בעלי מבלה את כל זמנו בצפייה בפורנו דרך הסלולר, וכבר אין בינינו כמעט יחסים. כשאנחנו כן מקיימים יחסי מין, הוא גומר מהר מאוד, ואני נשארת מתוסכלת מכך ומרגישה נבגדת. האם יש דרך לגמול אותו מההתמכרות הזאת?

"לצערי הזמינות והקלות של השגת ריגושים מסוג זה הפכו פשוט בלתי נסבלים. אנשים מחוברים לרשת האינטרנט בכל רגע נתון ובכל מקום, והזמינות הזאת גורמת לרבים להתמכר לפורנו דרך הרשת. הבעייתיות בדבר גדולה מאוד, מכיוון שכמו בכל התמכרות אחרת, במשך הזמן המוח מתרגל ופחות מתרגש מהתכנים, והצורך בהגדלת תדירות הצפייה או בעוצמה של הריגוש עולה.

"כלומר, אנשים מתחילים לחשוף את עצמם לדברים יותר ויותר קיצוניים, ואז יחסי מין 'סטנדרטים' כבר לא מרגשים ומספקים אותם. אני ממליץ שתציפי את הנושא ופשוט תדברי עם בעלך, כי אם את מודעת להתמכרות שלו אבל לא מיידעת אותו על כך זו בעיה גדולה. כדאי שתשוחחי עם בעלך על הנושא, ויחד תעשו חושבים על מערכת היחסים שלכם – מה טיב הקשר ביניכם? לאן זה הולך? ועוד.

"רמות האנרגיה שיש לנו כבני אדם הן מוגבלות, ואנרגיה היא כמו דלק, אם אנחנו צורכים אותו בכמויות אדירות בסופו של דבר הוא נגמר. הדבר נכון גם לגבי 'דלק מיני', ברגע שבעלך 'מבזבז' את האנרגיה המינית שלו על צפייה בפורנו, זה מאוד הגיוני שהוא יהיה עייף להקדיש ליחסים ביניכם את אותה תשומת הלב. לכן כאמור המלצתי היא שתדברו על זה ותנסו לראות אם אתם יכולים לעשות קצת סדר בבית". 
 
אני בת 27. מרגע שנפרדתי מבן הזוג שלי אני מוצאת את עצמי נכנסת כל הזמן לעמוד הפייסבוק שלו, מציצה בו ומחפשת פרטים חדשים על מה שקורה בחיים שלו. הבעיה היא שאני לא יכולה להפסיק עם זה, וזה הפך למין אובססיה נוראה. אני בקושי מתפקדת בגלל זה, ומרגישה צורך נורא להיות תמיד במעקב אחריו. אשמח מאוד אם תעזור לי.

"אובססיה זו דרך מצוינת לתאר את מצבך. האובססיביות הזו שלא מרפה ממך בעצם גורמת לך להיות יותר ויותר מכורה לדבר, המצב משול לעכבר מעבדה שרץ על גלגל ללא הפסקה, עד לאפיסת כוחות, רק כדי לקבל פירור של מזון".

"כרגע, כשאת ממשיכה לעקוב אחר מעלליו של האקס שלך, את מנסה לכאורה להמשיך את החיים שהיו לכם יחד, אבל את חייבת להבין שהוא כבר לא איתך, הוא במקום אחר. חשוב שגם את תנסי להתקדם ולהיות במקום אחר, אבל זה יקרה רק אם תתרחקי ממנו ותתנתקי לחלוטין, כי ככל שתהיי פחות עסוקה בחיים שלו כך תוכלי להיות יותר עסוקה בחיים שלך.

"ההמלצה שלי כאמור היא ניתוק מוחלט, לא רק להימנע מלשוטט בעמוד שלו, ולא רק להפסיק לעקוב אחריו, אלא לחסום אותו לחלוטין. זאת כדי שלא תקבלי שום תשדורות ושום הערות, תמונות, פוסטים ועדכונים ממה שקורה בחיים שלו. אחרי שתעשי זאת, את תיווכחי לדעת שכמו בכל גמילה ההתחלה היא קשה אך תוך מספר ימים או שבועות העניין יישכח לחלוטין". 
 
אני גר בדירת שותפים, לי ולשותף שלי יש טלוויזיה בסלון, ואנחנו מחוברים לכבלים. בכל יום כשאני חוזר הביתה מהעבודה אני מתיישב מול הטלוויזיה, שוקע בסדרות ופשוט לא קם מהמקום. לפני כן, כשגרתי בדירה לבד, בלי שותפים, לא הייתה לי טלוויזיה. בתקופה הזאת הייתי יותר פעיל, והיו לי הרבה יותר תחביבים. אני רוצה להפסיק את ההתמכרות הזו אבל הבעיה היא שאני לא יכול להתנתק מהכבלים בגלל השותף שלי. איך אני יכול להיגמל מההרגל הנורא הזה? 
"המילה 'כבלים' מגיעה מלשון 'כבול', ואכן כך אתה מתנהג. אף אחד לא אזק או כבל אותך לספה, ובכל זאת אתה רואה את הדברים בדרך מעוותת ומתנהג כאילו אתה כבול ושפוט. אתה חייב לשנות את הגישה שלך, ואני חושב שזה מאוד פשוט. מעבר לשינוי המחשבתי שאתה צריך לעשות, אתה יכול לדבר עם השותף שלך ולהציע לו להעביר את הטלוויזיה לחדרו.

"באותה מידה אתה יכול לקבוע כללים בנוגע לשימוש בטלוויזיה. אם תקבע לעצמך חוקים ותתחום את עצמך, יהיה לך הרבה יותר קל להרפות, והמצב יהפוך להיות יותר נעים עבורך. הדבר החשוב ביותר הוא שתמשיך לצאת ולעשות את אותם הדברים שפעם אהבת לעשות, כי אם לא תשנה גישה ותתחיל לפעול, חייך יעברו מול מסך הטלוויזיה שלך". 
 
מתוך תוכניתו של אהוד אברהמסון, כל יום שישי ב־06:00 ב"רדיו ללא הפסקה"