כ־50 חברות מזון מרחבי העולם משתתפות באירועי שבוע המזון והמשקה לשנת 2017, שנפתח אתמול על ידי קבוצת שטיר בתערוכת ישראפוד בגני התערוכה בתל אביב. החברות הגיעו מ־30 מדינות, בהן ארה"ב, אנגליה, רוסיה, סין, טורקיה, צ'ילה, לטביה, סרילנקה, פולין ויוון. עם המוצרים שהוצגו ויעלו בקרוב לראשונה על המדפים בארץ נמנים חלבה מרוסיה, פסטות ורטבים מטורקיה, אפרסקים משומרים מיוון, שזיפים מאנגליה, מוצרי חלב מלטביה, בירות מספרד, מוצרי בשר, שמני זית, מיצים טבעיים, רטבים ועוד מאות מוצרים חדשים שייכנסו לישראל בעקבות פתיחת שוק המזון בארץ לתחרות.



מהצד הישראלי ניתן דגש למוצרים חדשים מתחום הבריאות ואיכות הסביבה, כמו סופגניות מקמח מלא במגוון טעמים, "מונבטים" – לחמים מהצומח וכוס נייר שנסגרת ללא מכסה פלסטיק.



נשיאת קבוצת שטיר לארגון כנסים ותערוכות ישראלה שטיר ומנכ"ל הקבוצה גיל שטיר הכריזו על פתיחת תערוכת המזון זו השנה ה־34 ברציפות, בנוכחות שגרירים ודיפלומטים ובכירים בתעשיית המזון הישראלית. השניים ציינו כי השנה תעמוד התערוכה בסימן השינויים העוברים על ענף המזון בעקבות החוק החדש הפותח את השוק לתחרות מחו"ל וכן על סימון המוצרים והדגש על הערכים התזונתיים.