כשמביטים בקיר הענקי הפנימי במסעדת "עד העצם" בהרצליה, המחזה שנגלה מדמם: במקום אריחים חלקים שמצוירים עליהם נתחי בשר שונים עם שמותיהם, בלעז. זוהי, למעשה, ויקיפדיה מקצועית על הקיר. כך נראה רוסטביף, כך תזהו אנטרקוט, וזהו, נדמה לנו, פילה מדומה. כצפוי, המוסד הוותיק בן 30 השנים לא רק מתיימר להבין בשר - הם באמת חיים בשר, נושמים בשר, מקשטים את הקירות באיורים קרניבוריים ומציעים מנות רבות על טהרתו. זהו לא מקום לטבעונים, הגם, למרבה ההפתעה, שמציעים פה המבורגר צמחוני. הגענו לבקר בעקבות שיפוצו של המקום והחלפת התפריט.



מהראשונות טעמנו קרפצ'ו בקר (48 שקלים) - הבשר חתוך דק, טרי, עליו שמן זית, רוקט ופרמזן - טעים וסטנדרטי. מנות אחרות נשמעו מגרות על הנייר, אולם נאלצנו לוותר עליהן עקב מכנה משותף – כולן, כך נדמה, מטוגנות: חלת בצל מטוגן, נקניקייה בטיגון עמוק, בטטה צ'יפס (מטוגן, מן הסתם), פטריות מטוגנות, כנפיים מטוגנות ועוד. העדפנו לשמור את התיאבון ואת הקלוריות לבשרים עצמם.
 
ריב איי (132 שקלים) מוכיח שהסבלנות משתלמת: נתח אנטרקוט של 300 גרם, עשוי במדויק, מלוח במידה, מגיע עם פירה קטיפתי, בצל ועגבנייה צלויים. גם פילה הבקר (128 שקלים לנתח של 200 גרם) מגיע בפרזנטציה דומה, על פלטה שחורה, עם תוספות זהות, וגם הוא עשוי בצורה טובה. שלנו הגיע מלוח פחות, אבל ניכר שבמטבח יודעים לטפל בבשרים. לא מצאנו כאן מנות ייחודיות או מפתיעות – זוהי מסעדה מסורתית לאנשים רעבים. לא פלא, אם כך, שלא מעט מהלקוחות כאן נחשבים לקבועים, ומגיעים בכל שבת עם המשפחה לארוחה חגיגית.
 

באופן מפתיע, רק חבל ש"עד העצם", הנחשבת כבר לרשת, לא השכילה להיות יותר ידידותית למשפחות עם ילדים. בתפריט לא מוצעות מנות ילדים, ורק לאחר שביקשנו הוצעה לנו ארוחת נאגטס עם צ'יפס ושתייה (42 שקלים). אלה לא הנאגטס שמציעים במקדונלד'ס; אם כבר להשוות לרשת האמריקאית, אלו צ'יקן סלקט. שלנו הגיעו שרופים קלות בקליפתם, אבל תוכם בשרני, רך וטעים - גם לילדים וגם להורים שנשנשו מהם. מנת הילדים האטרקטיבית ביותר שמצאנו נמצאת דווקא בשלב הקינוחים: בנדי סטייל (58 שקלים) הוא ופל משפחתי עם עדשים צבעוניות, גלידת וניל ומוס שוקולד; קינוח מטריף וטעים שאין בו, אגב, טיפת בשר.
"עד העצם”, שד’ אבא אבן 5, הרצליה, 09-9503138

סדרת הפיצות החדשה של דומינו'ס פיצה: לא זולה, אבל מפנקת במיוחד

בצק, רסק עגבניות, גבינה – איך שלא מסתכלים על זה, בסיס הפיצה זהה כמעט בכל הפיצות. ובכל זאת, אין רשת שמכבדת את עצמה ולא בוחרת להתחדש ולעתים להתחכם שלא לצורך, ולפעמים נדמה שמרוב מגוון לא רואים את הרסק. בדומינו’ס פיצה שוב ממציאים את גלגל הפיצה מחדש, ושנה וחצי אחרי השקת פיצות השף המעולות של אסף גרניט, הם יוצאים בסדרת MIX, שבה יש בעיקר בלגן - בליל של ירקות, צבעים ומרקמים, על גבי פיצה עגולה אחת. התוצאה: פרזנטציה יפהפייה, אבל מה עם הטעם? 


דומינוס פיצה. צילום: יח"צ
דומינוס פיצה. צילום: יח"צ


 
ובכן, החדשות המפתיעות הן שגם מבחינת הטעם, מדובר בחגיגה. אפשר לבחור בין ארבעה סוגי בסיס (בצק דק, רגיל, ללא גלוטן וללא ה”קשה”), ובין חמישה טופים שונים. אנחנו בחרנו בפרימוורה MIX - המשלבת גבינת מוצרלה, פרחי ברוקולי רעננים, פלפלים קלויים, גרגירי תירס, כדורי בייבי מוצרלה, שום קונפי ורצועות בצל סגול; וג'י MIX, הכוללת גבינת מוצרלה, פטריות שמפיניון טריות, שרי קונפי, רצועות בצל סגול, גבינת פרמזן גרנה פדנו ושום קונפי. שתי הפיצות המשודרגות מפתיעות, מנחמות ומשמינות באותה מידה. מחירן - 86.90 שקלים (בהזמנת משלוח) – לא זול בכלל, אבל מי שמאס בתוספות זיתים־פטריות־בולגרית הסטנדרטיות, יכול לפרגן לעצמו פעם בשבוע פינוק עם פיצת גורמה.