תאילנד היא הרבה יותר מאיים מקסימים וחופים לבנים מפנקים יפהפיים. יש בה תרבות עתיקת יומין, מקדשים היסטוריים מרהיבים, כפרים מיוחדים מאד שנדמה שהזמן עצר בהם מלכת וגם שווקים ססגוניים עם הרבה מאד קצב, צבע, ריחות וטעמים שונים. לצד כל אלה, ישנו גם המטבח המקומי של תאילנד, הכולל שפע של מנות מצוינות, המוצעות ברחבי המדינה, שבחלקן מוכרות לנו ובחלקן פחות. רוצים להזמין  טיול מאורגן לתאילנד ולהכיר מעט את המטבח המקומי? הנה טעימה קטנה מהמסעדות המומלצות ביותר בתאילנד:


מסעדות בבנגקוק

בנגקוק, הנחשבת לשער הכניסה הראשי למדינה, היא אולי אחת הערים המתויירות ביותר בתאילנד כולה. מי שמגיע לביקור (קצר או ארוך) בבנגקוק במסגרת טיול מאורגן לתאילנד יגלה בה שפע של מסעדות כיאה לעיר גדולה ותוססת מאד. מסעדת Nang Gin Kui מציעה מהמנות המקומיות הנפלאות ונחשבת לאחת הטובות בעיר. היא נמצאת באזור הצ'יינה טאון ומושכת אליה סועדים רבים מכל העולם. המסעדה מתמחה באוכל תאי טיפוסי, הכולל חומרי גלם מקומיים טריים. כל זאת, לצד שירות ברמה גבוהה ואירוח נפלא. כתובת: Charoen Krung Soi 20, Chinatown. מסעדה נוספת בעיר, שגם בה כדאי לעצור, ולו רק כדי ליהנות ממנות אסיאתיות טובות, היא מסעדת Larp Silom 3, שמציעה שידועה בפשטות המנות שמציעה לסועדים מצד אחד, אך גם באיכות חומרי הגלם שבכל אחת מהן. זוהי מסעדה קטנה יחסית, המושכת אליה תיירים ומקומיים כאחד. כתובת: 40 Soi Pipat, Silom Rd. 


מסעדות בפוקט
האי פוקט בתאילנד הוא אחד האיים הבולטים במדינה וללא ספק בין היפים שבהם. מעבר לחופים הלבנים עוצרי הנשימה שבו, מקומות הלינה המצוינים שהוא מציע למבקרים ובטווח רחב מאד של מחירים, יש בו גם לא מעט מסעדות טובות, הפתוחות לאורך כל שעות היום ומציעות מנות משובחות. מסעדת Pad Thai Shop היא מסעדה מקומית קטנה ופשוטה יחסית שנמצאת בעיר פוקט. יש בה מנות מקומיות נהדרות במחירים זולים במיוחד וגם אווירה נעימה. העיר פוקט מושכת אליה לא מעט תרמילאים, מטיילים המעוניינים ליהנות מהאוכל המקומי הפשוט וגם את תושבי המקום. כתובת: נמצאת באזור מרכזי. לא תפספסו אותה. מסעדה נוספת על האי היא מסעדת Poo Nurntong, שמגישה אף היא מנות מהמטבח התאילנדי ובמחירים זולים מאד, המתאימים לכל תקציב. 

מסעדות בצ'אנג מאי
העיר המיוחדת הזו, שנמצאת בצפון תאילנד, מושכת אליה מטיילים רבים, ובעיקר תרמילאים. יש בה מקדשים עתיקים, פסטיבלים צבעוניים, ובדומה לערים אחרות בתאילנד – גם אוכל טוב המאפיין את המטבח המקומי. מי שמגיע לצ'אנג מאי ורוצה להתנסות במנות טיפוסיות, כדאי לו להגיע אל המסעדה Tanita Coffee House, שמגישה אוכל טרי, ובעיקר מנות צמחוניות בריאות הכוללות חומרי גלם איכותיים. המסעדה ממוקמת באזור שליו, רגוע ונעים מאד ויש בה אווירה נינוחה, האופיינית למסעדות רבות באזור. כתובת: 152 Charoenrat Rd, Wat Kate. מסעדה טובה נוספת בעיר היא מסעדת Kanjana עם מבחר של מנות מקומיות בתפריט ושירות מוצלח. כתובת: 7/2 Ratchadamnoen Rd Soi 5. 

צילום: pixabay

מסעדות בקו סמוי
הוא נחשב לאחד האיים היפים בתאילנד וגם לשלישי בגודלו במדינה. האי קו סמוי נמצא בחלק הדרומי של תאילנד וידוע בעיקר בזכות החופים הנהדרים שבו ומימיו הצלולים. מי שמבקר בקו סמוי, לצד שלל הפינוקים שבו, יוכל למצוא גם מסעדות טובות, המגישות מנות מגוונות  של המטבח המקומי. לא מדובר כאן במסעדות יומרניות או מסעדות יוקרה מפוארות. מרביתן הן מסעדות פשוטות, טובות וגם זולות. מסעדות שיכולות להתאים לכל כיס ולכל סגנון. מסעדת Kob Thai, שמגישה מנות תאיות טובות, מציעה למבקרים בה אווירה רומנטית ומושקעת מאד וגם שירות נהדר. היא נמצאת בסמוך לבריכת שחייה, מה שמוסיף לה לא מעט והופך אותה לאטרקטיבית מאד. כתובת: 101/18 Moo 3, Maret, Lamai Beach. מסעדת Feel Travel Samui Thai מגישה לסועדים בה מגוון של מנות אירופאיות, לצד מנות אסיאתיות מקומיות. כל זאת, לצד אווירה נינוחה ומחירים זולים. כתובת: 7/58 Moo 5, Mea Nam.

מסעדות בקנצ'נבורי
רבים בוחרים להגיע לקנצ'נבורי בזכות שלל האטרקציות שהיא מציעה. משפחות עם ילדים, תרמילאים וגם מבוגרים משלבים, במסגרת ביקורם במקום, רכיבה על פילים, טיולים רגליים בין המפלים המקסימים שנמצאים בסמוך לעיר וגם עצירה במקדשים היפים שבסביבה. העיר, שנמצאת מערבית לבנגקוק מעמידה לרשותם של המבקרים גם לא מעט מסעדות טובות עם אווירה טובה, שירות מצוין ומחירים נוחים. מסעדת Rim Pa La Pin היא מסעדה ידועה מאד בעיר ומי שרוצה לבקר בה מומלץ לו להזמין מקום מראש. לצד אוכל טוב יש בה אווירה נינוחה ונעימה, וגם תפאורה מקסימה של שקיעות נהדרות כמעט בכל ערב. כתובת: 152/2 Soi Na Jomtien 36, Sukhumvit Rd. מסעדה טובה נוספת בקנצדנבורי היא מסעדת ShabuShi שמציעה לסועדים בה מזנון נהדר של "אכול כפי יכולתך". המנות טריות וטובות והמחירים במסעדה בהחלט הוגנים. כתובת: 333/99 6th Floor, Central Festival Pattaya Beach. 
טיסות לתאילנד לאורך כל השנה

כדי ליהנות משלל המסעדות המצוינות שבתאילנד ובעיקר גם מהמטבח המקומי של המדינה, כל שנותר לעשות הוא לעלות על טיסות לתאילנד, היוצאות אליה בתדירות גבוהה לאורך כל השנה. טיסות לתאילנד מישראל מגיעות לשדה התעופה הגדול שבבנגקוק, שדה תעופה עמוס, שבו נוחתות טיסות רבות מכל העולם וגם ממריאות ממנו אל יעדים שונים.