טרנד של מסעדות כשרות שצצות להן כפטריות אחרי הגשם השתלט על תל אביב. בעבר, אכילה במסעדה כשרה הייתה מעין "פשרה", בדרך כלל בגלל שאחד הסועדים הנו שומר כשרות. לא עוד. היום אפשר ללכת למסעדה כשרה, לשמור על הזהות היהודית וליהנות מבשר כשר, טרי ומשובח, ואפילו מקינוח פרווה טעים.



השף מאיר אדוני, שבבעלותו מספר מסעדות כשרות (ואחת לא), התייחס לטרנד הישן-חדש ולצמיחה של מסעדות כשרות בתל אביב בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM: "כל המסעדות שלי בישראל כשרות ואני כבר חושב לפתוח מסעדה כשרה גם בניו יורק, זה כבר בתהליכים", סיפר. "עולם הכשרות הולך ומתחזק בישראל ובעולם כולו, אנשים חוזרים למסורת, רואים את זה במסעדות. הרבה מאוד אנשים מעדיפים לאכול קולינריה טובה כשרה מאשר לא כשרה".



באשר לנוכחותו הדומיננטית של החזיר במטבחים הלא כשרים אמר אדוני, כי "החזיר הוא 'סוג של מוקצה' עבור היהודים, ותמיד היה סימבולי. למען האמת זה גם בשר שלא צריך לעבוד איתו כי הוא לא נחשב איכותי מבחינה קולינרית. הוא נחשב אוכל של אוכלוסיות חלשות".



אדוני ממשיך: "אתה רואה שיש במסעדה אנטריקוט 500 גרם כשר טרי ואנשים מוכנים לשלם על זה. גם אנשים שאוכלים לא כשר מעדיפים, אם יש להם קולינריה טובה, לאכול כשר". באשר לעובדה כי מסעדות כשרות חייבות להיות סגורות בשבת, וכי הן חשופות לנזק כלכלי אמר אדוני: "יש פה נזק כלכלי וסיכונים, אבל מצד שני, אם בעבר הקהל לא ידע להעריך אוכל ולשלם עבורו, היום זה אחרת.

עוד הוסיף השף, כי רוב התיירות המגיעה לישראל היא שומרת כשרות ולכן אלו שמחזיקים מסעדות כשרות זוכים להרוויח מההחלטה להחזיק מסעדה כשרה. "אנשים מוכנים לשלם יותר עבור בשר כשר", סיכם.



עריכה: איתמר זיגלמן