אבידה לעולם הקולינריה: השף הצרפתי ז'ואל רובושון, שהחזיק וניהל מספר גדול של מסעדות בשלוש יבשות, שחלקן זכו בשלושה כוכבי מישלן, הלך היום (שני) לעולמו בג'נבה שבשווייץ בגיל 73, לאחר מאבק במחלת הסרטן.
רובושון הוכתר ב-1990 כ"שף המאה" במדריך המסעדות הצרפתי הגו מיו, היה ידוע בשלל מנות מפורסמות שפיתח במשך השנים, ובבעלותו היו מסעדות בערים כמו פריז, מונאקו, הונג קונג, לאס וגאס, טוקיו ובנגקוק.
במדריך מילה למסעדות הטובות באסיה לשנת 2010/2009 נבחרו שלוש ממסעדותיו של רובושון בין העשרים הטובות ביותר באסיה, האטליה בהונג קונג הגיעה למקום ה-1, הגאלרה במקאו הגיעה למקום ה-3 והאטליה בטוקיו הגיעה למקום 20. מסעדת "שאטו רסטורנט ז'ואל רובושון" בטוקיו נכללת במדריך השולחנות הגדולים בעולם. 

רובושון. צילום: AFP

ב-2007 הפך רובושון לשף בעל מספר כוכבי המישלן הרב ביותר יותר מכל שף אחר בעולם, שניתנו לכלל מסעדותיו ברחבי תבל, 17 בסך הכול. ב-2011 החזיק ב-26 כוכבי מישלן. שלוש ממסעדותיו החזיקו בשלושה כוכבי מישלן כל אחת: בטוקיו, במקאו ובלאס וגאס. ב-2009 זכה בפרס על מפעל חיים ממדריך 50 המסעדות הטובות בעולם. תבשיל ההיכר של רובושון שזכה לתהילה הוא פירה תפוחי אדמה "Puree de Pommes de Terre". שהופיע כבר בתפריטה הראשון של מסעדתו ג'אמן. ומורכב ממחית תפוחי אדמה מסוג Ratte.

אהרוני: "היה אבא של כולנו"

השף ישראל אהרוני סיפר על רובושון בגל"צ. "הוא היה אבא של כולנו", אמר, "היו לו מנות מורכבות ועשויות בטכניקה הגבוהה ביותר שאפשר לעלות על הדעת. הוא לקח את מסעדת אטליה והפך את האוכל שלו לנגיש לאנשים עם קצת פחות כסף. ב-100 יורו אפשר היה לאכול את האוכל המדויק שלו".
 
השף חיים כהן סיפר: "מנטור זו מילה מדויקת. הסתכלנו בהערצה על האיש הזה. אתה אוכל משהו ואומר 'יש פה קסם'. הוא לקח תפוח אדמה ועשה מזה את מאכל המאה. להוריד בפניו את הכובע. הוא השפיע על הרבה מאוד מטבחים והרבה מאוד אנשים".