יש תפריטים שרק למקרא האותיות בהם, מיצי הקיבה מתחילים לצרצר. כזו היא “מינה טומיי”, הרשת האסייתית הוותיקה, שמשתבחת משנה לשנה. 

בתפריט הנוכחי מככבים חמישה מטבחים - ההודי, הווייטנאמי, הקוריאני, היפני וכמובן התאילנדי - בעושר של מנות מגרות למקרא, וממה שהצצנו בקרב שולחנות אחרים, גם למראה.

36 מנות יש בתפריט, המבטיחות גן עדן של טעמים מהמזרח, אולם ללא חלוקה של ראשונות ועיקריות. למה לסבך כשאפשר לפשט? כשסועד מזמין מנה שעולה 50 שקלים, איך הוא יכול לא לדעת אם היא ראשונה לנשנוש או עיקרית שתשביע אותו?
 
42 שקלים עולה המנה נאמס וייטנאמי, וכשקיבלנו אותה הבנו מיד שהיא מנה ראשונה: מפונפנת למראה, בעלת ריח מגרה ופיקנטי ומתברר שגם טעימה. הנאמס הם למעשה דפי אורז מטוגנים הממולאים בפרגית טחונה (שבקושי הורגשה) ועשבי תיבול. את הסיגר המטוגן שיצא מהמחבת, כך מסבירה המלצרית המקצועית, יש לעטוף בעלה חסה ולתבול ברוטב תמרהינדי. התוצאה חביבה, מנה ראשונה קלאסית.
 

כנהוג במחוזותינו, לא ויתרנו על הבאן - כאן הוא מוגש במילויים שונים לבחירת הלקוח. בחרנו בבקר (39 שקלים לזוג) שהגיע משוח במשחת שומשום, צ’ילי קוריאני וקימצ’י – חמוצים יפניים. הבאן אוורירי, אחד הנעימים למאכל שאכלנו. טוב היה לו מנת הבקר הייתה נדיבה יותר.
 
המנה העיקרית שנבחרה בהמלצת המלצר היא גוגי ססאם מהתפריט הקוריאני. בהתאם למחירה (84 שקלים) לא היה ספק לגבי עיקריותה. התוצאה: נתחי אנטרקוט המוגשים במחבת לוהטת במצב מדיום רייר, כאשר משימת צלייתם מועברת ללקוחות. המלצרית (כן, הם כל הזמן מתחלפים פה) הסבירה שיש להכניס את האנטרקוט לתוך עלה חסה יחד עם אורז וחמוצים קוריאניים - שהם אולי קוריאניים, אבל פחות חמוצים - ולאכול כאילו היינו בליל הסדר.

מנה מרתקת, שונה, הרפתקנית, לחובבי טעמי בשר עם ירקות טריים. אם אתם לא אוהבים מלפפון יחד עם כריך פסטרמה, כנראה שלא תמצאו את עצמכם במנה הזו.
 
מומלץ ל”מינה טומיי” לפתח את תחום הילדים - הן במנות הילדים (מלבד שניצל ואורז), והן מבחינה ידידותיות - כגון דפי הפעלה, צבעים, לא משהו מסובך מדי. לרשת יש פוטנציאל להצליח בקרב המשפחות ולהתחרות ראש בראש גם מול מסעדות ההמבורגרים, שכבר השכילו להבין שהפעלת הילדים בשלל אטרקציות תביא את הוריהם ותשאיר בסוף הארוחה סכום שמן. התעלמות מהילדים תשאיר את “מינה טומיי” בליגה גבוהה, אבל לא בליגה המשפחתית. עם סגירת הגיליון עדכן אותנו איש יחסי הציבור של המסעדה, כי בקרוב יושקו תפריט מיוחד לילדים וחוברות הפעלה. נעקוב מקרוב.
 
בשורה התחתונה, “מינה” (אפשר לקרוא לך מינה?) היא רשת כיפית, מתוקתקת ונעימה, שלא משעמם בה בשום שלב. אם נמאס לכם לאכול נודלס קלישאתי ברוטב חמאת בוטנים, קפצו לבקר. החוויה מובטחת.
“מינה טומיי”, הארבעה 17, 
תל אביב, 1-700-504-506