ארוחת החג המושלמת דורשת מכם השקעה של זמן ומשאבים. בין אם התנדבתם בעצמכם או נודבתם על ידי אחרים, אירוח של המשפחה והחברים בערב החג לא חייב להיות נטל. העצה הבסיסית והחשובה ביותר היא להכיר את קהל היעד: בקשו אישורי הזמנה עד יומיים לפני ערב החג והתייחסו לארוחה כמו כל אירוע אחר. 

אחרי שיהיה לכם את מספר האורחים המדויק, השאירו עוד כמה כסאות פנויים כדי למנוע תקלות. בררו האם יש אנשים עם הרגלי אכילה מיוחדים ושימו דגש על מנות טבעוניות, רגישות לגלוטן וכן הלאה. 
תכננו היטב את לוח הזמנים סביב ארוחת החג והתחילו אותו כבר כמה ימים לפני האירוע. כך תוכלו לערוך קניות ולהשלים מוצרים חסרים, להכין מאכלים מסוימים ולהפשיר אותם ולוודא שיש לכם את כל המרכיבים הדרושים כדי לערוך את החג כהלכתו. במידה וחלק מהאורחים שלכם שומרי מסורת, תצטרכו לדאוג לפלטה חשמלית ולמיחם מים. התקינו שעון שבת כדי למנוע הדלקה וכיבוי של אור ומכשירי חשמל ואל תתביישו להתייעץ עם בעלי ניסיון. 


הכנה של הבית והשולחן
רוב ארוחת החג מתנהלת מטבע הדברים סביב השולחן. המשמעות היא שכדאי לכם להשקיע בהכנה של הבית, בהתאמת סט כלים ובעיצוב מקומות הישיבה. החליטו מראש היכן יושבים האורחים וכך תמנעו ויכוחים מיותרים בין הילדים. תנו לכל משפחה לשבת יחד אך נסו לשמור על גמישות מסוימת. את המקומות תוכלו לסמן בעזרת פתקיות קטנות וצבעוניות, אותם תפזרו סביב השולחן בצהרי החג.
הכינו היטב את הבית מבחינת תאורה ופתרונות מיזוג אוויר יעילים. ערב ראש השנה נערך בעונת מעבר וקשה לדעת מראש מה יהיו הטמפרטורות הממוצעות, אך מיזוג של 24-25 מעלות ייתן מענה מושלם לצרכים שלכם. פתחו את תריסי המזגן וכוונו אותם כלפי מעלה כדי למנוע פיזור ישיר של האוויר על השולחנות. במידה ואתם צפויים לארח מוזמנים אלרגיים לצמחים או לפרחים, ותרו עליהם מראש. לחילופין תוכלו לעצב את הבית והשולחן עם פרחים מלאכותיים וקישוטים דקורטיביים. 

הגשה, פינוי ועזרה
במידה ואתם מבשלים את הכל בעצמכם, הכינו מראש את הסירים ותחסכו תקלות ועיכובים. מי שאמור להביא איתו מנות חמות צריך להתייצב כבר בצהריים ולא להמתין עד הערב עצמו. הגישו קודם כל את האוכל לילדים וטפלו ברעב שלהם כדי למנוע נדנוד. אחרי ארוחת החג והברכות, תוכלו לגייס את הילדים לטובת פינוי ועזרה במטבח. 
דאגו לכך שכל אורח יסמן את הכוס שלו וכך תמנעו בלבול ושטיפת כלים מיותר. תוכלו לעשות זאת בקלות באמצעות גיר קטן, סרט צבעוני או כל פתרון יצירתי אחר.

טיפים קטנים לאירוח גדול
התייחסו לארוחת החג בתור אתגר ונסו ליהנות מהדרך ולא רק מהתוצאה. כדי לעשות את זה תוכלו להשתמש בעוד כמה טיפים קטנים, כמו למשל הדפסת ה"תפריט" על שקיות נייר והגשתן עם נשנושים ומטוגנים לאורחים שנכנסים. את ההדפסה מבצעים בקלות על ידי שימוש בנייר דבק כדי לשטח את שקית הנייר ולהכניסה למדפסת. 
בנוסף, כדאי לקשט את מרכז השולחן בפירות הדר שיוכלו לשמש כקינוח, להאיר עם פמוטים מבקבוקי זכוכית ממוחזרים ולהציב עמדת קוקטיילים להכנה עצמית. אם עברתם את ראש השנה בשלום ואתם מתכננים לארח גם ארוחת חג בסוכה, השתמשו בחצאי לימון וציפורן ותוכלו להרחיק את הזבובים מהשולחן.