למרות עומס המסעדות בעיר העתיקה בנצרת, ואף שהיא ממוקמת בלוקיישן נסתר שאינו על הכביש הראשי, אין מקומי שלא מכיר את מסעדת "תשרין". במשך 13 שנות פעילותה הפכה המסעדה למוסד קולינרי מוביל בעיר, ובצדק.



את המסעדה הקימו בשנת 2004 שני שותפים, דור חדש למסעדנים נצרתים שהביאו לעיר בשורה קולינרית, כשהשכילו לשלב בין המטבח הערבי למנות וחומרי גלם מרחבי העולם. "תשרין" היא אחת מנושאות הדגל של הקולינריה הנצרתית העכשווית, ולפני כשנתיים אף נפתחה מסעדה נוספת בנצרת עילית בשם הקולנועי - "תשרין 2".



המסעדה שוכנת בבית אבן עתיק שנבנה בשנת 1868 ושימש תחילה כבית מגורים. בכניסה מוצב תנור עצים, שבו מוכנות חלק מהמנות, ובפנים חדר מרכזי וחדר צדדי, שניהם נראים כמו סלון משפחתי חמים ונעים. נרות דולקים ברקע, מוזיקה נעימה נשמעת, ואווירה סמי־ערבית סמי־קוסמופוליטית שוררת באוויר ומצליחה להביא למסעדה מקומיים לצד תיירים וחיילי צה"ל.



סלט שנקליש (39 שקלים) הוא פתיחה מצוינת לארוחה: עגבניות שנחתכו בזה הרגע עם נענע טרייה וכמות נדיבה של גבינת שנקליש סורית מתובלת ומגורדת. הסלט היווני העייף OUT, סלט השנקליש IN. מתובל היטב, עשיר, רענן, כיפי. גם החציל הקלוי (42 שקלים) זוכה לטוויסט בדמות טחינה אדומה - בזכות האריסה המעורבבת בה - ופלפלים קלויים סביבו. החציל עדיין נותר דומיננטי, אבל נגיעות הפלפלים והפרזנטציה היפהפייה הופכות גם מנה שבלונית זו למנה נעימה עד מאוד.



מוחמר (69 שקלים) היא מנה שבסיסה פיתה מהטאבון, ועליה פרגיות מתובלות המוגשות עם בצל, סומק וצנוברים. אנחנו לא חסידים של "פיצות" כגון אלה, אבל כשיש מנה שמצליחה להפתיע אותנו – אנחנו מחסלים אותה עד תום. וזה מה שקרה למוחמר. איכשהו, כל הטעמים התחברו לכדי יצירת מופת פשוטה למדי, שטעמה טעם גן עדן.



גם הערוסה (58 שקלים) - לא להתבלבל עם אריסה – הפתיעה לטובה: בשר קבב וגבינה צהובה עטופים בבצק פילו עם טחינה. זה אולי נשמע שחומרי הגלם זרים אלה לאלה, אך הם דווקא התחברו יפה, הגם שלא הרגשנו בטעם הגבינה הצהובה.



כשעל כל זה אמון שף שיש לו את זה, כל מנה היוצאת ממנו מצליחה לרגש ולהפתיע. כזה הוא הקינוח חלויאת אל־ג'בן - בצק סולת במילוי ריקוטה עם דבש ופיסטוקים, שטעמיו עדינים, לא סובלים מעודף מתיקות, קלילים ומהווים סיום מושלם לארוחה מושלמת. 



מתובל היטב, עשיר, רענן וכיפי. סלט שנקליש, צילום: אסף רונן
מתובל היטב, עשיר, רענן וכיפי. סלט שנקליש, צילום: אסף רונן




"תשרין", אל–בישארה 56, נצרת, 04-6084666. 5/5




אוכל על גלגלים



לפני כשלוש שנים ייבא ישראלי בעלי רקע ביטחוני עשיר ורקע קולינרי אפסי קרוון אוכל מקצועי מגרמניה. הקרוון נראה מיליון דולר – מאובזר, מושקע, נוצץ, חדש מהניילונים. לבחור הזה היה נראה שהשפים בישראל יסתערו על הקרוון, ישכרו אותו וינהגו בו כל הדרך ל"מאסטר שף". לצערו, הוא הקדים את זמנו, והעסק לא צלח.



החל משבוע הבא ייערך פסטיבל אוכל על גלגלים: בימים שלישי עד חמישי,9.5־11.5 יקיים שוק האיכרים בנמל תל אביב את פסטיבל


Food Trucks הראשון בישראל, שבמסגרתו עשר משאיות שהוסבו לבתי אוכל על גלגלים יציעו אוכל רחוב במגוון סגנונות לקהל הרחב. החל מהשעה 16:00 תוכלו למצוא מתחם מיוחד ברחבה הקדמית של שוק הנמל, שבו יתמקמו משאיות האוכל השונות ויציעו מגוון רחב של מנות במחיר 25־40 שקלים.



בין משאיות האוכל: MASAEAT – משאית האוכל של גידי חכימי המתמחה בנקניקיות ותגיש קארי וורסט - נקניקיית עגל בתבשיל עגבניות וקארי, נקניקיית בקר על תבשיל כרוב וחזה אווז ונקניקייה חריפה על תבשיל של צ'ילי קון קרנה וגוואקמולי. כל הנקניקיות יוגשו לצד צ'יפס שנעשה במקום; אתנחתא – המזנון של חיליק עומר יציע שקשוקה קלאסית, תבשיל ירקות על מצע אורז ומנת מוקפץ של חזה עוף ובצל; טריילר הבשרים של השף יוסי שרף המתמחה ביישון, עישון וצליית בשרים יציע בטריילר הבשרים בריסקט בעישון של 24 שעות בזרדי ענבים, לחמניית פרנה ממולאת בבשר טלה, לימון כבוש, אריסה, כוסברה וטבסקו וכנפיים ברוטב ברביקיו. 



עשר משאיות בטעמים שונים. פסטיבל Food Trucks. צילום: שרית גופן
עשר משאיות בטעמים שונים. פסטיבל Food Trucks. צילום: שרית גופן



שוק הנמל, האנגר 12, נמל תל אביב, 077-5493094