השבוע התחיל באופן רשמי האביב, מה שאומר שמזג האוויר פה החל להשתגע. רגע אחד חם ונעים, וברגע אחר מתחיל להיות גשום או קר ויבש. אנחנו פותרים את ההקצנה במזג האוויר על ידי לבישת שכבות, אך מתעלמים לעתים לחלוטין מהנזק שנגרם לעור שלנו מהמטוטלת הזאת. העור שלנו, שכבר התרגל למזג האוויר החורפי, צריך, כמו הטבע, להתעורר מהתרדמת ולהתכונן לקיץ המתקרב. אבל חורף־קיץ זה לא ממש משנה, כי העור צריך להיות תמיד מטופח ומאוזן. הרי תירוצים מדוע העור לא זוכה לטיפול הולם לא חסר.



רוזט ויצמן, קוסמטיקאית ובעלת “ג'רנטיק” ישראל, מסבירה שהעור צריך לקבל הזנה בכל עונות השנה, ועל אחת כמה וכמה בעונות המעבר: “במעברי עונה, בחורף כשיש רוחות וגשמים, ובקיץ הלח ועם אוויר המזגנים, העור שלנו סובל. וזה לא רק שהוא סובל מבחינה פנימית, כי כל


השינויים האלה באקלים משפיעים על עורנו מבחינה חיצונית, לשם כך יש לדאוג לכמה דברים בסיסיים”.



והנה הטיפים של ויצמן למראה עור מושלם שכדאי לכולנו ללמוד ולאמץ:



הדבר הראשון שאפשר ורצוי מאוד לעשות הוא פילינג קל שמסיר את התאים המתים בלי אגרסיביות. “אם העור שומני, יש לדאוג לפילינג פעמיים בשבוע. אם העור נורמלי או יבש, עושים פילינג פעם בשבוע”, היא מסבירה. “גם לגבי הגוף אותו הדבר. הבגדים החמים מייבשים את העור, לכן גם לעור הגוף מומלץ לעשות פילינג”.



הדבר השני הוא שגרת בוקר. כבר בבוקר יש להספיג את העור בקרם קל, שמזין ומונע בריחת לחות. “אני לא אוהבת למרוח קרם לחות, כי בעיני לחות זה גימיק מכירתי. הרי אי אפשר להחדיר לחות משום שהמולוקולה של המים יותר גדולה מנקבוביות העור”, היא אומרת. כחלק משגרת הבוקר אפשר לשלב גם סרומים, מסכות ש”קושרות” את המים באפידרמיס, ורק לאחר מריחת הקרם אפשר להתאפר (אפילו מיד).



הכלל החשוב ביותר, בין אם מתאפרים ובין אם לא – לא לשכוח מקדמי הגנה. השתדלו לבחור מקדמי הגנה עם הזנה לעור ולא רק נגד קרינה.



גם כפות הרגליים שלנו סובלות בחילופי עונות, לכן יש לדאוג להזין אותן כחלק מהשגרה. מומלץ לטפל בציפורניים בקרמים שמזינים, מאחים קרעים ומורידים נפיחות. לאנשים שעומדים שעות רבות על הרגליים, רוזט אפילו ממליצה למרוח פילינג לפחות פעם־פעמיים בשבוע. חשוב שהקרם ייספג במהירות ויכיל שמנים מזינים. מכיוון שכל החורף הלכנו בגרביים שמייבשים את העור ומקשים על זרימת הדם, מומלץ לתת לרגליים לנשום.



גם אם אתם לא משקיענים במיוחד, יש לדאוג להשתמש במסכה מזינה לפחות פעמיים בשבוע. הקפידו לבחור כזאת המתאימה גם לעור שמן וגם לעור יבש. הישארו איתה למשך 20 דקות, כולל אזור העיניים, וכך תעזרו למנוע נפיחות וכהות מסביב לעיניים.



אם אתם עובדים עד שעות מטורפות ומגיעים מאוחר בלילה, אל תתעצלו! חובה לנקות את הפנים מהלכלוך שספגנו במשך כל היום ומשאריות איפור. הקפידו לנקות במיוחד מסביב לעיניים. השתמשו בחומרים שאינם מגרים את העיניים ושאינם מכילים אלכוהול הגורם לייבוש ולאדמומיות.



אחרי ניקוי הפנים הלילי, יש למרוח קרם מזין שמתאים לסוג העור. הקרם שבו אתם משתמשים בלילה לא חייב להיות שמן. הרי בלילה אנחנו רוצים קרם שייספג במהירות בעור ולא ישאיר סימנים (על הכרית).



והדבר הכי חשוב: לא לשכוח את ארוחת הערב. עכשיו, כשאנחנו מתקרבים לקיץ, כדאי לאכול ירקות מוקפצים ומאכלים שאינם מכילים חלבון מן החי. 


 



מוצרים להשלמת שגרת הטיפוח




ויזיונר לילה – קרם ג׳ל ללילה המסייע לתיקון מראה העור, לנקום,  510 שקלים. צילום: יח"צ
ויזיונר לילה – קרם ג׳ל ללילה המסייע לתיקון מראה העור, לנקום, 510 שקלים. צילום: יח"צ



סדרת ניקוי וטיפוח הפנים Clean לסוגי עור שונים, סופט־טאץ׳, 29.90 שקלים למוצר. צילום: יח"צ
סדרת ניקוי וטיפוח הפנים Clean לסוגי עור שונים, סופט־טאץ׳, 29.90 שקלים למוצר. צילום: יח"צ



DIVINE CREAM MASK – מסכה לטיפול בסימני הגיל שניתן למרוח פעמיים בשבוע, L'OCCITANE, 549 שקלים. צילום: יח"צ
DIVINE CREAM MASK – מסכה לטיפול בסימני הגיל שניתן למרוח פעמיים בשבוע, L'OCCITANE, 549 שקלים. צילום: יח"צ



פילינג לניקוי העור של ג׳רנטיק, 543 שקלים. צילום: יח"צ
פילינג לניקוי העור של ג׳רנטיק, 543 שקלים. צילום: יח"צ