יש משהו ממכר בנועה תשבי. משהו שקשה לשים עליו את האצבע, אבל הוא מחזיק אותנו שבויים בקסם שלה כבר שני עשורים. האם זה הסקס אפיל המזוקק שנוטף ממנה? החיוך הענק והמוכר שמלווה אותה לכל מקום? ההצלחה הבינלאומית, שכמובן הופכת אותה באוטומט לשגרירת ישראל בתפוצות? ואולי זו האותנטיות הגולמית שלה, שבניגוד למצופה, לא עברה תהליך סינטתיזציה אמריקאית. תהיה הסיבה אשר תהיה, שנים אחרי שעזבה אותנו לטובת עיר המלאכים, תשבי הייתה ונשארה אושיה בולטת במפת התרבות והבידור המקומית.

עכשיו, בגיל 40, תשבי אוחזת בבן זוגה האמריקאי רוס סינקל, עומדת ללדת ממש בימים הקרובים את דור ההמשך ומשיקה גם תוכנית חדשה: "החיים על פי נועה תשבי" (א'-ה' ב-18:00, ערוץ החיים הטובים) שבה היא מארחת בביתה מומחים שונים. רגע לפני שהיא פותחת את פרק האמהות בחייה, הושבנו אותנו לראיון קליל על הריון, אמהות, החיים הטובים, עבודה פנימית, קריירה או בקיצור, כל מה שהוא נועה תשבי. 

על ההגדרה שלה לחיים הטובים
"לדעת לשלב את העולם החיצוני והעולם הפנימי. בדיוק דיברתי על זה השבוע במסיבה שעשיתי לקראת הלידה. שמתי לב פתאום שכל החברות שלי הן באותו הקטע. אני בן אדם מאוד אמביציוזי, מאוד אוהבת את הקריירה שלי, מאוד אוהבת עבודה, ביוטי, לייף סטייל, כל מה שקשור לאוכל טוב, חופשות, נסיעות, אופנה, תכשיטים וכדומה. אבל כל זה לא מחזיק מים אם לא יוצקים בפנים תוכן. עולם פנימי עשיר, טיפולים אישיים, להיות במודעות, לעשות עבודה עצמית. שיחות נפש עם אנשים קרובים ולהתפתח רוחנית. בעיני זה מה שנקרא לחיות את החיים הטובים – לשלב את שני הדברים האלה. אני מרגישה בת מזל שיש לי הרבה חברים שנמצאים באותה השיחה. שמתפקדים יפה בעולם הגשמי אבל לא שוכחים את עולם הרוח. הכנסנו את זה גם לתוכנית, עם האורחים שהיו לנו – אם זה שיחות על אופנה יוקרתית, מכוניות וחופשות יוקרה, לצד לייף קואץ', שיחות עומק עם האחיות שלי וכאלה. הקפדנו לשלב את זה". 

על העבודה הפנימית הכי חשובה בעיניה

"אני מאמינה מאוד בעבודה עצמית ותמיד מנסה את כל מה שמציעים לי. אחד הדברים שאני ממליצה עליהם כבר הרבה שנים, אחד הדברים הכי עוצמתיים שאני פגשתי, זה הפורום של לנדמרק. זה אחד הכלים הכי ישימים לעשות שינוי בחיים. אני מאוד ממליצה על זה לכל מי שנמאס לו מהדפוסים של עצמו ורוצה לשנות את החיים שלו".  

על המרואיין הכי מעניין שראיינה לתוכנית 
"היה לי נורא מעניין לדבר עם אנשים מעולמות שאני לא בקיאה בהם. היו לנו מרואיינים מעולם האמנות הישראלית ועיצוב הפנים, למשל. מצאתי את עצמי נורא מתעניינת. כבר הייתי על כס המראיינת בעבר, אבל זה היה ספציפי לז'אנר וזה היה נורא מעניין. היה לי נורא כיף לארח בתכנית את החברים שלי – את מוטי רייף, ירון כפכפי,וכמובן את זוהר יעקובסון, הסוכנת שלי. זה היה תענוג". 
 
על החיים באל.איי לעומת החיים בישראל
"הדבר העיקרי ששונה הוא שהמשפחה והחברים נמצאים בארץ. למזלי, המשפחה באה הרבה לפה ואני באה לארץ, ויש גם סקייפ וטלפונים, תודה לאל. זה ההבדל העיקרי מבחינתי. יש לי בארץ חברי ילדות, מבית הספר היסודי ומגיל ההתבגרות שהולכים איתי שנים ושאין להם תחליף, לא משנה כמה חברים יהיו לי פה. זה לא יסולא בפז. מובן שבארה"ב יש יותר אפשרויות לקריירה מגוונת, שאני מאוד נהנית מהן, אבל מבחינת עבודה, יש לי את המזל לעבוד גם פה וגם בארץ, ואני עובדת מאוד קשה בשביל זה. המנטליות בארץ היא הרבה יותר ישירה, בלתי אמצעית ואותנטית. מצד שני, אנשים בארה"ב הרבה יותר מנומסים, כך שיש יתרונות וחסרונות לשני המקומות. פה לא מצפצפים לך ברחוב, למשל". 


 
על החיים מול ומאחורי המצלמה 
"אני אוהבת גם וגם. מי שמכיר אותי, יודע שכבר בגיל 16, במחזמר 'דוד' בלהקת השכנים של צ'יץ, לא רק גילמתי את אחד התפקידים הראשיים - עשיתי גם את יחסי הציבור ללהקה. אז תמיד שילבתי. אני לא חושבת שאהיה מאושרת אם אעשה רק את זה או רק את זה. אני מאוד נהנית מזה שיש לי אפשרות להפיק דברים וליזום דברים ואז לקחת הפסקה ולחזור אל מול המצלמה. מבחינתי, שני התחומים שייכים לאותו המקצוע והם משתלבים יחד מצוין. זה לא שאני וטרינרית שמופיעה לפעמים מול המצלמה". 
על הכיף הכי גדול בהיריון
"הבעיטות. ללא ספק. אני מדברת איתך עכשיו והוא בועט לי בצד ימין של הבטן. זה מדהים, וזה גם מדהים איך הוא יודע שמישהו אחר שם יד. אם זה לא אני או  אבא שלו -  הוא פשוט מפסיק לזוז". 
על מה שהכי קשה בהריון 
"יש הרבה דברים קשים, אני חייבת לציין. לא מספרים לך הכל, תדעי לך. אני מאוד נהנית מכל מה שקשור לשינויים הגופניים – הבטן, למשל. זה מהמם בעיני, אבל יש כל מיני מכאובים. אני לא רגילה שכואבים לי המפרקים, הרגליים. בחיים לא הייתה לי צרבת, ופתאום יש לי". 
על הדבר הכי טיפשי שאמרו לה לקראת הלידה
"יש לי שמונה אחיינים ואחייניות, ויש לי אחות אחת שזה המקצוע שלה, אז אני לא יודעת אם שמעתי משהו טיפשי. קיבלתי, לעומת זאת, המון עצות טובות. מאחותי איריס ההומאופתית ועד אחותי מירה, שהיא מורה ליוגה וכתבה את הספר 'טבעי ללדת'. במלים אחרות, היא כתבה את התנ"ך של הלידות בישראל. בצילומים של התכנית כשהיא הגיעה להתראיין, כל הבנות היו נורא נרגשות שהיא מגיעה. קיבלתי כל כך הרבה עצות טובות משלוש האחיות שלי. אני מרגישה מאוד מוגנת עם שלוש אחיות שיודעות בדיוק מה לעשות. הן כבר עשו את כל הטעויות לפני, אז ממני זה נחסך". 

על השינויים שהגוף שלה עבר בהיריון 
"לראות את הבטן גדלה, זה דבר מדהים. את קולטת שיש שם חיים וזה עוצר נשימה. זה נראה מהמם, הריוני. אישה בהיריון זה מראה נהדר. מבחינת המשקל, ממש לא מטריד אותי. בשליש הראשון ירדתי במשקל מהבחילות וההקאות, וזו הייתה הפעם הראשונה בחיים שירדתי במשקל והרגשתי נורא בקשר לזה, כי את אמורה לעלות במשקל. אני בונה בן אדם, ברור שאני חייבת לעלות במשקל, אחרת יש בעיה".
על ההחלטה לבשל דווקא עכשיו את הדור הבא
"כי מתישהו הרי עושים ילדים, לא? נכון, לא כולם, אבל תמיד ידעתי שאני רוצה ילדים וגם ידעתי שאני לא אהיה אמא צעירה. ובכל אופן, הגיע הזמן". 
על האמא שהיא מקווה להיות 
"הדבר העיקרי שראיתי, משמונת אחייני ואחייניותי ומהאחיות שלי, זה שאני לא יודעת למה לצפות. הבן שלי הולך להגיע עם אישיות משל עצמו ודרישות משל עצמו. הדבר הכי חשוב הוא שאהיה קשובה למה שהוא צריך. אז אני מקווה להיות אמא קשובה. יש ילדים שצריכים מסגרת, יש ילדים שצריכים חופש. יש ילדים שצריכים שיעזרו להם בלימודים, יש ילדים שצריכים שיעזבו אותם לנפשם. האחיין  הכי הגדול שלי הוא בן 23, אז ראיתי את כל התהליך קורה לנגד עיני". 
על דמות האם שמעוררת בה השראה
"בגלל האחיות שלי, ראיתי שאין דבר כזה אמא מושלמת. אני מאמינה שאמא טובה היא אמא שעושה כמיטב יכולתה. אמא שלי עשתה כמיטב יכולתה, האחיות שלי עשו כמיטב יכולתן וגם אני מתכוונת לעשות כמיטב יכולתי. אין כללי יסוד לאמהות. כשאנחנו אומרים 'אמא', אנחנו חושבים על אמא מאוד מכילה וחמה, אבל מה אם הילד שלך לא רוצה אמא כזו? ואז את סתם מעצבנת אותו? אז כמו שאמרתי, להיות קשובה". 

על השילוב בין קריירה למשפחה
"זאת שאלת מיליון הדולר, וזאת שאלה מעניינת. לפני שנכנסתי להריון, מובן שהייתי כולי בדעה שאפשר לעשות הכל ואנחנו כנשים יכולות לעשות הכל, אבל אז כשנכנסתי להיריון, הטרימסטר הראשון היה זוועה. היו לי בחילות נוראיות ובמשך שלושה חודשים וחצי לא יכולתי לצאת מהבית. ביטלתי עבודות. פתאום הבנתי שזה ידרוש ממני הרבה. אני חושבת שאנחנו כנשים, אחרי המהפכה הפמיניסטית, נמצאות במקום קצת בעייתי, בין הפטיש לסדן. מצפים מאיתנו שתהיה לנו גם משפחה וגם קריירה, וגם להיראות טוב וגם להיות האמא המושלמת. זה חתיכת ג'ינגול. אני עדיין חושבת שזה אפשרי, אבל זה לא פשוט. קצת הכנסנו את עצמנו לתסבוכת". 
על גידול ילדים בארה"ב לעומת ישראל
"בגלל שיש לי בן זוג אמריקאי ואני חיה גם פה וגם שם, אני חושבת שהוא יגדל בעיקר בארה"ב אבל הוא תמיד יידע שהוא גם ישראלי. זה יהיה גם וגם, אנחנו באים הרבה לארץ. גם בתחום הזה, השילוב הוא המפתח". 
 צילום: אלה אוזן. שיער: דן מיכאלי במוצרי שיער לוריאל פרופשיונל איפור: שירלי ויינר נועה לובשת בגד גוף מתוך אוסף פרטי ושמלה של תום תשבי