מי לא מכיר את הפבלובה, ענן מרנג ממולא בקרם ובקצפת, שאותו מעטרים שלל פירות טריים ולפעמים גם רוטב חמצמץ, שמשלים את התמונה? כשאני מארחת כמות גדולה של סועדים, אני נוהגת להכין פבלובה ענקית שכולה גלים והרים של מרנג נפלא, שעבר ייבוש בתנור והפך למעין הר געש ענק ומפתה, שלתוכו אני מכניסה תוספות ומגישה למרכז השולחן.



כשחותכים את הפבלובה לעיני הסועדים, מגלים שהיא פריכה ומתפצפצת מבחוץ ורכה וספוגית מבפנים. זהו קינוח כיפי להגשה וכיפי לאכילה, כשכל הסועדים טועמים ממנו ביחד, כל אחד בכף שלו, מה שיוצר חיבור וחברותא מענגת.



כשרוצים לשמור על המשקל, אפשר להכין פבלובה במנות קטנות. ואכן, הפעם הכנתי אותה בצורת תלולית קצף, ולתוכה הכנסתי קרם ופירות קיץ נפלאים. ולא תאמינו: זה לא לוקח יותר מעשר דקות עבודה, והיא סוחטת מחמאות בקלות. המתכון מתאים מאוד לימים החמים והתוצאה יפהפייה, מרשימה ובעיקר מאוד טעימה: כל ביס הוא חגיגה של טעמים.



פבלובה


החומרים (15־18 יחידות):


למקצפת:


120 גרם חלבונים (3־4 חלבונים מביצים גדולות)



120 גרם (2/3 כוס) סוכר



120 גרם (2/3 כוס) אבקת סוכר


כשרוצים לשמור על המשקל אפשר להכין פבלובה במנות קטנות. צילום: פסקל פרץ רובין
כשרוצים לשמור על המשקל אפשר להכין פבלובה במנות קטנות. צילום: פסקל פרץ רובין


לקרם:

1/4 1 כוסות חלב

1/2 מקל וניל

4 חלמונים

1/3 כוס סוכר

2 כפות גדושות עמילן תירס (קורנפלור)

להגשה:

מבחר פירות העונה חתוכים לקוביות קטנות

מעט קצפת

רוטב פירות

אופן ההכנה:

1. להכנת המקצפת: מחממים את התנור לחום נמוך (100 מעלות), שמים בקערת מערבל את החלבונים עם מעט מהסוכר ומקציפים במהירות בינונית. תוך הקצפה, מוסיפים את יתרת הסוכר ואת אבקת הסוכר, לכדי לקצף יציב וחלק.

2. מעבירים את הקצף לשקית זילוף בעלת צנתר משונן, ומזלפים בצורה ספירלית על תחתית תבנית מרופדת בנייר אפייה מעין כוסות קטנות בקוטר 3־4 סנטימטרים. מזלפים גם על המשטח הקטן ליצירת דופן לכוסות, כך שהקציפה יוצרת מעין קלתיות כוסות למילוי. אופים ארבע שעות או יותר, עד שהקציפה מתייבשת לחלוטין באופן אחיד.

3. להכנת הקרם: שמים בסיר את החלב ומקל הווניל, ומביאים לרתיחה על להבה בינונית. בכלי נפרד מערבבים את החלמונים, הסוכר והקורנפלור, מוסיפים אל החלב הרותח תוך ערבוב מהיר במטרפה ומביאים שוב לרתיחה. מבשלים כ־20 דקות עד שהתערובת מסמיכה, ומסירים מהאש. מעבירים לקערה, מצננים ומכסים בניילון נצמד. מאחסנים במקרר.

4. להרכבת הפבלובה: מניחים את כוסות המקצפת על כלי הגשה, יוצקים לתוכן בכף או מזלפים לתוכן את קרם הווניל. מצננים מעט. לפני ההגשה, מסדרים מעל את הפירות החתוכים שנבחרו ומגישים. אפשר גם להוסיף ולזלף בין הפירות תלוליות קצפת. אפשר לעטר גם ברוטב תות או ברוטב פירות. מגישים צונן כמו גלידה קרה.