האבוקדו נחשב לאחר מהפירות הפופולאריים בישראל. סגולותיו הבריאותיות, בריאותו ונגישותו, לנוכח הימצאותו ברשתות השיווק, במרכולים ואצל הירקנים לאורך כל השנה וכמובן טעמו - הפכו אותו לפופולארי עבור רבים. 

במועצת הצמחים ציינו שבתקופה הנוכחית, של סוף חודש יולי ותחילת אוגוסט, נחשבת לעונת מעבר בין "הריד" - הזן האחרון של העונה הקודמת, לבין ה"גליל" - הזן הראשון של העונה החדשה. לאור זאת, מועצת הצמחים התריעה היום (רביעי) שלא לקנות אבוקדו בוסר מסוג "גליל" שעולה בימים אלה על המדפים. 
מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים, ארנה סנדל, הסבירה כי לאור ניסיון העבר, נעשתה פנייה בתקופה האחרונה למגדלי ומשווקי האבוקדו וחודדו מועדי ומדדי ההבשלה והקטיף. זאת, במטרה למנוע הגעת פרי בוסר לשוק.

"לצערנו, הביקוש הגדול של הצרכנים לאבוקדו גרם לכך שמספר מגדלי אבוקדו מסוג 'גליל' לא עמדו בפיתוי והחליטו בכל זאת לשווק פרי מוקדם (בוסר). הפרי הזה לא הבשיל, לא יבשיל ויישאר בלתי אכיל", צייינה עוד סנדל "לכן, אנו ממליצים לצרכנים שלא לקנות אבוקדו מסוג 'גליל' שנקטף לפני ה-20 באוגוסט".

ואיך תבדילו בין הזנים?
אבוקדו מסוג "ריד": זן שצורתו עגולה ככדור וקליפתו קשה ועבה, מחוספסת קלות. הזן הזה נקטף החל מאמצע חודש מרץ ונמצא על המדפים עד חודש אוגוסט. 
אבוקדו מסוג "גליל": זן שפירותיו מאורכים, חלקים וקליפתם דקה, ירוקה ומבריקה. 
אבוקדו מסוג "טיג": זן שצורתו דומה לאגס עגלגל וקליפתו דקה וירוקה.
אבוקדו מסוג "אטינגר": זן אליפטי וצר עם קליפה ירוקה בהירה וחלקה. ניתן לקטוף אותו החל מאמצע חודש ספטמבר.