החג הכי מזהם שיש שוב הגיע, אבל מה לעשות, על אף כל הנזק הסביבתי והבריאותי, הלכלוך והסירחון - אנחנו מתים על ל"ג בעומר. אולי זו הערגה לילדות, אולי משהו קדום שאנחנו סוחבים בתוך הדנ"א שלנו, או שאולי בכל אחד מאיתנו מסתתר פירומן קטן.



האמת, כל משקה אלכוהולי בא טוב סביב המדורה, אבל בירה תמיד תהיה הדרינק האידיאלי ללילה שכזה, ואם התארגנתם כמו שצריך, בטח מישהו גם יניע מנגל קטן על יד המדורה.



לפני שנמליץ על כמה בירות מעניינות, נתמקד רגע בכיס שלנו. בכל זאת, אלכוהול זה עסק יקר וכולנו סוג של תפרנים, והשאלות כמה בירות לקנות וכמה הן אמורות לעלות עלולות להיות קצת מבלבלות. מזל שמאז הופיע בחיינו שירות משלוחי האלכוהול עד הבית "פאנקו" (paneco.com), אנחנו יכולים להיות יותר חכמים וחסכנים. פאנקו לא רק יספקו לכם כמעט כל משקה בתוך פחות מיממה, אלא גם יקנו מכם בחזרה, במחיר המכירה, עד שליש מהכמות שרכשתם. ואצלם אתם גם בטוחים שהאלכוהול לא יהיה מזויף. אז אחרי שצלחתם את כל זה מגיע לכם לשתות משהו. קבלו כמה בירות ערבות לחך שילכו יופי עם


הסמיכות של עשן המדורה.



נגב אואזיס
נגב אואזיס, 4.7% אלכוהול, היא בירת אייל זהובה, מעורפלת וקלילה, בעלת ניחוח של פירות הדר וטעם מרווה ומרענן. נגב אואזיס היא מלווה מושלמת למגוון מאכלים מתובלים, בשרים או דגים.


בקבוק של 330 מ"ל יעלה בסביבות 12.5 שקלים


סן מיגל ESPECIAL
בירת הדגל של מבשלת סן מיגל, הגדולה במבשלות ספרד. בירת לאגר בהירה, בעלת גוף קל וטעמים עדינים, מתאימה לכל חך. 5.4% אלכוהול.


7.5 שקלים לבקבוק של 330 מ"ל


באדוויזר בודוו'אר
BUDWEISER BUDVAR היא בירת פרימיום לאגר שהרבה שתיינים הכתירו כבירה הצ'כית הטובה בעולם. היא מבוססת על מסורת בישול בירה של למעלה מ־700 שנה ומבשילה במשך 90 יום טרם אריזתה בבקבוק. זה מעניק לה את טעמה הייחודי. לבירה מראה זהוב בהיר וניחוח עדין ו־5% כוהל.


מחיר מומלץ עבור שישיית בירות: 34.90 שקלים


מלכה אדמונית
בירה מסוג Pale ale אנגלי קלאסי , 5.5% אלכוהול, המאופיינת בטעם לחמי של שעורה וצבע אדום עמוק. הבירה מבושלת עם כמויות גדולות של כשות הנותן מרירות מורגשת, אם כי לא כזו שמשתלטת ומכסה את טעמי הלתת. אלכוהול


מחיר: 16 שקלים


מרטנס פילס
מבשלת מרטנס הוקמה לפני 250 שנים בבלגיה. שמונה דורות רצופים פיתחו את החברה למבשלת בירה מודרנית תוך כדי שמירה הדוקה על ערכי משפחה ומסורת. מרטנס פילס היא בירת פילזנר קלאסית שזוכה להערכה בינלאומית. הבירה של מרטנס היא בסגנון פילזנר בתסיסה נמוכה, עם צבע זהוב בהיר בעל ראש לבן של בועות זעירות וארומה עדינה של פירות.


מחיר: 9.90 שקלים


בירה ברנרד
בירת לאגר בסגנון פילזנר צ'כי קלאסי, בעלת גוף, מתיקות מאלטית וסיומת מרירה אך מאוזנת. הבירה אינה מפוסטרת, ולכן עשירה בטעם וארומה, ובזכות תהליך פילטור ייחודי בעזרת מיקרואורגניזמים היא נותרת צלולה וקלה לשתייה.


מחיר ל־330 מ"ל: 7.5 שקלים


ל־500 מ"ל: 11 שקלים


במשקה זה: הטרנדים החמים בגזרת האלכוהול שהולכים לכבוש את עונת החתונות הקרובה


כאשר נשאלת השאלה "מה הכי חשוב לך בחתונה?", התשובה הרווחת בפי צעירים ומבוגרים כאחד היא "אוכל, די־ג'יי ואלכוהול. ולא בהכרח לפי הסדר הזה". ועם זאת, בעוד שהקטגוריות בתעשיית החתונות הלכו והתפתחו בעשור האחרון, תחום האלכוהול נותר ארכאי יחסית וקפא על שמריו. אך לא עוד: נדמה כי בעונת החתונות הקרבה התחום יקפוץ מדרגה (או שתיים) ויהפוך להיות הנושא החם של הערב.



דימה גנקין, מנהל הבר של חברת FAT KAT, המעניקה שירותי בר למרכז הכנסים והאירועים LAGO בראשון לציון, מרחיב בנושא המגמות והטרנדים החמים בגזרת האלכוהול.



קוקטיילים מתוחכמים שמוגשים בפרזנטציות שונות. להיטי החתונות. צילום: ניר עמוס
קוקטיילים מתוחכמים שמוגשים בפרזנטציות שונות. להיטי החתונות. צילום: ניר עמוס



"בשנה האחרונה התחזק מעמדם של ברי הקוקטיילים בתל אביב, טרנד שהחל בלונדון והגיע גם למחוזותינו הים תיכוניים", הוא מסביר. "הקוקטיילים יהיו כוכבי האירוע בחתונות אביב־קיץ הקרובות, כאשר לא מדובר יותר בקוקטיילים המיושנים בתוך קערה עם מספר קשים, אלא על קוקטיילים מעודנים ומתוחכמים המוגשים בפרזנטציות חדשניות. הדגש העיקרי בקוקטיילים שנשתה בחתונות הקרובות יהיה על יצירתיות, חיבור בין חומרי גלם טבעיים לאלכוהוליים, למשל ג'ין עם ירקות, עשבי תיבול ומרכיבים מרעננים נוספים".



מה עם יין?
"התחום שהיה בעבר נחלת המבוגרים, קיבל גם הוא תפנית לאחרונה, כאשר יותר ויותר אורחים מעדיפים לשתות יינות בחתונות. בזכות התחזקות יקבי הבוטיק הישראליים בשנים האחרונות, גם האורחים הצעירים נהנים משתיית כוסות יין במהלך החתונה, ולא רק בשלב קבלת הפנים. כפי שהצעירים הפכו להיות אניני טעם בכל הקשור לאוכל גורמה, הם הפכו לאניני טעם בכל הקשור ליינות איכותיים, ועל כן, באמצעות צוות הבר, הם מתאימים את סוג היין למנות השונות".