אחרי תקופה מאתגרת בהן היו סגורות, חזרו המספרות לפעול. אלו מכם שגידלו רעמה מרשימה מיהרו לקבוע תור למעצב השיער ולתקן את המפגע הסביבתי שצמח על הראש. בניגוד לנשים שיכולות לקבוע תור למעצב השיער פעם בשבוע לפחות, לגברים ואפילו המטופחים שבהם, אין בכך צורך "גברים שמקפידים על עיצוב שיער קצר, מגיעים להסתפר ולתחזק את עיצוב השיער בכל שלושה שבועות או פעם בחודש" אומר גדי עמאר, מעצב שיער ושגריר קרסטס. "ככל שמדובר בתספורת ארוכה יותר, כך ניתן לדחות את הטיפול בשיער".

בשנים האחרונות נראה שהמודעות לטיפוח השיער הגברי עולה. זה התחיל משלל מוצרי מאסט כמו שמפו, מרכך וג'ל לשיער. אחר כך הגיע טרנד השתלות השיער שהחזיר מטורקיה גברים ישראלים עם בלורית מטופחת. חברות הטיפוח הבינו את סוד הקסם שטמון בגברים (שעדיין) יש להם שיער והחליטו להשקיע במערכת היחסים ארוכת השנים איתם. "המודעות לטיפוח ולעיצוב השיער בקרב גברים עלתה מאוד בשנים האחרונות" מציין עמאר. "אם בעבר הסתפקו בשמפו לטיפוח השיער וג'ל לעיצובו, הרי שהיום רבים מהם מצטיידים בשלל תכשירי ייעודיים לגברים. גברים רבים אף מבצעים השתלות שיער ולא מתפשרים על פחות מבלורית מתנפנפת". 

חימר לעיצוב שיער בגימור מאט, קיל'ס. 119 שקלים. צילום: יח''צ (צילום: יח''צ)
חימר לעיצוב שיער בגימור מאט, קיל'ס. 119 שקלים. צילום: יח''צ (צילום: יח''צ)

רבים טועים לחשוב שיש הבדלים במבנה השערה בין נשים לגברים אבל מסתבר שמדובר במבנה זהה "שיער הראש של גברים ונשים הוא זהה" אומרת ד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת עור. "השינוי שיש בין סוגי שיער לא נובע ממין האדם אלא מושפע יותר גנטית, ומשם ניתן להיתקל בשיער דליל או מלא, דק או עבה".

קרם לעיצוב השיער והזקן, לוריאל מן אקספרט. 39.90 שקל (צילום: יח''צ)
קרם לעיצוב השיער והזקן, לוריאל מן אקספרט. 39.90 שקל (צילום: יח''צ)

במשך שנים התרגלו הגברים להסתפק בשמפו לחפיפת השיער. חברות הטיפוח גילו את פלח השוק נוטף הטסטוסטרון וכיום מוצעים שלל תכשירים ייעודים לניקוי, טיפוח ועיצוב השיער. "יש כיום מוצרים רבים שמסייעים בטיפוח, עיצוב ושמירה על מראה השיער. כדי לטפח את השיער אמליץ לשמר נוהל חפיפה וניקוי השיער יום כן ויום לא. כשמדובר בשיער שנוטה להפוך לשומני במהירות, אמליץ לחפוף יום יום" אומרת ד"ר מרסר.  

שמפו צמחי לגבר, מורז. 49.90 שקל (צילום: יח''צ)
שמפו צמחי לגבר, מורז. 49.90 שקל (צילום: יח''צ)

לדברי ד"ר מרסר תחת הרצון העז לטפל באופן בריא בשיער ולצד שגרת טיפוח מוקפדת יש ואף חשוב לכלול ניקוי יסודי של הקרקפת והשיערה עצמה "פעולת הניקוי חשובה בפרט באותם ימים בהם נעשה שימוש במוצרים עשירים וכבדים כמו ספריי עיצוב, ווקס וג'ל שנועדו לעצב, לפסל את השיער ולאטום אותו לשעות. בעת רכישת תכשירי שיער, הקפידו להבין מה הם מכילים ושהם אכן מאושרי משרד בריאות".