ביסקוטי: לצד סופגניות הריבה האהובות, מציעה קונדיטוריית ביסקוטי מגוון סופגניות מושחתות עם מילויים וציפויים קראנצ’יים. בין ההפתעות המתפצפצות בפה תמצאו שברי בייגלה, בוטנים גרוסים ושערות קדאיף.



מה טעמנו ומה חשבנו:


סופגניית הריבה הקלאסית הייתה הכי קרובה לסופגנייה של פעם, עם ריבה ביתית מענגת. לסופגנייה גודל מדויק, לא גדול ולא קטן מדי. הבצק שלה היה אוורירי והשתלב נהדר עם המילוי. סופגניית הקדאיף שבאה אחריה, מולאה בקרם מסקרפונה וצופתה בפונדנט פירות יער ושערות קדאיף. ממנה עברנו לקרמלו - קרם ריבת חלב, ציפוי סוכר וקינמון וטוויל קרמל. וואו, איזה סופגנייה מפתיעה. אף שהיא נשמעת שגרתית, היא פשוט סיפקה את הסחורה: הייתה מתוקה אך לא מדי, ופשוט נמסה בפה. האהובה עלינו ביותר הייתה סופגניית הבייגלה שמולאה בקרם קרמל אנגלז, ציפוי חמאת בוטנים וקרמבל בייגלה מלוח - סופגנייה שמצליחה לשלב בצורה מאוזנת בין מלוח למתוק. אהבנו.


מחיר: 5־9 שקלים, ציון: 9.5



רולדין


הסופגניות של רולדין השנה הוכנו בהשראת עולם הפטיסרי הצרפתי. לצד סופגניית הריבה הקלאסית שמכילה השנה כ־200 קלוריות, יוצעו סופגניות עשירות בטעמים כמו: YOLO GOLD – קרמו שוקולד בטעם מעדן YOLO בציפוי שוקולד, תחרת שוקולד ואגוזי לוז, קרם פרלינה ופאייטה זהב; רד קיס – קרמו פירות אדומים בציפוי אמרנה, קרם מסקרפונה, נשיקות מרנג וצ’ייסר פירות יער; מרנג צ’יז קייק - קרמו מנגו אננס בציפוי שוקולד לבן, מקלות מרנג, שקדים וצ’ייסר טרופי.


שוקו שיק – קרמו שוקולד בציפוי שוקולד קראנץ’ ועוד. השנה הושג גם מוצר עזר שנקרא “כפפגנייה”, מעין כפפת נייר שאיתה אפשר לאחוז את הסופגנייה מבלי להתלכלך.



מה טעמנו ומה חשבנו:


הסופגניות של רולדין לא צריכות הרבה פרסום. המראה שלהן עושה יחסי ציבור מעולים, הן צבעוניות ומגרות. טעמנו את הפקאניליה – שמולאה בקרם פטיסייר בציפוי שוקולד לבן, פקאן דרז’ה וצ’ייסר קרמל, שהייתה אלוהית. המרנג צ’יז קייק הייתה מתקתקה־חמצמצה והצליחה להפתיע אותנו. גם הגרין קווין שמולאה בפיסטוק ושוקולד לבן בציפוי פיסטוק, סבלה שקדים וקרם מסקרפונה, הייתה מצוינת. מהסופגנייה הקלאסית מעט התאכזבנו: היא הייתה מעט יבשה ומשעממת ליד כל העושר הזה. 


מחיר: 5־11 שקלים, ציון: 9.5



סופגניות רולדין. צילום: רונן מנגן
סופגניות רולדין. צילום: רונן מנגן



עוד בנושא:


מתכון לסופגניות ביתיות מושלמות לחנוכה
נצמדים לקלאסיקה: מתכון ללביבות תפוחי אדמה מושלמות
מתכון לספינג' שישדרג לכם את החג



פיס אוף קייק


רשת פיס אוף קייק מתמקדת השנה בסופגניות מבצק המבוסס על חמאה וחלב, ולצדן דונאטס שאינם מכילים מוצרים מן החי המתאימים גם לטבעונים. בין הטעמים אפשר למצוא סופגניות בטעם ריבת תות קלאסית, נוטלה בקישוט קרוקנט אגוזי לוז מסוכרים, ריבת חלב בקישוט ריבת חלב ושוקולד לבן, ומרשמלו ורוד. בגזרת הדונאטס אפשר למצוא דונאטס דאבל ריבה, שוקולד, חלבה, קרמל מלוח, מרשמלו ורוד וסוכריות ועוד.



סופגניות פיס אוף קייק. צילום: ליאור עילם
סופגניות פיס אוף קייק. צילום: ליאור עילם


מה טעמנו ומה חשבנו:


בגדול אהבנו את כל הטעמים שניסינו, אך המנצחים בעינינו הם ריבת תות קלאסית שהייתה פשוטה ונפלאה, והאקסטרים במילוי קרם נוגט בציפוי גנאש שוקולד מריר בקישוט שוקולד לבן ושברי פלורנטין. בגזרת הדונאטס, אהבנו את ציפוי המרשמלו עם הקרם הוורוד והסוכריות המגרות. גם ריבת החלב הייתה מצוינת, ושבתה את לב הילדים והגדולים.


מחיר: 8 סופגניות ב־39.90 שקלים, 4 סופגניות ב־22 שקלים, ציון: 9.5



מתוקה


קונדיטוריה “מתוקה” מציעה השנה סדרת סופגניות קלאסיות וסופגניות “הביס המושלם”. כמו כן, השנה עשתה הקונדטוריה שיתוף פעולה עם פררו רושה, שהוליד סופגנייה במילוי נוטלה עם אגוזים מקורמלים וציפוי נוטלה עם כדור פררו רושה. חוץ ממנה, יש גם סופגניית ריבת תות, סופגניית אלפחורס וסופגניית שוקולד עם סוכריות צבעוניות. עוד סופגניות מיוחדות שאפשר לראות השנה הן סופגניית Drama Queen - סופגנייה עם שוקולד מריר, אייריש קרים עם ניחוח דובדבן אמרנה, מעוטרת בגנש אמרנה ופצפוצי שוקולד; וסופגניית בקלאווה פיסטוק בניחוח מי ורדים.



סופגניות מתוקה. צילום: בני גם זאת לטובה
סופגניות מתוקה. צילום: בני גם זאת לטובה


מה טעמנו ומה חשבנו:


נתחיל מהבצק, שהיה אוורירי והיווה מצע מעולה למילויים המדהימים של "מתוקה". טעמנו את סופגניית הקרמל וניל - במילוי קרם קרמל ועליה קרמלין של פחזניות - סופגנייה אוורירית וכיפית, לא מתוקה מדי, אף שהיא נראית מוגזמת במבט ראשון. לא ויתרנו על הסופגנייה הקלאסית עם הריבה, שהייתה מדויקת עם בצק נהדר וריבה ביתית. על סופגניית הפררו רושה חשבנו שהיא פצצת שוקולד אמיתית, אך רק למכורי שוקולד. הבקלאווה פיסטוק הייתה אכזבה בעינינו, כי מי הוורדים השתלטו על הסופגנייה - וחבל. הפייבוריט שלנו היא Drama Queen - שילוב נפלא ומאוזן של שוקולד מריר עם דובדבני אמרנה.


מחיר: 6־10 שקלים, ציון: 9



קונדיטוריה שני


גם השנה מציעה רשת קונדיטוריה שני סופגניות בגודל פרלין, רק שהפעם הם בחרו לרגש עם מילויים בהשראת מתוקים משנות ה־70. בין הטעמים שנבחרו: Orange Marzipan - מרציפן, שוקולד מריר ותפוז; Mochaccino - מוקצ’ינו קפה ושוקולד; Cherry Liqueur - אמרנה בברנדי ופצפוצי פטל; Midnight Fudge – שוקולד ובראוניז, ועוד. מילויים אלו יוצעו גם בסופגניות בגודל רגיל.



סופגניות קונדיטוריה שני. צילום: יפית בשבקין
סופגניות קונדיטוריה שני. צילום: יפית בשבקין



מה טעמנו ומה חשבנו:


סופגניות המיני, שכבר הפכו למסורת בקונדיטוריה, נראות כמו יצירת אמנות. אף שקשה להרוס את כל היופי הזה, טעמנו וגילינו בצק רך ולא דחוס. מכיוון שהסופגניות קטנטנות, המילוי משחק תפקיד לא פחות חשוב מהבצק. המילויים היו נדיבים ודומיננטיים. אהבנו מאוד את סופגניית האמרנה בברנדי ופצפוצי הפטל, שלמרות השם המפוצץ שלה דווקא הזכירה לנו את סופגניית הריבה הקלאסית. סופגניית השוקולד לבן ועוגיות סיפקה משחק מעניין של מרקמים ומתיקות מעודנת.


מחיר: 59 שקלים ל־12 סופגניות, ציון:  9



מאפיית לחמים


סופגניות שמרים וסופגניות כוסמין אפויות הן מה שמצאנו השנה במאפיית לחמים. בין שלל הטעמים: סופגניית ריבת תות שדה, סופגנייה במילוי גנאש שוקולד בלגי שמקושטת במטבע שוקולד ואבקת סוכר, וסופגנייה קלאסית לילדים בציפוי שוקולד ועדשים צבעוניות. גם הטבעונים ימצאו מה לאכול, כמו למשל סופגניות מ־100% כוסמין ובמילוי ריבת תות.



סופגניות מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה
סופגניות מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה


מה טעמנו ומה חשבנו:


סופגניית הכוסמין עם ריבה שמאוד סקרנה אותנו, גם מפני שהיא אפויה וגם מפני שכמעט אי אפשר למצוא סופגניות טבעוניות טובות, התגלתה בביס הראשון כמעט דחוסה. גם לא כל כך אהבנו את נוכחות ההדרים שהרגשנו בבצק. הסופגנייה מבצק השמרים, לעומת זאת, הייתה לא פחות ממושלמת. הרגשנו כאילו נגסנו בענן רך ואוורירי. ריבת התות שהייתה בתוכה הייתה טובה, מתוקה וביתית. סופגניית השמרים סיפקה את כל החוויה מבחינתנו. סופגנייה בגודל מושלם, לא שומנית ועשירה במילוי. הצלחה.


מחיר: 8 שקלים.


ציון:


9



BACKDOOR


הקונדיטור עופר בן נתן והשף שחף שבתאי יצרו סופגניות שמרים בארבעה טעמים: שוקולד וויסקי שנוצר בשיתוף מזקקת ״מילק אנד האני״, פיסטוק פטל, דולצ׳ה וקונפיטורת תות ווניל.



סופגניות בקדור. צילום: דרור עינב
סופגניות בקדור. צילום: דרור עינב



מה טעמנו ומה חשבנו:


נתחיל בבצק שהיה מושלם, רך ואוורירי ולא השאיר תחושה של שומניות. מילוי התות היה קלאסי והזכיר את ריבות הילדות. מילוי הפיסטוק פטל היה מענג. הפיסטוק היה דומיננטי ואיכותי, הפטל התפצפץ בגרון וכל המרכיבים חברו יחד בהרמוניה.  סופגניית השוקולד ויסקי הייתה נפלאה: איזון מושלם בין הטעמים והתיבול של הוויסקי עם שוקולד עשיר. היא מתאימה לחובבי השוקולד וגם למי שלא מתחבר למשקאות אלכוהוליים בדרך כלל. זו ללא ספק הסופגנייה המנצחת בעינינו.


מחיר:8־9 שקלים, ציון:  9



טאטי 


הפטיסרי הוותיק מציע השנה קולקציית סופגניות בשישה טעמים, החל מהסופגניות הממולאות הקלאסיות ועד סופגניות המשלבות צ’ייסר. בצק הסופגניות מבוסס על חמאה וחלב, ולו מתווספים מילויים כמו קונפיטורת תות, ריבת חלב, גנאש שוקולד עם קרם פטיסייר בציפוי שוקולד וסוכריות, סופגניית פאי לימון וסופגניית פיסטוק אמרנה.



סופגניות טאטי. צילום: דניאל לילה
סופגניות טאטי. צילום: דניאל לילה



מה טעמנו ומה חשבנו:


הסופגניות של טאטי מגיעות בגודל נכון, לא כבדות מדי ולא שומניות. הבצק נפלא, אוורירי ורך. טעמנו את סופגניית הגנאש שוקולד עם הקרם פטייסיר בציפוי שוקולד וסוכריות, שהיתה למרבה ההפתעה לא מתוקה כפי שנראתה. היא מתאימה לחובבי השוקולד, אך גם לילדים שייהנו מהמראה ומהטעם שלה. טעמנו גם את סופגניית הגבינה פירורים וקולי פטל, שהגיעה עם רוטב שצריך להוסיף. הרוטב חמצמץ מידי, אך הוא אוזן על ידי המילוי שבתוך הסופגנייה. סופגנייה מעניינת, שהזכירה לנו כמה אנחנו אוהבים עוגות גבינה.


מחיר: 6.50־8.50 שקלים, ציון:  8.5



קאנאפ'ס


קאנאפ׳ס, המתמחה בכיבוד גורמה לאירועים, מציעה סופגניות בחמישה טעמים: אספרסו, פיסטוק, פירות יער, ברולה, שוקו־שוקו וריבה. בנוסף, הם מציעים גם מיני דונאטס בציפויים שונים של שוקולד מריר, אספרסו, שוקולד לבן ותות, ועוגיות יויו מבצק תפוזים מטוגן טבול בסירופ דבש, וברנדי בציפוי קוקוס קלוי.



סופגניות קאנאפ'ס. צילום: דניאל לילה
סופגניות קאנאפ'ס. צילום: דניאל לילה



מה טעמנו ומה חשבנו:


הסופגנייה הקלאסית החזירה אותנו היישר לילדות - גם מבחינת הבצק וגם בזכות המרקם הסמיך של מילוי התות הקלאסי. הבצק מעט דחוס, אך עדיין טעים ונוסטלגי. כמעט לא הורגש בו השמן, וגם גודל הסופגנייה אידיאלי. ניסינו גם את סופגניית האספרסו שהייתה פשוט נפלאה. המילוי מתוק, אבל לא מדי, ובסיומו יש ארומה קלה של קפה. סופגניית הברולה שצופתה באבקת סוכר ובשערות קדאיף הייתה גם כן מצוינת ומענגת. לעומתן, עוגיות היויו היו מאוד מאכזבות: הבצק היה דחוס, לא הייתה מספיק מתיקות והקוקוס פשוט לא השתלב עם הבצק.


מחיר: החל מ־3 שקלים, ציון: 8.5




קונדיטוריה שמו


רשת הקונדיטוריות של השף מיקי שמו מתמקדת השנה בסופגניות ביס, אשר מאפשרות לנו להינות מהחג עם הרבה פחות רגשות אשמה. הסופגניות הן על טהרת ממתקים כמו פררו רושה, אוריאו, שוקולד קליק, מרשמלו, מקופלת ועוד. בנוסף, השנה מציע שמו סופגניות עם מילויים מעט פחות שגרתיים, כמו פרג ושוקולד לבן, גנאש פיסטוק וקרם וניל, קרמל מלוח, דובדבני אמרנה וקרם וניל ועוד.



סופגניות קונדיטוריה שמו. צילום: דניאל לילה
סופגניות קונדיטוריה שמו. צילום: דניאל לילה



מה טעמנו ומה חשבנו:


רק שמענו ממתקים ומיד התלהבנו. הרי מה יותר טוב משילוב של ממתקים אהובים עם סופגנייה שמנמנה? אך גילינו שאנחנו מעדיפים להשאיר את הממתקים שלנו במצבם הטבעי. אבל לפני הטעם נתחיל במראה: מדובר בסופגניות יפהפיות ומפתות שנראות כמו יצירת אמנות. מבחינת הטעם, מדובר בסופגניות טובות, חלקן יותר וחלקן פחות, עם בצק טוב ואוורירי. אהבנו בעיקר את סופגניות הקליק שסיפקו משחק נחמד של מרקמים, גם סופגניית המרשמלו הייתה מיוחדת ומגניבה. סופגניית השוקולד ופקאנים עם זהב לעומת זאת נראתה טוב, אך בטעמה הזכירה קינוח פרווה לא מוצלח. גם סופגניית הווניל־פרג הייתה פחות מוצלחת, מתוקה ודחוסה מדי.


מחיר: 3־5 שקלים, ציון: 8



שואו רום


לרגל חנוכה נפתח בשרונה מרקט פופ־אפ ייחודי מבית The Showroom Bakehouse. בפופ־אפ תוכלו למצוא שלל סופגניות  מושחתת, כמו סופגניית פופקורן, סופגניית צמר גפן מתוק, סופגניית Candy Apple וסופגניית גלידה. הדוכן יפעל עד לסוף החג (20 בדצמבר).



סופגניות שואו רום. צילום: סיגל סבן
סופגניות שואו רום. צילום: סיגל סבן



מה טעמנו ומה חשבנו:


על אף הציפיות הגבוהות בשל המראה שובה הלב של הסופגניות, הרגשנו אכזבה. בצק הסופגניות היה יבש יחסית, וחסרה בו הלחות של סופגנייה שמנמנה. התחושה הייתה כאילו אכלנו לחמניית חלה מתוקה. הציפוי המוגזם סטייל הקפקייקס מכביד על הבצק. הסוכריות הצבעוניות גסות ולא אכילות. הסופגנייה היחידה שממש אהבנו הייתה הקרואנט, שהיא בעצם אינה סופגנייה, אלא בצק קרואסון מטוג,ן ממולא ומצופה.


מחיר: 12־16 שקלים, ציון: 7



קפה ביגה


רשת ביגה השיקה השנה סופגניות במילוי ריבה קלאסית, לצד סופגניות במילויים קרם פטיסייר, פררו רושה ולוטוס.



סופגניות קפה ביגה. צילום: אסף לוי
סופגניות קפה ביגה. צילום: אסף לוי



מה טעמנו ומה חשבנו:


הקונדיטור של רשת ביגה, רן בן דוד, החליט להתמקד השנה בסופגניות קלאסיות. התוצאה לא מלהיבה במיוחד. הסופגניות של ביגה רגילות, לא מדהימות. הבצק שלהן מעט שומני והן לא חידשו הרבה. הסופגנייה שהכי אהבנו מהמבחר הייתה במילוי פררו רושה. 


מחיר: 6־8 שקלים


ציון: 7