ברוכים הבאים למקום המבולגן בישראל. הרשת "בורגר סאלון" פתחה סניף ברמת השרון (הפעם בזכיינות), ומה שאירע באותה שבת אביבית יכול היה להיכתב בספר השיאים של גינס בכל אחת מהקטגוריות המעליבות בתבל. קומדיה של טעויות, שאם הן לא היו עצובות כל כך, אולי היו יכולות להיות משודרות בסדרה המיתולוגית "המסעדה הגדולה". לראשונה בתולדות ביקורת המסעדות שלנו בעשור האחרון, אנחנו נאלצים – ממש כך – להעניק ציון של כוכב אחד בלבד.
האמת, דווקא מקום נחמד. קטן, אבל ממזר. נדמה שכל אחד יכול למצוא ב"בורגר סאלון" את מקומו – יש ספות, כיסאות בר, פינות ישיבה בחוץ, מוזיקה ישראלית כיפית, תמונות של סוסים על הקירות – אווירה משפחתית חביבה ונעימה. אלא שמהרגע שהתיישבנו, פשוט רצינו ללכת.
 
זה החל עם קבלת פנים לא מלבבת: כמעט כל השולחנות עמוסים בשאריות אוכל ובפירורים, כך במשך דקות ארוכות, בלי שיד מלצר תיגע בהם. לקחנו טיימר: את השולחן שלידינו לא ניקו במשך 25 דקות מאז הגיענו, על תכולת הקטשופ והצ'יפס והשאריות המטונפות. שולחנות אחרים נותרו עם פירורים מגעילים על השולחנות גם משך זמן ארוך יותר. ואילו המחזה שניבט לעינינו בדרך לשירותים היה לא פחות ממבעית: הר של כלים – הר! – חיכה לשוטף הכלים.
 

המלצר הטרוד והלא חייכן (כל מי שנכח בצוות באותה השבת, אגב, היה גבר. אולי זו הסיבה לכל הברדק) רשם את ההזמנות בצבע פנדה(!) על גבי חתיכת תפריט. לא פלא, אם כך, שכל שלוש המשפחות שישבו סביבנו באו בטענות כלפי השירות: לקוחה שישבה לידינו חיכתה, לטענתה, 55 דקות עד לבוא המנה, ומשזו לא הגיעה ביקשה בעצבנות חשבון וקמה ללכת. לקוח שישב מצד אחר התלונן גם הוא שלא קיבל את המנה במשך דקות ארוכות, אפילו שכל שאר בני המשפחה כבר סיימו לאכול. "תזכיר לנו מה הזמנת?", שואל אותו אחד מאנשי הצוות. לא ייאמן. ולקוח שלישי שואל מה עם בקבוק המים שהזמין לפני רבע שעה. בקטנה.
 
אנחנו המתנו "רק" 14 דקות עד שהגיעה השתייה. למה כל כך הרבה זמן? הלכו לסחוט עצי קולה באפריקה? מילא. 
 
למזלנו, האוכל הגיע בשלמותו, בזמן סביר, והוא אפילו היה לא רע. למרות התפריט הדל, המנות ידידותיות והבשר טוב. Wild בורגר או Wild בורגר גבינה הם שתי האופציות העיקריות כאן להמבורגר. המחירים בגובה העיניים – אבל רק לכאורה: 43 שקלים בלבד עולה כאן המבורגר 220 גרם. חבל רק שכל תוספת בסיסית להמבורגר מחושבת בנפרד: הצ'יפס, שהגיע יבש, עולה כאן 11 שקלים, וסלט ירוק עם עגבנייה עייפה שנחתכה ככל הנראה לפני שעות רבות ב־12 שקלים. ארוחה, לא כולל שתייה, עולה אם כך 66 שקלים. אגב, כשהחזרנו את הסלט בשלמותו בסיום הארוחה, לא שאלו מדוע ולא ניסו לשדל אותנו לטעום משהו אחר.
המבורגר הוא כבר מזמן לא רק קציצה – הוא חוויה, הוא בילוי. ב"בורגר סאלון" ברמת השרון החוויה היא טראומטית.

"בורגר סאלון", סוקולוב 111, רמת השרון, 1700-705-715