הקיץ עוד רגע כאן ואיתו הטמפרטורות הגבוהות והלחות המעיקה. זה בדיוק הזמן ללמוד להכין קוקטייל קר על בסיס פירות, כדי שבבוא העת ירענן לכם את צהרי שישי או יתבל ארוחת ערב על המרפסת עם חברים. מי שיסייע לכם במלאכה המענגת הזאת הוא גיא גלבויז, שלפרנסתו עוסק בשיווק וביזמות ובשעות הפנאי מארח למופת וחובב אלכוהול מושבע, שרק מחפש סיבה למסיבה.

גלבויז עלה לארץ מארצות הברית, שם למד מיקסולוגיה והתמחה בקוקטיילים מולקולריים בברים הנחשקים של השדרה החמישית. הוא כבר למד שלנו, הישראלים, שלא כמו לאמריקאים, אין סבלנות להשקיע זמן רב מדי בדרינק שלנו, ושאנחנו רוצים להרשים במינימום מאמץ, והוא מציע שלושה מתכונים זריזים לקוקטיילים נפלאים וגם כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת כמו מקצוענים.


סנגרייה:
המלכה הספרדית בגרסה קיצית וקלילה

החומרים: בקבוק יין אדום; תפוח ואגס חתוכים לריבועים קטנים; מיץ מחצי לימון; מיץ מחצי תפוז; כוכבי אניס; ציפורן; 1/2 כוס סוכר; מקלות קינמון.

אופן ההכנה: מניחים בסיר את כל המרכיבים ומבשלים על אש קטנה במשך כ־20 דקות. בוחשים מדי פעם, טועמים ומתקנים תיבול לפי הצורך. מעבירים לקנקן או לקערת הגשה, מכניסים לקירור לכמה שעות ומגישים.

סנגרייה, קוקטייל, צילום: יח"צ

טיפ מנצח: כדי לשדרג את הטוטאל לוק של ההגשה אפשר להכין מבעוד מועד קוביות קרח מיוחדות. מכניסים לתוך מגש קוביות קרח פירות יער, עלי נענע, ענבים או כל פרי אחר שעולה על דעתכם, מוסיפים מים ומכניסים למקפיא לכמה שעות.

קפירינייה: המרענן הרשמי של הקיץ הברזילאי

החומרים: 4 לימונים/ ליים עם הקליפה פרוסים דק; מי סוכר; 3/4 כוס קשאסה; קרח כתוש; עלי נענע קצוצים.

אופן ההכנה: כותשים את הלימונים עד להוצאת הנוזלים והשמנים מקליפת הלימון. מעבירים לשייקר, מוסיפים את שאר המרכיבים (ללא הקרח) ומערבבים כמה שניות. מוזגים לקנקן ומוסיפים את הקרח הכתוש.

טיפ מנצח: חצאי ענבים יוסיפו קריצה שובבה למשקה הברזילאי המסורתי.

 
אבטיח שיכור: שילוב מרענן של אבטיח וערק

החומרים: חצי אבטיח קר, חתוך לקוביות; עלי נענע, קצוצים; ערק, לפני הטעם; מיץ מחצי לימון.

אופן ההכנה: מערבבים את כל החומרים בשייקר, מכניסים להקפאה לשעה ומגישים.

טיפ מנצח: הגישו את הקוקטייל בתוך קליפת האבטיח, שתשמש כקערה מקורית במיוחד.

אבטיח שיכור, קוקטייל, צילום: יח"צ

 חשיפה לצפון

אם עדיין לא יצא לכם להגיע לקצרין לביקור במרכז המבקרים של יקב רמת הגולן, אל דאגה. היקב מגיע אל נמל תל אביב לאירוע "בר מארץ היין". האירוע יימשך ארבעה ימים על פני שטח גדול בסמוך לשוק הנמל, שבו יוקמו חמישה ברי יין ייחודיים, בעלי קונספט טעימות שונה אך עם מכנה משותף אחד: עולם הקולנוע.

בר "החיים בבועה" יכלול יינות מבעבעים בגוונים ורוד ולבן (30 שקלים לסבב טעימות). בבר "לבן זה האדום החדש" יעמדו במרכז הזנים הלבנים (30 שקלים לסבב טעימות). "משחקי הכס" הוא בר המציג זנים אדומים המתחרים על לבו של הקהל במשחק חושני של גוונים וסגנונות (30 שקלים לסבב טעימות). טעימה של יינות מחלקות נבחרות ברזולוציות חדות ומעמיקות יוצגו בבר "קלוז אפ" (45 שקלים לסבב טעימות). והבר האחרון, "מלך היינות", ישים במרכז הבמה את ירדן קברנה סוביניון, שהתחיל את מהפכת היין בישראל והביא ליקב ולתעשיית היין הישראלית הכרה בינלאומית (45 שקלים לסבב טעימות).

יינות של יקבי רמת הגולן, צילום: יח"צ

לצד הטעימות ייהנו המבקרים מסרטי תעודה מוזיקליים שיוקרנו במתחם סמוך במסגרת פסטיבל דוקאביב, ויתקיימו סדנאות במתחם מיוחד. בין הסדנאות שמשכו את תשומת לבנו: "אומנות הטעימה", טעימה עיוורת של יינות אדומים ולבנים, "מי הזיז את היין מהגבינה", סדנה להתאמת יינות לגבינות ו"ירדן קצרין 2013, האלמנט החמישי", השקה ראשונה מסוגה של היין בהנחיית צוות הייננים של היקב.

"בר מארץ היין", 14.5־17.5, 19:00־23:00, הכניסה חופשית