אני מאוד אוהבת להכין כרוכיות, או כמו שקוראים להן לעתים - מגולגלות. זאת מכמה סיבות: הן קלות להכנה, עשויות מחומרי גלם בסיסיים שתמיד יש בבית ואפשר למלא אותן בכל מלית אהובה. בעיקר אני נוהגת להכינן אחרי חגים, משום שבדרך זו אני יכולה להשתמש בכל מיני מוצרים שנותרו במטבח, וכך הכרוכיות שמתקבלות לובשות ופושטות צורה ואינן דומות אחת לשנייה. הן גם, אגב, תמיד סוחטות מחמאות ובקשות למתכון.



כך קרה גם הפעם, אחרי ט"ו בשבט, כאשר החלטתי למלא את הצנצנת שעל השיש במטבח בעוגיות. לא חלפה שעה מרגע ההחלטה ועד שהצנצנת התמלאה בעוגיות עדינות, פריכות ועשירות בטעם, שרק חיכו לשעות אחר הצהריים, אז שימשו כנשנוש לצד ספל קפה מהביל.



כרוכיות עדינות ורכות



החומרים ל־2־3 כרוכיות (כ־35־40 פרוסות):


3 כוסות קמח מנופה


1 שקית אבקת אפייה


1 גביע יוגורט (150 מ"ל)


1 ביצה


1/2 כוס סוכר


200 גרם חמאה


1 שקית סוכר וניל



למלית:


1 כוס ריבה אדומה מעורבת


3/4 כוס שקדים מולבנים קצוצים


1/2 כוס צימוקים בהירים


3 כפות פתיתי קוקוס


1/2 כפית קינמון טחון



לבזיקה:


1/2 אבקת סוכר


1 כפית קינמון


 


אופן ההכנה:


1. מניחים את הקמח בקערת מערבל חשמלי, מפזרים סביב את אבקת האפייה, צרים גומה ויוצקים לתוכה את היוגורט, הביצה, הסוכר, החמאה וסוכר הווניל ומערבלים עם וו גיטרה במהירות בינונית, עד לקבלת בצק אחיד ורך הניתק מדופנות הקערה (אפשר גם ללוש בידיים). במידת הצורך אפשר להוסיף עוד קמח. מכסים ביריעת ניילון נצמד ושומרים במקרר כשעה.



2. מחלקים את הבצק ל־2־3 חלקים שווים. מקמחים משטח עבודה ומרדדים כל חלק לעלה מלבני בעובי כ־1/2 ס"מ. מערבבים בקערית את כל חומרי המלית, מורחים כל עלה בצק במלית ומגלגלים לכרוכית. מעבירים את הגלילות לתבנית משומנת ואופים בתנור בחום בינוני של 180 מעלות כ־30 דקות, עד שהגלילות מזהיבות ומשתטחות מעט. מניחים להצטנן ובוזקים מעל אבקת סוכר. פורסים ומגישים כעוגיות. שומרים בכלי סגור היטב. את העוגיות אפשר לשמור בקופסאות אטומות עד שבועיים, אם רק תצליחו לשמור שמשהו מהן יישאר.



טיפסקל


אם רוצים להכין כרוכיות פרווה, יש להחליף את היוגורט במיץ תפוזים, ואת החמאה במחמאה, במרגרינה או בשמן קוקוס.


אפשר להכין את הכרוכיות גם עם קמחים נטולי גלוטן.



מתכונים נוספים באתר של פסקל