קיימות עשרות רבות של גרסאות להכנת כרוכיות ממולאות. השבוע, כשהכנתי את כרוכיות התמרים האהובות עלי, החלפתי את הקמח הרגיל שבו אני משתמשת בקמח כוסמין, וגיוונתי במלית, כך שתתאים למרקם הבצק. בצק הכוסמין מחבק ואוסף לתוכו באהבה כל מלית מתוקה ועשירה. במתכון הבסיסי משתמשים בממרחים כמו ממרח תמרים, ממרח שוקולד, ממרח בוטנים וחלבה ועוד. הפעם השתמשתי בריבת שזיפים, ולה הוספתי נטיפי שוקולד, צימוקים, אגוזי פקאן מסוכרים וקינמון. אתם, כמובן, מוזמנים לערוך שינויים בהתאם לטעמכם.



אני ממליצה לעשות כמוני ולהציץ מדי פעם מבעד דלת הזכוכית של התנור כדי לראות איך הקסם מתרחש: כיצד שורות של כרוכיות ממולאות מקבלות חיים וצורה, ולהריח את הניחוח המשכר מתפשט בכל הבית.



כרוכיות מקמח כוסמין


החומרים: (ל־3־4 גלילות)



לבצק:


1/2 ק"ג קמח כוסמין מלא מנופה


200 גרם מחמאה מומסת (אפשר להחליף בחמאה)


2 ביצים שלמות או 2 חלמונים


1/2 כוס מיץ תפוזים


2 כפות אבקת סוכר


1 שקית אבקת אפייה


1 שקית סוכר וניל או 1 כפית תמצית וניל


1 כף קליפת תפוז או לימון מגוררת, אפשר שילוב בין השניים


1/2 כפית קינמון



למלית:


1 כוס ריבת שזיפים, תות או ריבה מעורבת


1 כוס נטיפי שוקולד/ שוקולד צ'יפס


2 כפות מים


1/2 כוס אגוזי מלך/ פקאן קצוצים


1/4 כוס צימוקים בהירים או כהים


1/2 כפית קינמון טחון



לבזיקה:
1/2 כוס אבקת סוכר



כרוכיות כוסמין במלית ריבת שזיפים. צילום: פסקל פרץ רובין



אופן ההכנה:



1. מערבבים את כל חומרי הבצק בקערה או במערבל חשמלי עד לקבלת בצק אחיד וחלק. אם צריך מוסיפים עוד 1־2 כפות מים ולשים לבצק אחיד וחלק. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ושומרים במקרר כחצי שעה.



2. מחלקים את הבצק ל־3־4 חלקים שווים, מרדדים כל חלק על משטח מקומח ומורחים בריבה. מפזרים מעל נטיפי שוקולד, אגוזים, צימוקים ומעט קינמון ומגלגלים את הבצק עם המלית מהצד הקרוב אליכם אל הצד המרוחק מכם לגלילה אחידה והדוקה. בדרך זו מכינים את יתר הגלילות.



3. מניחים את הגלילות כשצד שבו סגירת הגלילות פונה כלפי התבנית המרופדת בנייר אפייה. מסדרים אותן ברווחים שווים בתבנית האפייה.



4. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (170 מעלות) כ־25־30 דקות. מוציאים מהתנור, ובעודן חמות בוזקים כמות נדיבה של אבקת סוכר.



5. מצננים קלות וחותכים לפרוסות בעובי 2 ס"מ. שומרים בצנצנות בעלות סגירה הרמטית. עוגיות אלו נשמרות היטב עד שלושה שבועות.



טיפסקל


להכנת העוגיות בגרסת פרווה – החליפו את החמאה במחמאה או במרגרינה, שמן קוקוס מוקשה או שמן . הקפידו על רידוד דק. העיקרון בהכנת הכרוכיות הוא בצק דק ומלית עשירה.