השבוע בחרתי להתמקד בדגים, ולהציע מתכון למנת דג פיקנטית קלה עם המון טעם.

הדגים ידועים בטעמם המופלא, אבל מלבד זאת הם גם עשירים בערכים תזונתיים ועושים פלאים לבריאות הגוף. חוץ מזה הם לא משמינים ולכן מהווים אופציה מעולה לארוחה כששומרים על הגזרה. איני מכירה דיאטה שאינה משלבת מספר מנות דג בתפריט. במיוחד משתמשים בדג סלמון או טונה.

חשוב מאוד להשתמש בדגים טריים, ואף רצוי לאמץ חנות דגים טובה שתוכלו לסמוך על איכות הדגים שתקנו בה. קיים הבדל גדול ומשמעותי בין דגים טריים לקפואים בעיקר בטעם, ולדעתי אנשים שאומרים שהם אינם אוהבים דגים לא טעמו מעודם טעם של דג טרי ואיכותי.

לפורטל הקולינרי של פסקל
במתכון המובא כאן אפשר להשתמש בסוגי דגים שונים לפי טעמכם, אך הרעיון העומד מאחורי המתכון הוא שבמינימום זמן במטבח תקבלו מקסימום תוצאה על השולחן – ארוחה טעימה, איכותית ובריאה. 

טיפסקל


> בעת ההכנה בזקו מלח גס והזליפו מיץ לימון על הדג. השהו חצי שעה לנטרול הריח. יש גם המשרים את הדג בחלב (מתאים בארוחה חלבית).

> בזמן ניקוי ופילוט הדג כדאי להשתמש בכפפות מנתחים - הן נוחות מאוד לשימוש.

> כמו שתותים ושמפניה הולכים יחד, כך גם דג ולימון. הגישו כל צלחת עם לימון – טיפ שעוזר גם לטעם וגם למראה.

דג בעשבי תיבול מיובשים

החומרים:
6־8 מנות דג נקיות (מכל סוג שהוא – בורי, לוקוס, לברק)
½ כפית פפריקה חריפה
1 כפית פפריקה מתוקה
1 כפית רוזמרין מיובש
1 כפית כורכום
1 כפית כמון
1 כפית מלח ומעט פלפל שחור גרוס
10 שיני שום פרוסות
2 עגבניות קצוצות דק
¼ כוס שמן
מיץ מלימון אחד גדול (לא הכרחי)
נייר אפייה ורדיד אלומיניום

אופן ההכנה:
1. שוטפים ומנגבים היטב את מנות הדגים. מסדרים אותן בתבנית אפייה. בקערית בינונית מערבבים את כל החומרים ויוצקים מהבלילה על נתחי הדגים שבתבנית. מנענעים קלות את התבנית כך שהכל יצופה בשכבת רוטב אחת.

2. מכסים תחילה בנייר האפייה ומעל ברדיד האלומיניום, כשהצד הבוהק כלפי תוך התבנית והצד המט כלפי מעלה. מהדקים וסוגרים היטב.

3. אופים בתנור שחומם מראש בחום בינוני של 180 מעלות למשך כ־15־20 דקות. מסירים את הכיסוי מעל הדגים. בעזרת כף נוטלים מהרוטב ומשקים את מנות הדגים היטב. מחזירים לתנור ללא הכיסוי וממשיכים לאפות במשך 5־7 דקות לשיזוף אחיד ויפה של מנות הדגים.