אנו בעיצומו של חול המועד פסח. בימים אלה יש הטורחים בהכנת מבחר מתוקים, ריבות וממתקים לקראת חגיגות המימונה. לעוגיות אתניות יש תדמית של עוגיות מסובכות, הדורשות מיומנות מקצועית גבוהה. הגדרה זו אינה נכונה לכל סוגי העוגיות המוגשות בחג ובאירועי המימונה השונים.



הפעם בחרתי להציע הכנה פשוטה של עוגיות קוקוס אפויות - בסיוע הילדים. עוגיות אלה הן נפלאות להגשה, בכל זמן, ותמיד מעטרות את שולחן המימונה, שממש בפתח.
 
העוגיות מדגימות את חוכמת הבישול והאפייה של המטבח הצפון-אפריקאי. הן נוצרו מתוך כוונה לתת מענה לכל החלמונים שנותרים אחרי שמהחלבונים הוכנו שלל עוגיות מרנג צבעוניות, המוכרות בשמות קצפיות או נשיקות.

לפורטל הקולינרי של פסקל
 

העוגיות משלבות פתיתי קוקוס, חלמונים וסוכר. מעצבים את עיסת הבצק לכדורים פחוסים קלות או לצורת אגס. הן נכנסות לעטרות נייר ולאפייה קצרה של כשבע דקות, המייצבת אותן ומעניקה גוון קרמי קל. 
טיפסקל להצלחה

ניתן לחלק את הבצק לשניים או לשלושה חלקים ולצבוע בצבע הרצוי. מוסיפים את הצבעים - אפשר טבעיים - בתחילת הלישה לקבלת גוונים אחידים ויפים. מעטרים בסוכריות צבעוניות מיוחדות, שניתן לרכוש אותן בחנויות המתמחות. לקבלת גוון כמו מוקה אפשר להוסיף מעט אבקת נס קפה או אבקת קקאו.
עוגיות קוקוס
החומרים (ל־40 עוגיות):
5 חלמונים
1 ביצה
קליפה מגוררת מלימון
1 כוס סוכר
4.5 כוסות קוקוס

לציפוי:
3/4 כוס קוקוס
3/4 כוס סוכר

לעיטור:
מעט מסמרי ציפורן
סוכריות צבעוניות או סוכריות מוכספות או פרחי סוכר מוכנים
אופן ההכנה:

1. בקערת מערבל חשמלי מקציפים את החלמונים והביצה תוך הוספה הדרגתית של הסוכר. מקציפים 4-3 דקות עד לקבלת קצף בהיר.
2. מוסיפים את פתיתי הקוקוס והלימון. מבליעים היטב בתנועות קיפול עדינות לעיסת בצק אחידה. במידה שאתם צובעים את הבצק, זה הזמן לחלק אותו ולהוסיף את הגוון הרצוי. בקערית נפרדת מערבבים את הקוקוס והסוכר.
3. נוטלים מעט מעיסת בצק הקוקוס, ובכפות הידיים יוצרים כדורים מהבצק ומגלגלים בציפוי הקוקוס והסוכר. מעצבים כחרוטים קטנים או כדורים.
4. מניחים בעטרות נייר. מעטרים במסמר ציפורן או בסוכריות מוכספות או פרחי סוכר את כדורי הבצק. לוחצים קלות, משתמשים במזלג לעיטור או מפזרים סוכריות צבעוניות.
5. אופים בתנור שחומם מראש בחום בינוני של 180 מעלות, שבע דקות עד לקבלת גוון זהבהב.