תופסים כוכבים

לא בכל יום מצליחה רשת אופנה לציין 70 שנה של פעילות, בוודאי לא במצב הכלכלי של היום ובטח ובטח כשמדובר ברשת של תכשיטי יוקרה. והנה, ה. שטרן, שהתחילה כחנות תכשיטים קטנה וזכתה להכרה בזכות תכשיטים משובצים באבנים צבעוניות, הפכה לאחת מחברות התכשיטים המוכרות בעולם ולחביבת כוכבי הוליווד. בימים אלה הרשת כאמור חוגגת 70, אך למרות הגיל המפליג היא עדיין אותנטית ורלוונטית.
 
ה. שטרן הוקמה בשנת 1945 על ידי הנס שטרן, שהיה אז רק בן 23, כחברה לשיווק אבני חן ופעלה בריו דה ז’נרו. כיום עומד בראש החברה בנו של המייסד, רוברטו שטרן, שממשיך את החזון של אביו ואף הצליח להביא את החברה לפסגות חדשות. כעת, לרגל חגיגות 70 שנה למותג, החליטו להחיות את הסמל האייקוני של החברה: הכוכב (פירוש המילה “שטרן” בגרמנית הוא כוכב), בעזרת הקולקציה GENESIS H.STERN. בקולקציה בחרו אנשי החברה לשבץ ולתת ייצוג לקבוצות כוכבים, כוכבי שביט וליקויי חמה ולבנה, בתכשיטים המעוצבים בסגנון ויקטוריאני בטוויסט מודרני.
 
אהבנו: התכשיטים מאוד מדויקים והדיטיילים בהם מאוד עדינים, עד שבחלק מהם ניתן פשוט להתבונן כמו היו יצירת אמנות. למרות ההשראות המודרניות, התכשיטים עדיין שומרים על קלאסיות. כדי ליצור תחושה של אור וצל, למשל, השתמשו בקולקציה בסוגי זהב שונים, והתוצאה מאוד מרשימה.

אהבנו פחות: אף שמה שמזוהה עם ה. שטרן הוא השימוש באבנים צבעוניות, בקולקציה הזאת פחות אהבתי את השילוב הזה. כמו כן, מחוץ לקונטקסט של קולקציית GENESIS, חלק מהתכשיטים יוכלו בהחלט להיראות כמו משהו שכבר ראינו אצלם בעבר.
טווח מחירים: החל מ־8,608 שקלים.
להשיג בחנויות הרשת


סטייל לאישה העובדת. קולקציית סתיו־חורף של טומי הילפיגר. צילום: ג'ורג' ברודוויק

מופע שנות ה־70
טומי הילפיגר השיק את קולקציית סתיו־חורף תחת השם F.A.M.E. הקולקציה שואבת את השראתה מנשים כוכבות שראינו על מסך הטלוויזיה בשנות ה־60־70 כמו אלי מק’גרו, לורן באקול, שרלוט רמפלינג, אנג’ליקה יוסטון ולורן האטון. המטרה היא לתרגם את הזוהר שלהן על המסך למראה היומיומי, או במילים אחרות להעניק סטייל מלוטש לאישה העובדת. התוצאה היא מראה מחויט אך מעט משוחרר, כשלא ניתן להתעלם מההשפעות של עולם האופנה הגברי. הקולקציה העונה מחולקת לשלוש קבוצות עיקריות: Silver Screen, שבה ניתן לראות חליפות מכנסיים, חולצות מכופתרות וז’קטים גדולים; Love Story, שלה יש שיק הוליוודי קל, והיא עוצבה בהשראת הסרט “סיפור אהבה” עם אלי מק’גרו; ו־Velvet Underground, שמוקדשת לחגיגות השנה האזרחית. בקבוצה זו אפשר למצוא שילובים של קטיפה, גדילים, הדפסי נחש, נגיעות מטאליות ונצנצים, וכמובן פרווה סינתטית.
 
אהבנו: בעיקר את קולקציית הנעליים, שכוללת לא מעט נעלי סניקרס מגניבות. נדמה שאת כל התעוזה מפנים אצל טומי הילפיגר לתחום הזה. אהבתי גם את השילוב של הפרווה הסינתטית בתחום המעילים. ממש מוצלח.
אהבנו פחות: די! נמאס לי כבר מה־50 גוונים של חום. כן, אנחנו עדיין מתלהבים מלוק הסבנטיז, אך כמה חום אפשר לסבול בקולקציה אחת? מי ששכח, יש עוד כמה צבעים על הפלטה, והייתי שמחה שהמעצבים יאמצו אותם. מלבד זאת, למרות כל ההבטחות על שיק הוליוודי של נשים חזקות, הקולקציה לא מצליחה לצאת מהלוק הבנאלי של הילפיגר.
טווח מחירים: 369־3,349 שקלים.
להשיג בטומי הילפיגר במתחם שרונה בתל אביב


פרשנות מוצלחת לטרנדים עולמיים. קולקציית סתיו־חורף של הוניגמן. צילום: רון קדמי
 
על קרח דק
רשת האופנה הישראלית הוניגמן השיקה את קולקציית סתיו־חורף, תוך שימת דגש על תרגום והנגשה של טרנדים עולמיים. מגמת האופנה הבולטת העונה ברשת היא השיק הפריזאי החורפי. במרכז הקולקציה עומדים כמה טרנדים: הראשון הוא ICE, שמתאפיין בשימוש של גוני קרח כמו כחול בגימור חלבי. ב־ICE אפשר לראות שילובים של חומרים מבריקים הפוגשים בדים עשירים ומלאים. הטרנד השני, BOHO, הוא מיני־קולקציה המהללת את הבוהמה של שנות ה־70. בקולקציה הזאת תוכלו לראות צבעוניות חומה (על גוניה) וירוקה. הקולקציה כוללת בדים דמויי עור, טווידים, סריגים ופרוות סינתטיות. הטרנד השלישי הוא Timeless Jeans, מחווה לג’ינסים שהפכו כבר מזמן לפריט חובה בכל ארון.
 
אהבנו: פאשניסטיות נוטות לעתים לזלזל ברשתות אופנה ישראליות, ובמקרה של הוניגמן זה ממש חבל. הוניגמן מצליחה לתרגם טרנדים בצורה טובה, המחמיאה מאוד לגוף הנשי. הגזרות של המכנסיים שלהם מעולות והבדים נעימים. הקולקציה העונה מתאימה לנשים שרוצות להיות מעודכנות מבחינת החידושים האופנתיים, אך לא רוצות להיראות כמו קורבנות אופנה.
אהבנו פחות: אימוץ של טרנדים זה בסדר, אך אפשר להרחיב את הקולקציה אפילו יותר. הרי בשבועות האופנה ברחבי העולם הציגו הרבה יותר מבוהו־שיק וסבנטיז.
טווח מחירים: 60־800 שקלים.
להשיג בחנויות הרשת