בית האופנה של המעצבת הישראלית מאיה נגרי משיק בימים אלה את קולקציית אביב־קיץ. ההשראות של נגרי העונה מגיעות משתי אהבות שלה: אופנה ויוגה. יוגה היא חלק נכבד מחייה של נגרי בעשורים האחרונים, ועל כן היא מחליטה לקחת את הערכים ואת תפיסת העולם של התחום הזה ולתרגם אותם לבגדים. התרגום הזה בא לביטוי בגמישות של הבדים, ברכות ובקווים נקיים בפריטים כמו שמלות, חצאיות, מכנסיים רחבים וחולצות נשיות. הצבעים ששולטים בקולקציה הם שחור, לבן, פודרה, אפור, כחול, כתום, ורוד וכסף. במקביל לקו הקלאסי של המותג, המעצבת השיקה העונה לראשונה עוד שתי קולקציות נפרדות: קולקציית בייסיק וקולקציית ONE שתימכר רק ברשת. הפריטים בקולקציית הבייסיק, כמו שמם, הם בייסיק. טישירטים, טייצים ושמלות רכות, אשר מתאימים ליומיום, לספורט ולבית. קולקציית ONE היא למעשה קולקציית יוניסקס, שמתאימה לשני המינים. בקולקציה הזו יש שורטים, חולצות אריג וז'קטים בגרסת אוברסייז. פריטים אלו עוצבו בהשראת בגדי הספורט והמחול.
אהבנו: אני מאוד אוהבת את העיצובים של מאיה נגרי; הם קלאסיים ונצחיים. היא מייבאת חלק מהבדים שבהם היא משתמשת באופן אישי מיפן, והם עמידים מאוד ונשארים לעונות רבות. גם מבחינת הגזרות אפשר לומר שנגרי כמעט לא מפספסת. אפילו במכנסיים, שקשה לקלוע איתם לטווח רחב של מבני גוף, היא מצליחה לספק את הסחורה. העונה אהבתי במיוחד את הבלחות הצבע בקולקציה, כמו חצאית כתומה או שמלות בפרינטים שיוצרו במיוחד עבורה.

הקולקציה החדשה של מאיה נגר. צילום: יריב פיין וגיא כושי
אהבנו פחות: מתוך קולקציית הקיץ, החלק הכי פחות אהוב עלי הוא קולקציית ה־ONE. אני מבינה את הרצון של המעצבת לא להזניח את הצד הגברי, אך כשמנסים לרקוד על שתי החתונות, לפעמים מפספסים. כי הגזרות, למרות הפשטות היחסית שלהן, לא מצליחות להדגיש לא את הקימורים הנשיים ולא את הגבריים. 

טווח מחירים: 220־1,490 שקלים.
להשיג בחנויות של בית האופנה ובאתר של מאיה נגרי

מעצבים לרגע


 
קניית תכשיטים אונליין כבר הפכה לעניין שבשגרה עבור נשים רבות. לאחרונה התחום הזה התרחב אפילו יותר עם השקתו של סטארט־אפ חדש, JULBOX, המאפשר לכל אחד ואחת לעצב תכשיט אישי. מאחורי הסטארט־אפ עומדים שלושה יזמים: מאיה כספי, יואב כספי ונמרוד שחורי. הרעיון למיזם החל אצל מאיה כספי, מעצבת תכשיטים בוגרת שנקר, שבתחילת דרכה הייתה בעלת סטודיו פרטי. כספי חברה לבן זוגה, יואב, לנמרוד שחורי, יוצא חברות sapiens ו־tabtale, שאמון על הצד הטכנולוגי. באמצעות אתר בעברית אפשר לעצב תכשיט עם אמירה אישית, כזה שלא תראו על אף אחד אחר. לאחר עיצוב התכשיט והתשלום, החברה מייצרת את התכשיט ושולחת אותו אליכם עד הבית. התכשיטים עשויים מפליז בציפויי זהב או כסף, מצופים בציפוי עבה ועמיד.
אהבנו: הרעיון שכל אחד יכול לעצב תכשיט יחיד במינו מפתה מאוד. הרי כמה פעמים ראיתם תכשיט מוגמר וחשבתם לעצמכם שאם רק הייתם יכולים לשנות אותו טיפה הוא היה מושלם? כאן בדיוק המקום לעשות זאת, ובאתר יש עשרות אפשרויות.
אהבנו פחות: אף על פי שהרעיון מצוין, הביצוע קצת פחות. האתר, למרות כל המאמצים, פשוט לא נוח. יש יותר מדי שלבים שצריך לעבור כדי להגיע לתכשיט המוגמר, וזה הזכיר לי קצת את תוכנות העיצוב המיושנות מפעם. אני מניחה שנערות יתלהבו קצת יותר ממני.
מחיר: 139 שקלים לכל פריט, כולל משלוח.
להשיג באתר www.julbox.com

פריטים ממוחזרים


 
רשת האופנה גולף השיקה את קולקציית אביב־קיץ 2016 העונה לשם URBAN TRIBE, או אם תרצו שבטים אורבניים. התפיסה מאחורי השם הבומבסטי הזה היא שתחת מעטה האורבניות יש רב־תרבותיות ענפה, ובה אנשים מנסים לבלוט, אך גם להשתלב. מאחורי הקולקציה עומדות שלוש השראות: אתניות גרפית, אוריינטליות קולוניאליסטית ומינרליות תת־מימית. בהשראת האתניות הגרפית ניתן לראות פריטים עם הדפסים צבעוניים, המופיעים גם אצל הנשים וגם אצל הגברים. ניתן לראות שם הדפסי עלים, רקמות אתניות, ציורים ופסים בקווים חופשיים. בהשראת האוריינטליות הקולוניאליסטית ניתן לראות שילובים של פריטים מודרניים עם טוויסט אוריינטלי, כמו שמלות גלבייה, מכנסי בויפרנד עם קרעים ורקמות, חולצות אריג, שמלות קיץ עם שרוכים ועוד. ההשראה האחרונה, שקשורה לעולם המים, מתבטאת בפריטים בצבעים שטופים והדפסים של מים, שוניות, איורי אקוורל פרחוניים וגבישים.
אהבנו: מעט מאוד פריטים הצליחו לתפוס את העין שלי, ואלה שעשו זאת הם מכנסי הבויפרנד הפסטליים, חצאית משובצת בשחור־לבן עם כיסים, טופ במראה כסוף, ובעיקר את קולקציית האקססוריז המגוונת.
אהבנו פחות: במילה אחת: שיעמום. הקולקציה שגולף הציגה לא מצליחה לרגש ואפילו לא מעט. הדבר הכי טוב שאפשר להגיד על הבגדים הוא שהם "בסדר", וזה אומר הכל. זאת כבר לא אופנה במלוא מובן המילה, אלא תצוגה של פריטים, שכן, חלקם ישתלבו ברוב ארונות הבגדים, אבל הם לא יוציאו מאיתנו שום רגש. כמו בקיץ שעבר, גם כאן תראו הרבה פריטים ממוחזרים כמו אוברולים, חצאיות פליסה, חולצות עם תחרות והרבה בדי ג'ינס.
טווח מחירים: 59.90־499.90 שקלים.