לא שאנחנו רומזים על עתיד אפלולי משהו, אבל כדאי שתדעו מה יכול להחזיק מעמד יותר מכם.

מכל מה שיש לנו במזווה, יש כמה דברים שלעולם לא יפוג להם התוקף. כלומר, אם הם אכן טהורים ומקוריים. אם מדובר בזיוף או דילול, יהיה מאוד מסוכן לאכול מהמוצרים לאחר תקופה.

אז אם בא לכם לשים כמה דברים בממ"ד למקרה חרום, אז אתם יכולים להשתמש ברשימה הזו ולא לדאוג אם תשכחו את הארגז למשך שנים של שלום עולמי.אז בואו נתחיל;

מים מינרליים בבקבוק. חברות המים ממלאות את הבקבוקים ללא מגע יד אדם ולכן המים יכולים להחזיק ללא שום בעיה למשך שנים ארוכות במקום קריר ומוצל.

אז למה יש תאריך תפוגה על הבקבוק? הסיבה הטכנית היא שמדובר באותו מכונה שממלאת גם משקאות אחרים ולכן נושא התאריך הוא אוטומטי בתהליך היצור. הצד השני הוא רצון החברות לשמור על עצמן מבחינה משפטית. 

בכל מקרה, מה שכן צריך לדעת זה שעם הזמן יכולים לחדור למים טעמים וריחות דרך הבקבוק. כן, דרך הבקבוק. זה לא מקלקל את המים אבל יכול לתת טעם שונה.בקבוק מים בחום או בשמש יכול להכיל חומרים לא טובים לנו ולכן עדיף לא לשמור בקבוק מים באוטו.


אפשר לשמור בממ"ד ולשכוח. צילום: SXC

אורז. אם מצאתם בבוידעם חבילת אורז שסבתא רכשה בזמן המנדט הבריטי, אין בעיה להשתמש בו. אורז לא מבושל יכול להחזיק יותר ממכם. הדבר היחיד שצריך לשים אליו לב זה חרקים, אבק ולכלוך. האורז היחיד שיש לו תאריך תפוגה של עד חצי שנה זה אורז חום. בגלל רמת השמן הקיימת בו הוא יכול להתקלקל.

סוכר. סוכר לא מאפשר התפתחות בקטריות ולכן לא מתקלקל. הקרב שלכם עם הסוכר יהיה למנוע ממנו להתקשות. כדי לנצח את הסוכר צריך לשמור אותו בוואקום, במקום קריר ומוצל.

סירופ מייפל. גם הסירופ הזה נשאר לנצח אם שומרים עליו כמו שצריך. כדי לשמור עליו במצב טוב יותר אחרי שפתחתם, שימו אותו אטום במקפיא.

מלח. כמו סוכר, גם התבלין הזה יכול להישאר לנצח אם תשמרו עליו חשוך וקריר.

עמילן תירס (Cornstarch). תוכלו להמשיך לנפח רטבים לנצח כי גם העמילן הזה יכול להישאר כאן עד אחרי האפוקליפסה. רק שמרו עליו נקי ובמקום חשוך וקריר.

חומץ לבן מזוקק. אחרי שלמדנו מה אפשר לעשות עם חומץ, תוכלו לצאת במחולות כשתגלו שתוכלו לשמור את החומץ הזה לנצח. 



טעים ולנצח. צילום: SXC

אלכוהול. משקאות עם אלכוהול מזוקק (וודקה, רום, טקילה ודומיהם) יכולים להחזיק לעולמי עד, גם אם פתחתם אותם. זה נכון אם הבקבוקים יישמרו סגורים במקום קריר ומוצל.

דבש. פו הדוב ידע על מה הוא מדבר. דבש טהור ואמיתי מחזיק לנצח. הקרב איתו הוא על מניעת ההתקשות (הקריסטליזציה) של הדבש. אם זה קורה, יש להניח את צנצנת הדבש פתוחה במים חמים עד שהדבש חוזר להיות נוזלי וביחידה אחת.

תמצית וניל טהור. תמצית מסוג זה יקר יותר מהתמצית בטעם וניל הקיים בשוק, אבל אם יהיה לכם את הטהור, תדעו שתוכלו לשמור עליו לנצח.