ה-TYO נפתחה בשנת 2014 באחד הבניינים הוותיקים והיפים ברחוב מונטיפיורי בתל אביב. זו מסעדה יפנית ששולחת אתכם לכמה שעות למסע קולינרי ברחבי יפן. זאת בזכות האווירה המיוחדת והדיוק במנות. המסעדה אינה זולה, אבל בהחלט שווה כל שקל. וכמו תמיד, ההמלצה שלי היא לנסות בתחילה את העסקית, ובכך לחוות את המנות המדהימות של השף יאמה סאן במחיר סביר.



תפריט הצהריים מציע מנות מהמטבח האסייתי, כמו מנה יפהפייה וטעימה בטירוף שאסור לכם לפספס שנקראת בנטו lunch box. המנה היא הפרשנות של יאמה סאן לארוחת הצהריים המסורתית ביפן, והיא מוגשת בתוך קופסאות מיוחדות. מנה מסקרנת נוספת היא מהמטבח הדרום קוריאני . "האמצ'י הישיאקי ביבימבאפ" היא קערת חרס של אורז דביק, פרוסות דג נא, ירקות פריכים, שמן צ'ילי וליים. מנות נוספות בתפריט: מרק דים סאם ועשבים טריים; ספרינג רול של עוף קצוץ וירקות שורש; נאסו מיסו - פילה של חציל גריל במיסו אדום וצ'יפס בטטה; טטאקי פילה בקר עם צ'ילי; לוקוס מאודה; יקיטורי של פילה בקר; יקיטורי של פרגית בטריאקי; קומבינציה של סושי, ועוד מנות מענגות שמביאות שלל של טעמים לכל ארוחה.



המחיר נקבע בהתאם לעיקרית וכולל גם פתיח, ראשונה ועיקרית. חוץ מזה, הייתי בהחלט ממליצה לכם לגרד מהארנק עוד כמה שקלים עבור אחד מהקוקטייל המושקעים שהבר שלהם מציע.



עסקיות מוגשות בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 16:00-12:00.
מונטיפיורי 7, תל אביב


בופה של צהריים במסעדת משיה

ואם בעסקיות עסקינותי, אני לא יכולה לא לספר לכם שמסעדת "משיה" מציעה עסקית עשירה בסגנון בופה. "משייה", המסעדה השורשית-עכשווית של השף יוסי שטרית וקבוצת "קיטשן מרקט", נפתחת לעסקיות צהריים עם שתי אפשרויות. באפשרות הראשונה תוכלו להתענג על בופה הצהריים הכולל: בייבי בטטה עם קרם פרש, קישוא בלאדי, סלט עוף וקייל, טבולה פריקי, סלקים צבעוניים ועוד. לצד אלה תוכלו לבחור מהתפריט מנה עיקרית כמו: חצי עוף בטאבון, מוסר ים, טרין של זנב שור ברוטב יין ועוד. מחיר העסקית הוא מחיר המנה העיקרית (132-98 שקל). אפשרות שנייה היא ליהנות מהבופה בלבד, בעלות של 78 שקל.



ב"משייה" יש דגש על טריות, על שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר ועל הפעלת טכניקות בישול מתקדמות ומתוחכמות. עם התאורה הנעימה, כלי החימר והמתכת המוקפדים והצמחים המטפסים שעוטפים את קירות המסעדה, אתם מצוידים לדרך, לעבר ההרפתקאות הגסטרונומיות שהיא צופנת.



מנדלי מוכר ספרים 5, תל אביב

משייה. צילום: דן פרץ


תשוקה איטלקית בשרונה מרקט

אם אתם חובבי אוכל איטלקי ואתם מפנטזים לשתות יין בטוסקנה, אז הקטע הזה בשבילכם. חברת "הכרם", בשיתוף לשכת הסחר איטליה-ישראל וחברת "ריסטרטו", מציעה לקהל הרחב, עד סוף ינואר, שלל שמח וצבעוני של אירועי יין, קולינריה ותרבות איטליה שאסור לכם להפסיד.


רוב האירועים יהיו בשרונה מרקט "שילבש" איטליה, ויזמין אתכם לחוות מסע איטלקי טעים במיוחד בין העסקים בשוק. עלוני מידע עם התאמות יין, אוכל בהמלצת שפים נבחרים ומתכונים יחולקו לכולם, סדנאות יין יתקיימו במתחם, מעדניית "פרימו" תציע מגוון ממוצרי איטליה ובחנות היין יוצעו למכירה מגוון כוסות יין איטלקי ומגוון יינות במחירים מיוחדים – מבית אנטינורי, אלגריני ועוד.



לפרטים נוספים היכנסו לפייסבוק של שרונה מרקט