הכניסה ל״מסה״. תיירים נכנסים, עומדים, נדהמים, שולפים אייפונים ומצלמים. הכל כאן גדול. גבוה. מפואר. הכל בלבן, לבן מוגזם. הוד והדר. בית המקדש. היכל השם. משכן הנשיא. בית ראש הממשלה. בית אשת ראש הממשלה. רק המוזיקה חרישית, מינימליסטית. הנה דיוויד בואי ברקע, צלילים קטנים, ענוגים. הכי לא פאר טסי שר לשרה נתניהו.

כמה גדול - ככה צפוף. המרווח בין השולחן שלנו לזה שלידנו הוא באורך מזלג וחצי. בחיי, מדדנו. וכך נתקענו בין זוג רומנטי בדייט שלישי ובין תיירים צרפתים מדושני עונג שהריחו נפלא. כן. הצלחנו להריח. ממרחק כזה אי אפשר שלא להריח. מהרגע שנכנסים ל״מסה״ ועד לעזיבה תקבלו שירות vip. מי שיכול לשלם על ארוחה אלף שקלים הוא אורח מכובד. כולם פה - החל בצעירות סדורות השיער בקבלת הפנים, דרך המלצריות ועד לברמנים - מקבלים את פניכם בלבביות. אכפתיות. פינוקים. חיוכים. המלצריות מקצועיות, יפות כמו דוגמניות ומקסימות. איזה כיף.
ויש גם אוכל, והוא מתכתב היטב עם האווירה. המחירים בשמיים, אבל הטעמים בהתאם. מיד עם הישיבה לשולחן מגיעים מטבלים לא שגרתיים כמנת פתיחה, עם לחם ללא תוספת תשלום: קרם סלק, ממרח לימונים כבושים עם אריסה וגספצ׳ו עגבניות. פתיחה לא שגרתית שמבשרת על העתיד לבוא? תכף נגלה.


חצופה, טעימה ויקרה. כבד אווז. צילום: איליה מלניקוב

ואז מגיעה מנת הדגל במסעדה: כבד אווז ולרונה על וופל בלגי ומעל שוקולד. איזו מנה חצופה. חצופה וטעימה. סליחה, ניסיון שלישי: חצופה, טעימה ויקרה. 88 שקלים היא עולה, אבל איזו תעוזה, אילו טעמים מופלאים, איזה שף מבריק. להעריץ את אביב משה.
גם המנה הראשונה השנייה לא מכזיבה: שקדי עגל עם טורטליני בטטה, קרם ארטישוק ירושלמי וציר בצלי פנינה (72 שקלים). צל״ש מוענק לקרם הארטישוק המעודן והאוורירי. שקדי העגל השומניים (אגב, פחות מ-10% שומן) עשויים היטב, ומשתלבים נפלא בציר המתקתק. אגב, פרט טריוויה: שקדי העגל אינם מצויים בפיו של העגל. למעשה, זהו הלבלב.
החדשות המסעירות באמת הן דג המוסר: זוהי מנת הדג הטעימה ביותר שאכלנו השנה. ציפוי עגבניות חצי צלויות, מעל ביצי דגים ולמטה רוטב לימוני עז טעמים ועלה פסטה. התיבול עז והטעמים זורקים את הסועד לארבעה כיווני אוויר בו-זמנית, יוצרים מערבולת בפה ועונג שאין מילה אחרת לתארו מלבד ״צרוף״. המחיר גרנדיוזי (158 שקלים), אבל שווה כל ביס. פעם בשנה אתם חייבים את זה לעצמכם.
הפרטנר לאכילה בודק קוסקוס פירות ים ברוטב סרטנים וטימין לימוני (168 שקלים). ושוב, הברקה. השילוב בין הקוסקוס המזרח תיכוני לפירות הים שהומצאו בצרפת מרענן, מעז, מציע מנה שמדלגת על השבלונה המסורתית. אפילו גרגרי הקוסקוס כאן לבדם הם הטעימים ביותר שאכלנו במסעדה מזה זמן רב. כל גרגיר - רונאלדו. מה מיוחד בהם? אנחנו שואלים את המלצרית, ותשובתה: ״זה השף שלנו עם הטאץ' שלו״.
מי שמכיר את הביקורות שלנו יודע שתמיד יש לנו טרוניות, לעתים מוגזמות. ובכן, לא כאן. גם הקינוחים מושלמים, ומשאירים אותנו פעורי פה - ולא רק על מנת לטעום ביס נוסף. פירות יער (66 שקלים) וקפוצ׳ינו קוקוס עם גבינה אפויה, קרם לימון ומקפא אננס (48 שקלים) גורמים לנו לקבוע חד-משמעית: אם מתעלמים מכל הגרנדיוזיות האופפת אותה, ״מסה״ היא אחת משלוש המסעדות הטובות בישראל. •
"מסה", הארבעה 19, תל אביב, 03-6856859