטילטו, מגפי עקב צ’אנקי ונעליים שטוחות מחודדות, וקישוטים כגון רצועות קרסול, תפרים דקורטיביים ותכשיטים.



אהבנו: כמעט הכל. העונה מצליח המותג לצאת לחלוטין ממסגרת נעלי הנוחות המשעממת. אהבנו בעיקר את המגפונים ואת נעלי הסניקרס המדליקות. העונה יש גם לא מעט תיקי עור מקסימים בלוק מעט סטודנטיאלי.


אהבנו פחות: הדבר היחיד שהיה חסר בקולקציה הוא צבעוניות. רוב הנעליים נעות על הצבעים שחור, לבן, חום ומעט בורדו. עולם האופנה הוכיח כבר שגם בחורף אפשר להכניס עוד קצת צבע לחיים.


טווח מחירים: 399.90־1,999.90 שקלים. להשיג בחנויות הרשת