לוסי איטקן, בת 33, לא השתמשה בשמפו על שיערה ושיער ילדיה בשלוש השנים וחצי האחרונות. היא סירבה להשתמש בחומר הכימי לדבריה ובמקום זה, היא השתמשה בביצים או שפכה חומץ על הראש כל עשרה ימים לשם הניקיון.



עם בתה רמונה, בת הארבע היא השתמשה בשמפו רק לכמה חודשים אחרי שהיא נולדה ואילו לג'ונו, בתה בת השנתיים, מעולם לא היה שמפו בשיערה.



טים בעלה, בן 35, גנן במקצועו, חשב שהיא יצאה מדעתה כאשר היא סיפרה לו לראשונה על כוונותיה. "הוא הסתכל עליי כאילו יש לו עסק עם אדם מטורף ואמר "לוסי, השתגעת לגמרי?", היא אמרה.



"היו אנשים שקראו לי 'פרה מטונפת' וגרוע מזה, אבל אני מנסה לא לתת לדברים השליליים להגיע אליי", היא הוסיפה. "על כל תגובה שלילית, אני מקבלת כל כך הרבה יותר כשהבנות שלי שמחות שהן ויתרו על שמפו".



לוסי הפסיקה להשתמש בעצמה בשמפו לפני שנתיים וחצי: "הייתי מכורה לשמפו לפני שכל זה התחיל. למעשה הרגשתי מגעיל אם לא חפפתי את השיער שלי כל יומיים".




אז איך השיער של לוסי נראה? צילום: מתוך אתר המירור


זה השתנה אחרי שיום אחד בשנת 2012, היא נתקלה במאמר בעיתון על מספר הכימיקלים המזיקים שנשים משתמשות בשיער שלהן.



"הייתי מזועזעת" היא סיפרה. "תמיד חשבתי שאני משתמשת בשמפו אורגני, בריא, אבל כאשר עליתי למעלה והסתכלתי על הבקבוק וקראתי את הרכיבים, הבנתי שהוא מלא בכימיקלים סינטטיים שמעולם לא שמעתי עליהם".



"הייתי אמא ​​טריה באותה העת. הבת הראשונה שלי רמונה הייתה רק בת כמה חודשים והסתכלתי עליה. היא נראתה לי כל כך זעירה ופגיעה. אני חושבת שזה עשה אותי עוד יותר נחושה שלא להשתמש בחומרים כימיים יותר", הוסיפה.



לדבריה "השיער שלה שונה" מאז שהחליטה לנטוש את השמפו. "מעולם השיער שלי לא היה בריא יותר", היא טענה. "פעם היה לי שיער נורא. עכשיו הוא רך כמשי".



איטקן אמרה שאנשים התרשמו כל כך מאיך שהשיער שלה נראה שהם הפסיקו גם להשתמש בשמפו. בעלה ואפילו שכניה הפסיקו להשתמש בו. אביה אף טוען שזה עצר צמיחת שערות לבנות.



"לטים תמיד היו בעיות בקרקפת כמו גרד וקשקשת - עכשיו הקרקפת שלו במצב הרבה יותר טוב בלי אף אחת מהבעיות הללו. אבא שלי גם נפטר מהשמפו ומהמרכך והוא מקפיד על הטיפוח שלו ברצינות. הוא מעריך שאפילו נעצרה לו צמיחת השערות הלבנות זכות זה".



מה הסוד?


איטקן גם הפסיקה להשתמש במוצרי ניקוי כימיים. היא משתמשת בחומץ וסודה לשתייה במקום והחליפה אבקת כביסה בסבון מאגוזים.



היא נזכרת בתחילת תהליך הפסקתה בשימוש בשמפו, במשך החודש הראשון של 'הניסוי', היא הודתה כי השיער שלה היה "מסריח ונורא", אבל היא התעקשה.



לוסי התחילה להשתמש במוצרים טבעיים, כמו גם מים כדי לשטוף את השיער שלה אחרי החודש הראשון והשיער שלה הפסיק להריח לא טוב והתחיל להיראות בריא יותר מאשר אי פעם.



"אף פעם לא הסתכלתי אחורה" היא אמרה. "למה לי? השיער שלי כל כך הרבה יותר יפה ממה שאי פעם הוא היה. כבר עברתי בחיים שלי ימי שיער רעים, אבל זה פשוט לא קורה יותר".



"כל עשרה ימים או משהו כזה אני לוקחת מה שיש לי במטבח כדי לשטוף את השיער שלי. לפעמים ביצה, סודה לשתייה, חומץ תפוחים או עשבי תיבול, שהם פנטסטיים עבור בעיות קרקפת". איטקן ממליצה לכולם לעבור לתחליפים אלה.