ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי

 אני בת 48, ונשואה כבר 25 שנה. בעלי מאוד מוכשר ואני מרגישה שאני חוסמת אותו בהתנהגות שלי. הוא לא מצליח למצוא את עצמו מבחינת פרנסה, ואם הוא עובד זה רק לפרקי זמן קצרים. בילדותו הוא טיפל בהורים שלו, אמו הייתה חולה כל הזמן והוא היה מאוד עסוק בעולם של המבוגרים, ולא היה לו זמן בכלל להיות ילד. האם זה משפיע עליו כיום, ומה אני יכולה לעשות כדי לקדם אותו?


״לכל אחד מאיתנו יש סליל דנ״א, וכל אחד בא ממקום מסוים. כדי לדעת לאן אני הולך, אני צריך לדעת מהיכן באתי. רק אז אני יכול לבחור נכון. אמו של בעלך מתחה לו את החבל, לטובתו כביכול, כדי שיעשה את הדברים לפני שהוא בשל. בגלל שהיא עשתה זאת, הוא מסוגל לעשות את הדברים בצורה מצומצמת ו׳אין לו כוח'. אמו של בעלך דרשה ממנו מעבר לכוחות שלו והוא סיים את כל מנת הבגרות שלו בטרם עת.



בגלל שהוא בן אדם אחראי, עם לב מאוד רחב, הוא לקח את המעמסה הזאת על עצמו, וזה גרם למצב שבו הוא לא מסוגל יותר והוא לא יוצר מיומנות של התמדה בכל דבר שהוא עושה. את מאוד דומה לאמו של בעלך בהרבה מובנים, את דורשת ממנו דברים בשביל לפתח אותו לטובתו, אבל ההתנהגות שלך בעצם מושכת אותו אחורה.



במקרה שלו, ככל שתבקשי ממנו פחות כך הוא יעשה יותר, כי אסור לשים אותו במצב של 'אין ברירה'. את צודקת במה שאת דורשת, את רוצה שהוא יתפתח ויעזור בפרנסת הבית, אבל כרגע, בתנאים שאת רוצה, הוא לא מסוגל. ברגע שמבינים את הסיבות שעומדות מאחורי הדברים, השינוי יכול להתחיל. אני מאמינה שככל שיעבור הזמן, בעלך ימצא לעצמו כיוון שבו הוא לא ישחק את עצמו והבחירה המקצועית שלו תהיה אחרת. בעלך עסק במקצוע שוחק, הוא עשה את אותה בחירה שהוא עשה כילד, כי זה מה שהוא נשא בזיכרון התאי שלו. אם הוא יבחר תחום שלא יגרום לו להישחק, זה ייתן לו נחת רוח״.



אני נשואה ארבע שנים ומאוד קשה לי עם בעלי. אני אוהבת אותו, אבל מרגישה שאני לא מקבלת ממנו אהבה בחזרה. גם בילדותי ליוותה אותי אותה תחושה. ההורים שלי אהבו אותי, אבל לא מספיק. הם לא נהגו להרעיף עלי אהבה ועשו זאת רק במידה מאוד קטנה, בדיוק כמו הבעל שלי. מה עלי לעשות?


״החוויות שאת מתארת הן שיעור. אנחנו נוהגים לצלם פילם של סיטואציה מסוימת ואז אנחנו מחדירים אותה לזיכרון התאי שלנו. אם אותה סיטואציה חדרה אלינו בהרגשה שלנו, בחיים שלנו, זה לא מספיק לצלם או לרצות אותה. אם היא לא חדרה בהרגשה שלנו, אנחנו אמורים לחשוב שאנחנו מסוגלים לספוג אהבה, אבל אנחנו לא סופגים אותה, אנחנו פשוט מקבלים את אותו הדבר בתחפושת אחרת״.



אני ואשתי עומדים לעבור לגור בבית חדש, ואני תוהה באילו צבעים כדאי לי לצבוע את הבית. אני יודע שלכל צבע יש תדר אחר, ולכן חשוב לי לדייק בבחירת הצבעים. מה דעתך?


״לפי התפיסה של 'הראייה האחרת' בית זה בניית היסודות התמימים של האדם. לכל בן אדם יש איזשהו יסוד, סוד שבגללו הוא בא. הסוד הזה תמיד קשור לשרשרת הדורית. אם מסתכלים על השרשרת הדורית שלך, ניתן לראות שהסוד של הבית שלך זה להיות אדם בשל למי שהוא, ואתה אמור להיות בשל באבהות ובזכריות שלך. הצבע של זכריות בשלה הוא ירוק כהה, ולכן במקרה שלך הבית צריך להיות ירוק.



בת הזוג שלך צריכה לבדוק את הנושא של היסוד שלשמו היא באה לעולם הזה דרך השרשרת הדורית שלה, כי היא רוצה להתקדם ברצף הדורי ועליה לבדוק אם יש לה בשלות להיות אמא. ככל הנראה, אמא שלה הייתה יותר חברה ולא אמא בשלה ולכן אשתך באה בשביל לתקן, להיות אמא שהיא אמהית ומחנכת.



לפי הצבעים של ה'ראייה האחרת', ורוד וכתום הם צבעים שמסמלים תקשורת נשית בוגרת. כדי לדייק בבחירת הצבע שיתאים לביתכם, עליכם לערבב את הצבעים ירוק, ורוד וכתום (בגוונים בהירים) ולצבוע את הבית בגוון שיתקבל. אתם יכולים לצבוע את חלקי הבית השונים בצבעים הנ״ל לפי האקולוגיה של כל חדר, אבל עדיף לצבוע את כל הבית בצבע המעורב של הגבר והאישה, לפי הסוד שלשמו הם באו ולפי התקופה שלשמה הם באו״. •



מתוך תוכניתה של שלומית תמיר, כל יום שני ב־20:00 ב׳׳רדיו ללא הפסקה"