"אני אוהבת את הישירות שיש כאן בין אנשים, כאילו כולם חברים אחד של השני", מודה השופטת הבינלאומית אליזבתה אוודוקימובה. "גם הרמה המקצועית הפתיעה אותי. ברים כמו 'האימפריאל' לא נופלים משום ברי קוקטיילים בעולם. ראיתי פה גם דור חדש של ברמנים צעירים, רעבים ויצירתיים, ואני מאמינה שהדור הזה יצעיד את ישראל להישגים גדולים בשנים הקרובות. בשל כל אלו התאהבתי בסצינת הקוקטיילים של ישראל".



בשבוע שעבר שימשה אוודוקימובה כאחת השופטות בחצי הגמר של תחרות הכנת הקוקטיילים "בקרדי לגאסי" 2018, שהתקיים בבר היפואי "קן הקוקייה".


אוודוקימובה, שהגיעה במיוחד לתחרות מרוסיה וניהלה בשנה האחרונה את הבר של מסעדת Sober Kitchen ב־Sober Company, אחת המסעדות המצליחות בשנגחאי, שפטה בה לצד לורתה טוסקה מיוון.



עשרה מתמודדים התחרו בתחרות במטרה להגיע לגמר "בקרדי לגאסי" המקומי, שיתקיים באתונה בפברואר 2018. הזוכים בחצי הגמר: נדב אריאל מבר הקוקטיילים "223", אוראל לוי מ"אימפריאל קראפט קוקטייל בר" ואיירין בנימין מ"זלאמה" - יקבלו תקציב מחברת בקרדי, שבעזרתו יצטרכו לקדם את הקוקטיילים שלהם בברים, במסעדות ובשיתופי פעולה בארץ ובעולם. המתמודד שיוכיח בגמר באתונה כי הקוקטייל שלו קודם בצורה הטובה ביותר, יטוס לייצג את ישראל בתחרות "בקרדי לגאסי" העולמית במקסיקו במאי 2018 מול כ־42 מתמודדים מרחבי העולם.



"גם סצינת הקוקטיילים ברוסיה פורחת, במיוחד במוסקבה ובסנט פטרסבורג, אבל גם בערים קטנות אפשר למצוא ברי קוקטיילים עם ברמנים יצירתיים ומפתיעים, מלאי תשוקה", אומרת אוודוקימובה.



גם טוסקה, שזכתה בשנת 2017 בתחרות "בקרדי לגאסי" ביוון ודורגה במקום הרביעי בתחרות העולמית, התלהבה מהסצינה המקומית: "תרבות הקוקטיילים בישראל גדלה כל כך מהר, והאנשים מלאי יצירתיות, שזה מדהים. אני בטוחה שעדיין לא ראינו מספיק מהיכולות שלכם".



אילו טרנדים אתן צופות בתחום האלכוהול בשנה הבאה?
אוודוקימובה: "אני חושבת שהטרנדים יהיו זהים בכל העולם, לא דווקא בישראל. יצרני בוטיק ומבשלות קטנות, איכות גבוהה ורכיבים מקומיים, וכמובן אירוח טוב".



טוסקה: "אני צופה שבשנה הקרובה יתעסקו הרבה יותר בקרח ובאירוח מושלם, ומצפה כבר לפעם הבאה שאגיע לכאן. בכל פעם אני מופתעת מחדש".



עולות חדשות


שתי וודקות חדשות נחתו בארץ, והעמדנו אותן למבחן טעימה:



ניו אמסטרדם - אחד מחמשת מותגי הוודקה הנמכרים בארצות הברית. זו וודקה צעירה שהושקה בשנת 2011, וקצב הגידול שלה מהיר. היא מיוצרת מדגנים שמקורם במיזורי ובנברסקה, עוברת זיקוק חמש פעמים ומסוננת שלוש פעמים. אלכוהול: 40%. מחיר לבקבוק של 700 מ"ל: 65 שקלים.



ניו אמסטרדם. צילום: יח"צ



Handmade Vodka Tito's - וודקה סופר־פרימיום המיוצרת מתירס, ואחראית לטרנד העולמי של וודקה בעבודת יד. התירס מעניק לוודקה טעם מתוק במקצת והופך אותה גם לוודקה ללא גלוטן. הוודקה הזו גם צלולה להפליא בזכות תהליך הזיקוק שנעשה באמצעות מכלי זיקוק מסורתיים מנחושת. אלכוהול: 40%. מחיר לבקבוק של 700 מ"ל: 100 שקלים. 



הבלגים באים


הסקוטית מבית ישרקו משיקה בישראל סדרת בירות פרימיום מבלגיה, שמתאימות במיוחד לחורף, והן גם כשרות וללא גלוטן.



ברונהאוט אורגנית בלונד - אייל אורגנית ללא גלוטן עשויה מלתת ושעורה. אלכוהול: 6.5%. מחיר לבקבוק של 330 מ"ל: 13 שקלים.



ברונהאוט אורגנית טריפל – אורגנית ללא גלוטן, עשויה מלתת ושעורה. מלאה ועוצמתית, אך לא כבדה. אלכוהול: 8%. מחיר לבקבוק של 330 מ"ל: 13 שקלים.



ברונהאוט אורגנית בלאנש (וייט) לבנה – אורגנית וללא גלוטן. עשויה מחיטה, מרווה צימאון וקלה לשתייה. אלכוהול: 6.5%. מחיר לבקבוק של 330 מ"ל: 13 שקלים.



בראסרי דה ברונהאוט סט.מרטין טריפל – בירת גורמה אמיתית, עשויה מכמה סוגי לתת שעורה ותערובת תבלינים סודית. מתקתקה ומרשימה. אלכוהול: 9%. מחיר לבקבוק של 330 מ"ל: 13 שקלים. 



בירה ללא גלוטן. צילום: אסף לוי