הם יכולים להיות מבושלים, צלויים, מטוגנים בשמן עמוק או בשמן רדוד, עטופים בבלילה מעניינת, מצופים ברוטב מיוחד או שוחים ברוטב פיקנטי עשיר בעשבי תיבול - לא משנה איך תבחרו להכין דגיגונים, כגון ברבוניות או סרדינים, הם תמיד יהפכו למנה מושלמת. הדג ודרך הטיפול בו הם המקנים למנת הדגיגונים בגלימה הפיקנטית, שאני מביאה היום, את טעמה. התוצאה המתקבלת לא פעם מפתיעה. המנה חמה ופריכה, והדג מתפצח בפה ואוסף לתוכו את הרוטב המושלם, שנועד להשלים את הטעם המבוקש. הדגים כל כך קטנים, שיש מי שאוכלים אותם שלמים על אדרותיהם למעט זנב וראש.



התוספת המתבקשת למנה היא שני חצאי לימון, שסוחטים מעל לדגיגונים המטוגנים בהגשה. מיץ הלימון מחדד ומרכז את טעם הדגיגונים. אפשר גם להכין רוטב חריף או סלט של עשבי תיבול קצוצים דק עם פלפל חריף ומיץ לימון ולהגישו לצד הדגים. את הדגים רצוי להגיש מיד בתום הטיגון, כאשר הם בשיא הדרם, וטעמם מושלם. 



טיפסקל



1. לפני ההכנה בזקו מלח גס והזליפו מיץ לימון על הדג. השהו במשך חצי שעה לנטרול הריח.


2. לשינוי המרקם והפריכות אפשר לשלב את הקמח בקמח מצה או בפירורי לחם. לחלופין, אפשר לוותר על הקמח ולהשתמש רק בפירורי לחם או בפירורי פנקו.


3. אפשר להוסיף עשבי תיבול לבלילה או לתערובת הקמח. עשבי התיבול שבהם משתמשים צריכים להיות מיובשים ולא טריים, כדי לקבל מרקם אחיד ונאה.



דגים קטנים בגלימה פיקנטית


החומרים:


500 גרם דגים קטנים, כמו ברבוניות או סרדינים נקיים


מיץ מחצי לימון


1 כוס קמח מנופה


1/2 כוס פנקו (פירורי לחם יפניים) - לא הכרחי


1/2 כפית מלח


1/2 כפית שום מיובש


1 כפית תערובת פיקנטית של עשבי תיבול ופלפלים או שילוב בין פלפל שחור גרוס, פלפל שאטה גרוס ו-1/2 כפית כמון


2 ביצים


3 כפות מים


שמן לטיגון עמוק


חצאי לימון להגשה



תוצאה מפתיעה. דגים קטנים בגלימה פיקנטית. צילום: פסקל פרץ-רובין



אופן ההכנה:


1. שוטפים היטב את הדגים, מניחים בקערה ומזליפים מעט לימון. משהים כעשר דקות, שוטפים ומנגבים.


2. מניחים בקערה בינונית את הקמח ומוסיפים את כל התבלינים.


מערבבים היטב. בקערית נוספת טורפים את הביצים ומוסיפים להן את המים.


3. מחממים שמן לטיגון עמוק: על השמן להיות לפחות בגובה 4 ס"מ. מלפפים את הדגים בקמח ובביצים הטרופות ומטגנים. מוציאים ומניחים על נייר סופג. מגישים חם עם לימון בצד.