חג הפורים, המאפשר לכולם להפוך למישהו אחר ליום אחד, נחשב לאחד החגים האהובים ביותר על אזרחי ישראל, אך להורים, ככל הנראה, הוא מספק כאב ראש לא קטן, בלשון המעטה, אם מבחינת ההתלבטות לגבי בחירת התחפושת לילדיהם, ואם בשל ההוצאה הכספית המשמעותית שעלולה להגיע למאות, ואף לאלפי שקלים.



אז מה צפוי לנו השנה? איזה תחפושות יככבו ברחובות וכמה זה יעלה לנו? מסקר שערכה סוכנות הפרסום והתוכן לצעירים ונוער teenk, בקרב 705 בני נוער בגילאי 12-18 ברחבי הארץ, עולה כי כ-16% מבני הנוער ילבשו תחפושות שסכומן נע בין 250 שקלים ל-1,000 שקלים על קניית תחפושת, בעוד שכארבעה אחוזים יבחרו תחפושות ששוויין למעלה מ-1000 שקלים.



ומי ישלם את הסכומים הלא מעטים הללו? ההורים כמובן. 73% מבני הנוער העידו כי הוריהם יישאו בעלויות של רכישת התחפושת שלהם. מלבד זאת, כ-34% טענו שישקיעו למעלה מ-50 שקלים על משלוח המנות וכשני אחוזים אמרו שיוציאו למעלה מ-300 שקלים בקניית המצרכים למשלוח המנות, שכולנו, כנראה, היינו מאוד שמחים לקבל.



זה לא סתם: סטטיק ובן אל מבוקשים


מנתוני הסקר מתברר גם כי תחפושות של ליצנים, שוטרים או צבי נינג'ה כבר פחות פופולריות מעבר. למעשה, התחפושת הפופולרית ביותר השנה תהיה זו של דמות הקומיקס הארלי קווין, המככבת בסרט "יחידת המתאבדים", ומגולמת על ידי השחקנית מרגו רובי. תחפושת פופולרית נוספת היא זו של הצמד סטטיק ובן אל תבורי, הנציגים הישראלים היחידים ברשימה, וכפי הנראה, אתם צפויים להיתקל בהמון סטטיקים ובן אלים קטנים ברחובות. 



סטטיק ובן אל תבורי. צילום: רפי דלויה




בגזרת הילדות הקטנות יותר, לעומת זאת, לא ניכר שינוי בולט ביחס לשנים האחרונות, כאשר אלה ימשיכו להתחפש לנסיכות של "דיסני", ובמיוחד לדמויותיהן של אנה ואלזה.


בסך הכל, 62% מבני הנוער העידו שיתחפשו במהלך החג ו-51% טענו כי הם יבחרו את התחפושת שתחמיא להם ביותר. שני אחוזים בלבד יעטו תחפושת מפחידה וכ-15% יקפידו על תחפושת שתהיה מקורית. 



לפי גוגל: רוצות להיות אינדיאניות 


לפי רשימת התחפושות של גוגל, המציגה את התחפושות ה"חמות" ביותר לשנת 2017 בעיניי הישראלים על פי חיפושים במנוע החיפוש הפופולרי, חמש התחפושות הפופולריות ביותר הן: אינדיאנית, חד קרן, מואנה, הארלי קווין וסמי הכבאי, כשאת העשירייה סוגרות תחפושות של טווס, ברבור שחור, פיראטית, שלד והודית.



השינויים העיקריים בין רשימה לזו לרשימת 2016 הם כניסתן של מואנה, הנסיכה החדשה של דיסני, ושל כוכבת הקומיקס הארלי קווין. כוכבת על נוספת שהתברגה לרשימה היא וונדר-וומן, לא מעט בזכות העניין שייצרה גל גדות, הכוכבת הישראלית שנכנסה למגפיה האדומות. לעומת זאת, התחפושת של אלזה יצאה השנה מהרשימה, זאת על אף הפופולריות הגבוהה שלה זכתה בסקר בני הנוער של teenk.