הנה חלף עבר לו ולנטיין והעולם חזר לסדרו, הרווקים יכולים שוב לנשום ולצאת החוצה כשאר בני האדם, והזוגיים יכולים להפסיק לחשוש שמא הם היו לא בסדר. עכשיו משזה עבר לו – בואו נפתח כפתור במכנסיים ונאכל משהו כי יש שלל בראנצ׳ים וארוחות בוקר חדשות שיפתחו לכם את היום הרבה יותר טוב.



שלושה ימי בישול היישר מאיי יוון


בתאריכים 20-22.2.17 (שני-רביעי), יתארח במסעדת גרקו היוונית השף ניקוס קאצניס, אשר מסעדתו (סוסורדה) ממוקמת בכפר אפיטוס על שפת הים, בחצי האי חלקידיקי הממוקם בצפון איי יוון. במשך שלושה ימים שלמים יבשל במסעדת גרקו את מיטב המנות והמטעמים המגיעים הישר ממסעדתו הצנועה והמוקפדת. משם ימשכו לככב המנות של של קאצניס כספיישלים שיצאו תדיר בשבועות שלאחר מכן.



בין חומרי גלם האופייניים לאיזור ניתן למנות: בוטרגה של ביצי דגים מיובשות, בשר טלאים, גבינות וחלב כבשים, טחינה יוונית המופקת מזרעי השומשום שלא עברו קליה, שזיפים חמצמצים מיובשים ועוד.



התפריט יכלול:


סאבידה עם תרד | דג בקלה מבושל עם תפוחי אדמה, בצל ושזיפים מיובשים | תבשיל בשר טלה עם אורז ועשבי תיבול| עוף בטרחנה | בשר בקר מבושל עם חבושים טריים| חצילים ממולאים ברימונים עם רוטב של יוגרט כבשים וטחינה עם פלפל חריף וצ'ילי | מאפה 12 האלים בגרסת צפון יוון ועוד.



השף ניקוס קצאניס. צילום: צביקי עשת
השף ניקוס קצאניס. צילום: צביקי עשת



תפריט ליקוט ארץ ישראלי 


בין התאריכים ה-20.3-20.2 יתקיים במסעדת קלארו חודש בסימן ליקוט, במסגרתו יושק תפריט חדש, המקדש את מסורת ליקוט צמחי הבר ופטריות החורש. לטובת תפריט הליקוט חברו השף רן שמואלי והשף בפועל עומר אבישר למיטב הלקטים ברחבי הארץ, כדי לספק במשך חודש שלם את מיטב התוצרת המקומית הגדלה פרא ברחבי הארץ. במסגרת התפריט החדש יככבו: סרפדים, לשון הפר, חובזות, שומר בר, גזר אדום פראי, עקוב, עלי רקפת, כובע הנזיר, פרחי אצטרובלים, צנוברי בר, פטריות נרתיקנית דביקה, אוזניות ועוד



דוגמה לחלק מהמנות: פטריות אוזניית הקלח צלויות בטאבון עם פונדו גבינות מקומיות (74 ₪) | ברוסקטה עם אספרגוס בר חלוט,(76 ₪) | מרק ריבולטה טבעוני עם סרפדים, לשון הפר, שעועית לוביה , לחם כפרי אפוי בטאבון (48 ₪) | אוסובוקו טלה בתבשיל עלי בר (148 ₪) ועוד.



20/3-20/2 החל מהשעה 19:00 בין הימים א'-ש', רחוב הארבעה 23 פינת דוד אלעזר, תל אביב 03-6017777

ליקוט ישראלי בקלארו. צילום: אנטולי מיכאלו
ליקוט ישראלי בקלארו. צילום: אנטולי מיכאלו


בראנץ' שישי חדש מהמטבח הדרום איטלקי 


מסעדת לוקה ולינו, הממוקמת בפאתי נווה צדק אשר בתל אביב, משיקה בימי שישי ארוחת בראנץ' חדשה בשילוב הרכב מוזיקלי שינגן "סווינג עברי".


הארוחה נפתחת עם שלל פתיחים קרים וממשיכה עם היצע מגוון של מנות חמות החורגים מהקלאסיקה של סלט קצוץ וביצה לבחירה.



לפתיחה: ברזאולה מיובשת במקום בעבודת יד (24 ₪), גבינת ריקוטה עם אריסה ושמן זית (12 ₪) | סלט בורגול עם אנשובי ויוגורט (12 ₪) | מסבחה פול על טחינת שקדים ( 144 ₪). לצידם יוגשו מנות בינוניות- גדולות להשלמת החוויה, לדוגמה: בריק במילוי של סרטנים עם גבינת מסקרפונה וחובזה (56 ₪) |שקשוקה סלסיצ'ה וארטישוק (64 ₪ ) | פיצה ביאנקה עם גבינה כחולה, אגסים, בצל ירוק ופלפל שחור (54 ₪) | פולנטה מטוגנת עם פטה כבד טלה ומסטדה (54 ₪) | רושטי עם בייקון טלה ושמנת חמוצה(48 ₪) | עוגה של פולנטה משובצת שקדים ומעליה שמנת חמוצה(39 ₪) | קרם לימון עם תותים ואמרטי (37 ₪). להשלמת החוויה, מציעים בלוקה ולינו כוסות יין הבית במחירים נגישים אדום, וקוקטיילים באווירת דרום איטליה על בסיס מזקאל, לימונים, וורמוטים ועוד.


יום ו' בן השעות 11:00-15:00 לילנבלום 20 א' תל-אביב טלפון: 03-902777

בראנץ' ב"לוקה ולינו". צילום: ליאור זילברשטיין
בראנץ' ב"לוקה ולינו". צילום: ליאור זילברשטיין


רוסטיקו רוטשילד משיקה ארוחות בוקר


מסעדת רוסטיקו רוטשילד מעוררת את הסופ"ש עם תפריט ארוחות בוקר חדש. בין המנות: ברוסקטה עין בלחם שאור פריך עם קרם קונפי שום ופטריות צלויות (52 שקלים), פריטטה עם תוספות לבחירה מבין: תפוח אדמה, בצל וחזה אווז/ פלפלים קלויים גבינת סטרקינו ובזיליקום/ פטריות תרד ופרמג'אנו, אגז רוסטיקו – ביצים במחבת בתנור אבן עם תוספות לבחירה מבין: תרד, שמנת ופרמג'אנו/ רוטב עגבניות פיקנטי, חצילים, שום קונפי וגבינת סטרקינו. הפריטטה והאגז רוסטיקו מוגשות עם סלט ירקות רענן, גבינות, סלסלת, לחמי שאור, אנטיפסטי בוקר, חמאה וקונפיטורה עונתית (62 שקלים) ועוד.


ארוחת הבוקר מוגשת בימי שישי ושבת בין השעות 12:00-08:00.


רוסטיקו רוטשילד, שדרות רוטשילד 15, תל אביב | 03-5100039

ארוחת בוקר ברוסטיקו רוטשילד. צילום: ויקטור לוי
ארוחת בוקר ברוסטיקו רוטשילד. צילום: ויקטור לוי


מסעדת סיטארה משיקה תפריט חדש של ארוחות בוקר


בתפריט ניתן למצוא החל בארוחת בוקר ישראלית סטנדרטית, דרך בוקר דייגים מדגה טרייה אשר מגיעה למסעדה יום יום, וכלה במאפה גיאורגי טרי וחמים שנאפה במקום. כל ארוחות הבוקר בתפריט מוגשות עם סלט ירקות שוק, מיץ טבעי ושתייה חמה.



ניתן להמיר את המיץ בקוקטייל בוקר מבר הקוקטיילים הייחודי של סיטארה, ולהתחיל את היום עם קוקטייל אוזו, ליים ונענע, אפרול שפריץ, בלאדי מרי או קוקטיילים משובחים אחרים.



מנות לדוגמא: בורקס טורקי במילוי חצילים שרופים, גבינת מוצרלה ופטה // מאפה גיאורגי במילוי גבינות, ביצה רכה וסלסת עגבניות // אנטריקוט על הפלנצ'ה, ביצה עלומה, חרדל דיז'ון, פרמז'ן ואספרגוס // קוראסון קלוי, ביצים עלומות, תרד בשמנת ופרמז'ן ורוטב הולנדייז. // בוקר דייגים – סלמון מעושן, לקרדה, מטיאס, איקרה ביתית, ירקות חתוכים גס, סלט תפו"א וטוסטונים // שקשוקה טבעונית עם קציצות עדשים וחומוס על תבשיל של עגבניות, פטריות וקינואה.


ארוחות הבוקר מוגשות בכל ימות השבוע עד השעה 12:00.


תפריט בראנץ' חורפי במדרחוב של זיכרון 


מסעדת "תשבי זיכרון", הממוקמת במדרחוב של זיכרון יעקב במבנה אבן עתיק משיקה תפריט בוהריים קליל המוגש בימי ראשון ועד חמישי בין השעות 9:00-14:00 ומציע מבחר מנות המשלבות חומרי גלם טריים ומקומיים הנמצאים באזור זכרון יעקב ומתכתבות עם היינות השונים והייחודיים של תשבי.


התפריט המשלב בין מנות בוקר לבין מנות צהריים קלאסיות ויכלול לחמי הבית מהמאפייה של תשבי בתוספת חמאה וקונפיטורת פרי ויין, מרק משתנה למנה ראשונה, מנה עיקרית לבחירה, קינוח אישי וכוס יין במחיר של 80 ₪ לסועד.



בין המנות בתפריט: אינטיאס מעושן על טוסט לחם שאור // בריוש עם סלמון מעושן, עלי תרד, ביצים עלומות ורוטב הולנדייז // סלט הרינג // קוראסון ממולא בביצה מקושקשת ועירית // עוגת שוקולד ולרונה ועוגת גבינה אפויה ועוד. הארוחה מוגשת עם כוס אסטייט ויונייה סינגל ויניארד 2016 או כוס תשבי קברנה פרנק 2016.


המייסדים 33 זכרון יעקב 04-6290280


רשת קובה חדשה בטירת הכרמל

במרכז המסחרי החדש שבכניסה הדרומית לטירת הכרמל, קם לאחרונה הסניף הראשון של רשת מסעדות האוכל הביתי 'קובה גוטה'. המגישה מנות קובה המגולגלים במקום, ממולאים, קציצות יחד עם סירים גדולים מהם נמזגים לעיני הסועדים מרקים ושאר התבשילים אל צלחות נירוסטה, ממש כמו פעם.


מנות הקובה המוגשות במקום: קובה גוטה- קובה בורגול גדולה בצורת פיתה, מלאה בבשר וצנובר בתיבול מזרח// קובה סלק ממולא בשר// קובה במיה// קובה דלעת// קובה טבעוני, במילוי עלי סלרי קצוצים ובצל // קציצות גוטה- קציצות בקר עסיסיות המוכנות במקום ברוטב עגבניות סמיך לצד פרוסות לחם אחיד // ירקות ממולאים בבשר בקר // עלי גפן ממולאים באורז ובשר טחון המגולגלים במקום מפרום ביתי ועוד.


ז'בוטינסקי 50 טירת הכרמל מטלפון 073-7274433

מגולגל במקום. "קובה גוטה. צילום: אורן בן חקון
מגולגל במקום. "קובה גוטה. צילום: אורן בן חקון


תפריט עונת-מעבר בהוד השרון 


מסעדת "דלי אסיאתי" בהוד-השרון, הנחשבת למעוז הקולינאריה האסיאתית באזור השרון, משיקה תפריט "עונת-מעבר" ייחודי, המציע מגוון מנות חדשות על טהרת המטבח האסיאתי, המשלבות חומרי גלם קיציים. כך למשל, יוגשו סלט שרימפס בפייסט פלפלים צרוב, אבוקדו, אורוגולה, תפוז, אשכולית אדומה, בוטנים וצ'יפס קוקוס (53 ש"ח), או מנת קינוח מושחתת "באן ספיישל" – זוג באנס ויאטנמי מטוגן הממולא בגלידת וניל, קוקוס ברוטב פירות יער ושבבי קוקוס (42 ש"ח).
דלי אסיאתי, www.asiandeli.rest.co.il, הבנים 15, הוד-השרון, 09-8992555

תפריט עונת המעבר של דלי אסייתי. צילום: אנטולי מיכאלו
תפריט עונת המעבר של דלי אסייתי. צילום: אנטולי מיכאלו




'פרימוורה', מסעדת השף של מלון לאונרדו פלאזה ירושלים, מארחת לערב חד פעמי: השפים שלום קדוש, אביב משה ואורן בן אליהו במפגש פסגה לרגל פתיחתה המחודשת של המסעדה במסגרת האירוע המיוחד יבשלו השפים תפריט ייחודי בעל 5 מנות: מנת פתיחה אישית, מנה ראשונה קרה או חמה, מנה שנייה, מנה עיקרית וקינוח.


מחיר הארוחה יעמוד על 220 ₪ לאדם וכולל יין ומינרלים.



קפה "בן עמי המושבה" משיק תפריט חדש ללא גלוטן


בית- הקפה הירושלמי 'בן עמי המושבה',שחוגג בימים אלו שבע שנים להקמתו התחדש בתפריט עם מנות ללא גלוטן. בתפריט החדש תוכלו למצוא מגוון כריכים וטוסטים מלחם ללא גלוטן// סלט ניסואז של טונה אדומה צרובה בשומשום // מיקס אורז אדום ואורז מלא עם אגוזי מלך, שקדים, // פולנטה עם גבינות צאן ופטריות// שקשוקת דג עם עגבניות ופלפלים קלויים (68 ₪), שקשוקת תרד ושמנת (64 ₪)


קפה בן עמי המושבה, עמק רפאים 38,טלפון-02-6510070


חודש של אוכל ובירות בלגיות


30 מסעדות ברחבי הארץ יציעו לאורך חודש פברואר מגוון בירות בלגיות במחירים מיוחדים, אשר יוגשו לצד מבחר מנות שף מקוריות ומבוססות בירה בלגית. בין המסעדות הבולטות אשר ישתתפו בחודש זה : 'אידי דגים', 'כרמים', 'דוריס קצבים', 'FISH' ו-'אוזריה'.



בין המנות השונות אשר יוצעו :פריטו מיסטו של שרימפס על זוקיני בבצק בירת הוגרדן (אוזריה) //אסובוקו טלה בבישול ארוך בבירה לף בראון (כרמים) // מולים בהוגרדן וייט (אידי דגים) // קציפה של גבינת מסקרפונה עם מקלות פריכים ושברי קשיו ורוטב קרמל בירת לף פירותית (FISH)



חודש הבירות הבלגיות יתקיים לאורך כל חודש פברואר (עד ה-28.2) לרשימת המסעדות המלאה אנא היכנסו לעמוד הפייסבוק של סטלה ארטואה: https://www.facebook.com/stellaartoisisrael/



רגע של פרגון - השף קדוש מארח


במסגרת שבוע הקולינריה הצרפתית שהיה השבוע בישראל אירח השף שלום קדוש, שף המסעדה המיתולוגית "פרה על הגג", את השף לורנט דלברי, שמסעדתו בעלת 3 כוכבי מישלן. יחד בנו השפים תפריט כשר למהדרין ייחודי ממיטב המטבח הצרפתי בשילוב נגיעות מזרח תיכוניות עכשוויות. לצד ארוחות הערב הוגש תפריט טעימות יינות איכותי מיקבי רמת הגולן. מדובר בגאווה גדולה למלון ולשף קדוש.



מימין לשמאל: השף הצרפתי לורן דלברי, חן ברונר, מנכ"ל המלון והשף שלום קדוש. צילום: רשת פתאל
מימין לשמאל: השף הצרפתי לורן דלברי, חן ברונר, מנכ"ל המלון והשף שלום קדוש. צילום: רשת פתאל