החומרים הבסיסיים וקלות הכנת הבצק הפריך מעודדים כל אחד ואחת להיכנס למטבח ולעבוד איתו. הוא מורכב בסך הכל מקמח, נוזלים (ביצים, מים, חלב ותחליפיו) ושומן (חמאה, מרגרינה ושמן). סוג השומן והנוזל קובעים את מרקם הבצק, את מידת פריכותו ואת איכותו.
בהתאם לשימוש בו, פושט הבצק צורה אחת ולובש חדשה, וכך אפשר להשתמש בו עם הילדים להכנת עוגיות בצורות ובטעמים שונים, או להכין, למשל, עוגת פרג פריכה, שלא תירגעו עד שתסיימו את כולה.
אם אין לכם זמן או חשק להכין בצק, תשמחו לשמוע שאפשר למצוא במרכולים בצק פריך מוכן, מרודד, מגולגל ועטוף ביריעת פלסטיק נצמד. ניתן לקנות אפילו ריבועי בצק חתוכים ומוכנים לשימוש, שאותם אפשר למלא במלית ולסגור לכיסנים מלבניים או משולשים. רק כדאי לזכור: בעידן שבו כולם שומרים על הבריאות, כדאי שתבחרו בצק פריך על בסיס חמאה, ולא מרגרינה.

טיפסקל
רצוי לא ללוש את הבצק יתר על המידה. חום הידיים ממיס את השומן, ונוצרת הרגשה שצריך להוסיף קמח, וברגע שמוסיפים קמח, הבצק הופך נוקשה מדי.
הבצק הפריך ניתן להקפאה. יש לעטוף את הבצק בניילון נצמד ולהפשיר במקרר באטיות עד לשימוש.
הפרג מתחמצן ומתעפש בקלות, ולכן כדאי לקנות פרג טרי ולטחון אותו סמוך למועד השימוש. אפשר לשמור במקפיא גרגירי פרג שלמים ולטחון אותם בעצמכם.

לפורטל הקולינרי של פסקל
עוגת פרג פריכה
 
החומרים
לתבנית בגודל 30x23 ס"מ מרופדת בנייר אפייה לבצק:
100 גרם חמאה
רבע כוס סוכר/אבקת סוכר
1 שקית סוכר וניל
1 חלמון ביצה
2־3 כפות שמנת חמוצה
1.5 כוסות קמח מנופה
1 כפית שטוחה אבקת אפייה
למלית:
1 כוס פרג טרי טחון דק
0.75 כוס חלב
0.5 כוס סוכר או אבקת סוכר
1 כף קליפת לימון מגוררת
75 גרם חמאה מומסת
בין 0.5 ל-0.75 כוס פירורי ביסקוויטים/עוגיות (בהתאם לסמיכות : המלית)
כפות צימוקים בהירים
3 כפות אגוזי מלך/פקאן גרוסים
1 כפית תמצית וניל 1 כפית רום (או ברנדי)
1 ביצה
לפיזור:

רבע כוס אבקת סוכר
אופן ההכנה
1. מניחים בקערת מיקסר עם וו גיטרה חמאה, סוכר/אבקת סוכר וסוכר וניל. מוסיפים חלמון ושמנת, ומערבלים לתערובת אחידה. מוסיפים קמח ואבקת אפייה, ומערבלים קלות ליצירת פירורי בצק לחים וגדולים.
2. מחלקים את תערובת הבצק לשניים. מחצית אחת מעבירים לתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה ומהדקים היטב. את המחצית הנותרת מותירים כפירורים ומצננים במקרר.
3. הכנת המלית: מכניסים את הפרג, החלב, הסוכר, קליפת הלימון והחמאה לתוך סיר. מביאים לרתיחה ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
4. מסירים מהאש, מצננים מעט ומוסיפים את פירורי העוגיות, הצימוקים, האגוזים, תמצית הווניל, הרום והביצה. מערבבים היטב ומצננים.
5. הרכבת העוגה: מורחים את מלית הפרג על הבצק בשכבה אחידה, ומפזרים מעל באופן שווה את פירורי הבצק המצוננים.
6. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (180-170 מעלות) במשך 40-35 דקות, עד להזהבה. מצננים ובוזקים מעל אבקת סוכר.