מיקס אנד מטץ': אלכוהול ובריאות לא הולכים יחד. את הקונצנזוס הזה מנסים המיקסולוג דן קרייצר, אורי שביט ממסעדת "מיס קפלן" הטבעונית שבמתחם שרונה והשפית שיראל ברגר לנפץ. כך נולד הבר הסקסי, השמח והכי קיצי שיש Mix Kaplan. מדובר בבר קוקטיילים קיצי מבוסס פירות בבר החיצוני הצמוד למבנה המסעדה, שבמרכזו תפריט קוקטיילים פירותי שנבנה על ידי קרייצר.

בין הקוקטיילים תוכלו ללגום את Tropical Heat - קוקטייל של רום בקרדי סופיריור עם גרנד מרנייה, תפוז, מנגו וסירופ צ׳ילי חריף, קוקטייל בשם Miss Basil של ג׳ין בומביי איסט עם ליים, מייפל, אבטיח ובזיליקום ועוד שישה קוקטיילים נוספים, כולם מבוססי פירות וירקות טריים. 
 
גימיק מגניב שאהבתי הוא האפשרות להפוך למיקסולוגים לרגע ולהרכיב לעצמכם את הקוקטייל שלכם בעזרת גלוית Do it yourself. להשלמת הבילוי הבריא תוכלו ליהנות ממנות קטנות, צבעוניות ומבוססות פירות ממטבחה של ברגר, המתכתבות עם סגנון המנות של מסעדת האם. רק מה? כל הטוב הזה נסגר בסוף הקיץ, באמצע ספטמבר, מה שאומר שיש לכם קצת פחות מחודש לפקוד את המקום. אתם עוד פה?

Mix Kaplan Summer Mixology אליעזר קפלן 18, מתחם שרונה, תל אביב. פתוח כל השבוע החל מ־19:00 ועד אחרון האורחים.



בירה כמו מים


זה כבר הפך למסורת: גולדסטאר ועיריית חיפה מגישים לכם את פסטיבל “עיר הבירה”(כבר 24 שנה רצוף!), שיתקיים במשך יומיים במגרשי אתוס שבחיפה. בפסטיבל, שייערך היום ומחר (17-18.8), ישתתפו מוש בן ארי, הדג נחש, דודו טסה והתקווה 6. מפיקי האירוע מצפים למעל 60 אלף איש, והכניסה הינה חינם. חוץ מהופעות, הפסטיבל כולל מתחמי פעילות חווייתיים,beer garden, מתחם האופנה גולדסטאר FACTORY ושדרת דוכני מזון. היום, 17 באוגוסט, יופיעו הדג נחש והתקווה 6. מחר, 18באוגוסט, יופיעו מוש בן ארי ודודו טסה. 

פתיחת שערים בשעה 20:00, הכניסה מעל גיל 18.

כבר 24 שנים ברציפות. פסטיבל הבירה, 2015. צילום: ליאור גולסאד
כבר 24 שנים ברציפות. פסטיבל הבירה, 2015. צילום: ליאור גולסאד



יינות לקיץ הישראלי


אם יש חיבור מושלם לט"ו באב, זה בטח הרוזה: יין ורוד, קליל אך מלא טעמים, משכר, אבל כזה שמחזיק אתכם ערניים."בשנים האחרונות עשה הרוזה קאמבק בישראל ונצפית עלייה בצריכתו", מספרת עירית בוקסר, הייננית הראשית של יקבי ברקן. "אין ספק שזוהי תעודת בגרות משמעותית של הציבור הישראלי והיכולת שלו לגוון גם עם יינות שצבעם לא אדום. הזנים המרכיבים את היין הזה אמנם מקורם בזנים האדומים, אך בניגוד ליינות האדומים התוססים על הקליפות של הענבים, מושרה התירוש של יינות רוזה על הקליפות של הזנים האדומים לפרק זמן קצר במיוחד.

הצבע הוורוד מתקבל באופן מהיר, והתירוש הצבוע ורוד חגיגי מותסס עם השמרים בלי קליפות הענבים". אז מהו הרוזה המתאים לכם? 

רכסים דישון רוזה 2015

עשוי מ־100% ענבי קברנה פרנק. כיאה ליינות רוזה, היין שהה על קליפות הענבים במשך שעתיים בודדות בלבד, ומיד לאחר מכן הועבר למכלי תסיסה. זמן קצר זה הספיק ליצירת הצבע הוורדרד הסמוק והמוכר. היין תסס בעזרת שמרים ארומטיים על מנת לשמר את האופי הפירותי של הענבים. כל אלו תרמו ליצירת יין פירותי, ארומטי וקליל המשאיר טעם של עוד.



הרכב: 100% קברנה פרנק. כרם: דישון. גובה: 520 מ'. אזור גידול: גליל עליון. אלכוהול: 12.3%.


מחיר: 79 שקל.


יינות לקיץ. צילום: יח''צ
יינות לקיץ. צילום: יח''צ



יקבי ירושלים


מארז יין זוגי לט"ו באב, פרי שיתוף פעולה בין היקב לבין האמן דוד גרשטיין: גוורצטרמינר בציר 2014 שעליו מוטבעת עבודת האמנות "פרחי השמש". מאופיין בניחוחות ריבת תפוז סיני, אפרסק צהוב ומי ורדים ובעל רעננות חמצמצה. יש לאכסן בשכיבה ולהגיש בטמפרטורה של 12 מעלות.



מרסלאן בציר 2014 שעליו מוטבעת עבודת האמנות "תפילת העץ". מכיל 85% ענבי מרסלאן, 8% ענבי מרלו ו־7% ענבי פטיט ורדו. ניחוחות של דובדבנים, פירות יער, וניל ומעט טבק. ניחן בגוף מאוזן וסיומת מהנה. טמפרטורת הגשה מומלצת היא 16־18 מעלות.


מחיר המארז: 99 שקל.



רוזה יתיר 2014


רוזה יתיר 2014 הוא יין ורוד יבש שהופק מ־68% ענבי גרנאש ו־32% ענבי טמפרניו, משני כרמים שונים ביער יתיר הממוקמים בגובה של 780 ו־680 מטר מעל פני הים. לצורך הפקת היין נלקח רק התירוש החופשי והותסס בטמפרטורה נמוכה במכלי נירוסטה. לאחר סיום התסיסה היין הושאר במכלי הנירוסטה עד לבקבוק. צבע ורוד אפרסק בהיר. טעם פירותי מאוד עם סיום יבש ומרענן. אלכוהול: 12.5%.


מחיר: 90 שקל.



קסטל לאוהבים


יקב קסטל מציע מארז זוגי מהודר של יינות חדשים המתאימים במיוחד לשתייה במזג האוויר החם. המארז כולל את היינות LaVie Blanc du Castel מבציר 2015 - בלנד לבן של ענבי סוביניון בלאן, שרדונה וגוורצטרמינר. עבר תסיסה ארוכה בטמפרטורה קרה וטיפול מוקפד במשקעים. צבעו זהוב עדין, רענן בעל גוף וסיומת עשירה.



היין השני הוא Rose du Castel מבציר 2015 – בלנד רוזה של ענבי מרלו, מלבק וקברנה פרנק, שנבצרו טרם הבשלתם המלאה. הצבע הבהיר של היין מעיד על סחיטה מהירה ומגע קצר של התירוש עם הקליפות.


מחיר: 183 שקל.


מרטיני רוזה מבעבע


כובש בטעמו ומאוזן היטב. השילוב יוצא הדופן של סוגי הענבים (ברשטו, מלבסיה ומוסקט) מצפון איטליה יוצר רוזה מבעבע, יבש, עדין ואלגנטי. הרמוניה של טעמים, עם פריכות של יין פירותי. ריח מעורר חושים ומזכיר פירות הדר ואפרסקים בשלים. ניחוחות עדינים של ורדים וסיגליות משתתפים גם הם ביצירת הבלנד.


מחיר: 65 שקל.