לא כולם מחבבים שפים מתחכמים. “הפשטות”, הם אומרים, “מנצחת”. יש בזה משהו, אבל גם במשפט הזה ישנה יומרנות. לא כל פשטות מנצחת, כפי שלא כל תחכום מפסיד. כששף יוצא ממשבצת הפשטות ומשנה מנות, מאתגר את הסועדים ומעז - או אז אפשר לחוש את אפקט ההפתעה. כאלה הן המנות ב־MeatKitchen, המסעדה הכשרה ביגאל אלון בואכה היכל נוקיה בתל אביב. היינו פה לפני כשלוש שנים והענקנו לה את הציון המקסימלי. שבנו אליה כעת עם שף חדש, ואנחנו שמחים לבשר שהתחכום מנצח גם עמו.



קנלוני אננס ממולא טרטר דג ים (64 שקלים) זו מנה שמיד משכה את תשומת לבנו. מה היה אומר על מנה כזו המתוחכם שבשפים, אייל שני? מתברר שלא מדובר ממש בקנלוני – אלא בקרפצ’יו אננס טרי מלופף סביב נתחי דג מוסר עדינים, המעורבבים בסלרי ובפלפל חריף, ומסביב ייהום הסער בדמות סורבה פסיפלורה ושמפניה, רוטב אננס ולמון גראס. זהו עירוב של מנה אחרונה וראשונה, של מתוק עם מלוח, של שמחה והפתעה. כשחומרי גלם שונים כל כך נפגשים, יש שתי אופציות: תאונה קולינרית או פליטת "וואו". במקרה הזה - התפעלנו.



גם זוקיני ממולא בשר טלה בבישול ארוך (69 שקלים) הוא לא בדיוק זוקיני ממולא, אלא יותר פרוסות זוקיני שמלפפות בשר טלה רך ומענג, עם קרם כרובית, גזר בצבעים, שאלוט שרוף, רוטב ציר בקר ורימונים, ובאמצעו תקוע, כאילו מדובר בקינוח, טוויל דואה מצרית. שוב השף מהתל בנו.



המנה העיקרית נועזת פחות, ואולי כדאי לשחרר עוד קצת מהחבל לנועזות היצירתית של השף. למה לא? שישתולל. פילה הבקר מגיע כאן במשקל של 250 גרם (ועולה 169 שקלים). הוא עשוי במדויק וממולח באופן מעודן, ולצדו פירה ושום קונפי בציר בקר. הטוויסט מגיע בדמות דובדבני אמרנה. מנה מתקתקה, אולי קצת ילדותית, אבל בהחלט טעימה - לחובבי הז’אנר.



ויש גם מנה מנצחת במסעדה: צלעות טלה (195 שקלים). כאן מוגשים לצדן פלחי תפוח אדמה ובצל ממולא בשר טלה, כששברי פיסטוקים פזורים מעל. זוהי מנה עזת טעמים ובעלת ריחות משכרים, והגם שאין בה שילובי פירות טרופיים, היא טעימה בצורה יוצאת דופן. “הדגש העיקרי שליווה אותי בהרכבת התפריט החדש היה הרצון לחבר בין מזרח למערב, ולשלב את מאפייני המטבח הערבי עם מנות קלאסיות מהמטבח האירופי”, אומר השף נדב נצר. הגבול שבין קרקס מגוחך לגאונות הוא דק. השף נצר הוא סוג של גאון. 




MeatKitchen, יגאל אלון 65, תל אביב, 03-6310684 (כשר). ציון 4.5/5

היחידות כאילו נחתכו רגע לפני שזמזמו לכם בפעמון. מארז Aquamarine צילום: יח"צ
היחידות כאילו נחתכו רגע לפני שזמזמו לכם בפעמון. מארז Aquamarine צילום: יח"צ


 זהו זה


עשו לעצמכם טובה: אם אתם מארחים ומזמינים סושי, עשו זאת רק דרך Ze Sushi. המחיר מעט גבוה, אבל האיכות מפצה עליו


מגשי סושי משמשים אותנו לרוב כשאנחנו מארחים. לאף אחד מאיתנו אין כוח לבשל ולטרוח, ובטח שלא לשטוף כלים לאחר שכולם הולכים, לעתים אפילו אחרי חצות. אנחנו בדרך כלל מסכימים להתארח, ובתמורה מורידים את הזבל כשאנחנו עוזבים.



אבל עכשיו אנחנו כבר יודעים: אם כבר מזמינים אורחים, ואם כבר הולכים על סושי – מעתה נבצע הזמנה רק דרך Ze Sushi. מאחורי השם המשעשע עומדת קופסת הסושי היפה ביותר שתראו: מארזי יוקרה ייעודיים עבור קומבינציות סושי שבהם מסודרות באופן מופתי כמו חיילים יפנים היחידות הצבעוניות והמדויקות, שכאילו נחתכו רגע לפני שזמזמו לכם בפעמון.



סוג המארז משתנה בהתאם למחיר: במארז Aquamarine תמצאו ארבע יחידות אינרי זושי מיקס, רול דניס טמפורה, רול ג'מבו שרימפס, רול ספייסי סלמון, רול דגים מעטפת אבוקדו, רול טונה אדומה חריפה ורול דגים מעטפת סלמון, ומחירו 295 שקלים. המארז היוקרתי מכולם, Diamond, הוא גולת הכותרת של אמנות הסושי: רולים מיוחדים ללא אורז, ניגירי, סשימי, כיסני טופו ממולאים וכדורי אורז עטופי דגים, ומחירו 445 שקלים. המחירים אומנם גבוהים ביחס למתחרים, אבל עם האיכות אי אפשר להתווכח. 




Ze Sushi, שרונה מרקט, תל אביב, 1-700-708-989. ציון: 4/5