ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי

 אני מתקשה להיכנס להיריון ושוקלת לעבור תהליך של הפריה או הזרעה. אני חוששת שהילד שאשא ברחמי ישלם מחיר על תהליך כזה. בדרך כלל ילד בא מאיזושהי תשוקה ובתהליך של הזרעה או הפריה אין תשוקה או אחדות של בני הזוג. האם ילד אכן יכול לשלם מחיר על תהליך כזה?

״כל נשמה בוחרת את ההורה המתאים לה, לחלק מהאנשים קשה להביא ילדים לעולם, ויש נשמות שקשה להן לרדת לכאן ברמה הרוחנית. המושג ביוץ לפי הראייה האחרת פירושו - 'בא לבייץ את צלם המהות', כלומר כל נשמה שבאה לעולם הזה יורדת לפה עם איזשהו חיכוך, היא מבייצת, והמשמעות היא לבוא בכל מחיר, עם הרבה מאוד מאמץ.

כיום הכסף הוא ערך מרכזי ולאדם עצמו אין בעולם הזה הרבה ערך. לכן הרבה פעמים זאת חובה להביא ילדים עם מאמץ, בכדי שנלמד להעריך את קדושת החיים, כי בני אדם לא מעריכים דברים שהם משיגים ללא מאמץ. יש כאלה שקיבלו הרבה דברים בחיים שלהם בקלות ולא ידעו לעשות טרנספורמציה נכונה והם צריכים להביא את האדם שבהם עם מאמץ מסוים ויש כאלה שהשיעור שלהם זה להתאמץ כי הם או בני הזוג שלהם שרויים בעצלות רוחנית. סדר העדיפויות של בני האדם הוא שונה מבעבר, אנשים חושבים אחרת ובוחרים לעשות תואר שני ושלישי, להרוויח כסף, לקנות בית, להיות בטוחים מבחינה כלכלית, להתחתן מאוד מאוחר ולמצוא את עצמם מאוחר.

כשזה קורה אז בהיפוך אנשים צריכים כאמור להתאמץ בשביל קדושת האדם, בשביל להביא את האדם שמתוכם. הבאת ילדים קשורה גם לשרשרת הדורית שלנו וזה מאוד תלוי מאיפה האדם בא ומה הוא נושא בזיכרון התאי שלו , אם למשל ההורות לא הייתה פשוטה לאמך יכול להיות שזה דבר שנצרב אצלך ומקשה עלייך. התשובה שלי - אל תחששי להביא ילד מתהליך של הזרעה או הפריה מלאכותית, כל אפשרות שנוצרת בעולם היא בשביל לתת מענה לבן אדם, גם אם היא לא טבעית״.

אני בן 24, נמצא בפרשת דרכים בתחום המקצועי - אני משוחרר טרי, הנדסאי ועובד בחברה שיש לי בה המון אפשרויות קידום, מצד שני יש עליי לחץ מהבית וציפייה מעצמי להמשיך ללימודים אקדמאים. אני לא בטוח שאקדמיה זה המקום בשבילי אבל אני לא רוצה להתעורר מאוחר מדי ולהבין שהייתי צריך ללמוד. מה דעתך?

״הבעיה שלך היא שאתה מתלבט בין 'צריך' ו'רוצה'. יש אנשים שחיים לפי צורך ויש אנשים שחיים לפי הרצונות שלהם. אתה צריך למצוא את האמצע ולסנכרן בין הרצון שלך לצורך, וזה שיעור לא פשוט. כדי שתצליח לעשות כן עליך להתרחק מעצמך ולהתנקות, לא לרצות את עצמך ולא לעשות מה שצריך. אתה צריך לעצור רגע ולפנות לאקולוגיות של עבודה ולימודים בנושאים שונים כדי לראות למה אתה מתחבר, יכול להיות שתבין שמה שאתה רוצה הוא למעשה מה שמצפים ממך. דע לך - שיעורים חוזרים על עצמם ובעבר היית באותה דילמה בנושא הזה.

הבלבול שאתה שרוי בו הוא דבר שחוזר על עצמו כי אף פעם לא באמת בחרת בעצמך אז קח אחריות על מה שאתה רוצה ותחליט, זו הזדמנות נפלאה עבורך. אתה צעיר שחי בעולם של מגוון אפשרויות וזה הזמן שלך לרצות ולצרוח את מה שאתה רוצה. אתה צריך לבחון מה באמת הרצון שלך גם אם זה במחיר של לוותר על העצמאות, זה הגיל לעבור תהליך של ניסוי וטעייה״.

אני בת 56. אני יודעת בדיוק במה אני צריכה לעסוק אבל אני כל הזמן דוחה את זה. אני מרצה ומאמנת אישית ומשלבת תוך כדי לימודים. אני מרגישה צורך ללמוד כמה שיטות כדי להביא לכל מטופל את מה שטוב לו. הייתי רוצה לשלב את האימון האישי גם כהרצאה, לאיזה כיוון עליי לפנות?

״את עושה המון דברים, וייתכן כי עדיין לא מצאת את השיטה האחת שמתאימה לך, ויכול להיות שהמטופלים המתאימים לא מגיעים אלייך כי עדיין לא מצאת את השפה האחת שאת תתחברי אליה ותקבלי באמצעותה את כל התשובות. את צריכה להפסיק ללמוד, עלייך לבחור תפיסה אחת מכל הידע שצברת ולהתעמק בה.

את מסוג האנשים שלומדים אבל לא יוצקים בתוכם את הידע. התחלת את המסע שלך בגיל מאוד מאוחר, את רוצה המון דברים אבל זה לוקח זמן. את צריכה זמן לעבד את הדברים ולהבין מי את בכל זה כי כל מה שאת למדת ואת יודעת לתוכך ייכנס בהגדרה אחרת לגמרי. דברים משתנים בתוך התהליך ולכן את צריכה לתת לכל מה שלמדת להיכנס לתוכך ולהתעצב״.